Misschien heb je hier wat aan,
Bij de Zenoah G2D type 97 de H schroef 1⅛ slag en de L schroef 1¼ slag uitdraaien.
carburateur afstelling Zenoah G2D
De carburateurfabrieksinstelling voldoet goed voor het inrijden, dit gedurende één tankvulling. Daarna kan de stationairschroef, de grote schroef met veer, volledig worden ingedraaid. Start daarna de motor en stel het stationair toerental af met de onderste mengschroef waar de bij staat, indraaien geeft een hoger toerental, uitdraaien een lager toerental. Voor het afstellen van het toptoerental is het belangrijk dat de motor op bedrijfstemperatuur is. Ga als volgt te werk; rijdt een paar rondjes en draai de schroef waar de H bij staat een kwart slag in, rijdt weer een paar rondjes en herhaal de procedure totdat de motor begint in te houden. Draai vanaf dit punt de schroef weer een halve slag open, dit is de afstelling die onder normale omstandigheden uitstekend voldoet. Wanneer tijdens het rijden de pompbal van de carburateur begint leeg te raken word de motor te warm, dan verdampt de benzine al in de carburateur voordat deze de cilinder bereikt, in vaktermen heet dit “vapor lock”. De oplossing hiervoor is om de achterruit en de zijruiten te verwijderen zodat de motor voldoende koeling krijgt. Wanneer hiermee het probleem niet is opgelost zal de motor bovenin, (de H schroef), iets rijker gezet moeten worden, (telkens weer een 1/8 slag open draaien). Wanneer zich vapor lock heeft voorgedaan zal de motor eerst moeten afkoelen alvorens deze weer gestart kan worden, deze afsteltips gelden voor alle G2D Zenoah types.
Ik dacht dat hij ook al de andere topic had gelezen waar Leo... ook al een reactie had geplaatst,