multiplex Easystar deel 2.

bij de accupack van conad staat
stekkersysteem: hoogstroom
dat zijn toch die groene stekkertjes.?
Ik begrijp niet goed wat je wil bewijzen/vragen ?(niet kwaad bedoeld)

Ik vermoed dat die groene stekkertjes waar jij het over hebt de Multiplex connector zijn ?
=>
1_Jet%20Multiplex%20Battery%20Connector.jpg

Deze connectoren worden door Multiplex zowel op de nimh als de lipo accu's gebruikt.
Maar aan de lipo accu's hangen ook nog kleinere kabeltjes met een wit connectortje, dit is de balancer kabel...

grts

niels

weet iemand misschien welke draadloze camera's vaak in de easyster worden gebruikt.
of heeft iemand ervaring met een draadloze camera in je vliegtuig.?

weet iemand misschien welke draadloze camera's vaak in de easyster worden gebruikt.
of heeft iemand ervaring met een draadloze camera in je vliegtuig.?
Draadloze camera's zijn in principe wettelijk niet toegestaan voor het gebruik in/op (model)vliegtuigen. Nu is er natuurlijk een vaag grensgebied en zal oom agent weinig moeilijk gaan doen, waarschijnlijk eerder interessant vinden zolang je de buurvrouw maar niet bespioneerd (afhankelijk van het soort buurvrouw en jaargetijde kan oom agent daar ook interesse in hebben natuurlijk ;)).

Eenvoudigste is een draadloze bewakingscamera die je bij de bouwmarkt koopt. Voor 89 euro heb je een setje met kleurencamera met ingebouwde 10mW 2,4GHz zender en een beeldschermpje met ingebouwde ontvanger. Voorwaarde voor beiden is dat je 12V beschikbaar hebt. De camera kun je prima voeden vanuit een 3S LiPo. De ontvanger zul je een autoaccu voor mee moeten nemen. :? Het bereik van zo'n 10mW zendertje is redelijk beperkt, na zo'n 100 meter is het wel afgelopen met de beelden en heb je alleen nog maar ruis. Meer zendvermogen is wettelijk niet toegestaan.

Ook moet je opletten dat als je 2,4GHz vliegt, je niet de antenne van de zender te dicht bij je ontvanger van je besturing hebt zitten. Anders raakt de ontvanger een beetje overstuurd en kun je (mogelijk) storingen verwachten. Dit is echter nog niet door iemand bevestigd dus de kans is groot dat het gewoon werkt. :yes:

-edit-
De nieuwe FlyCamOne 3 is portable en met zender/ontvanger. Je moet dan minimaal rekenen op zo'n 220 euro. :?

Laatst bewerkt:
en die dingen van ebay.
rond de 40 euro heb je een camera met ontvanger bij ebay. hebben mensen hier ervaring mee.?

Hier is het eerste filmpje wat ik gemaakt heb met de 8GB versie.
Inmiddels filmt ie elke vlucht volledig, echt leuk.
ix1Et-eTiMg[/media] - EZ camera test

Laatst bewerkt door een moderator:
Wat versta jij onder draadloos ?
FPV, dat je het beeld rechtstreeks doorzend naar een scherm/bril, of gewoon een luchtopname maken en achteraf de vlucht bekijken ?

grts

niels

Hoi,

Ik ga een nieuwe setup bestellen voor men EZ maar ik heb hier nog wat vragen over.

HobbyKing Online R/C Hobby Store : HXT 2835 (380S) 2200kv Brushless Inrunner $19.95
HobbyKing Online R/C Hobby Store : Hobbyking SS Series 25-30A ESC (card programmable) $9.99
HobbyKing Online R/C Hobby Store : ZIPPY Flightmax 2200mAh 3S1P 20C $16.99

zorgt de regelaar ervoor dat de motor uitvalt als de spanning van men LiPo te laag is geworden?
Hoeveel A trekt de motor met een graupner cam speed 5.5x4.3 prop?
Verkoopt hobbycity balancers want ik heb een graupner ultramat 10 lader maar ik heb blijkbaar nog een balancer nodig voor men lipo te laden.

Alvast bedankt

Greetz
DoPy

Ja, de BEC grijpt in voor je helemaal geen vermogen meer hebt - maar dat moet je dus ECHT niet willen (tenzij je geld genoeg hebt; je zult namelijk zo je lipo's heel snel slopen!) Een lipo mag je niet verder dan 75% leegvliegen.

Reken op een kleine 15A met deze prop maar reken ook op een nogal matig vermogen. Deze motor kan makkelijk een 5.5x5.5 prop hebben!

Ja, UH verkoopt inderdaad balancers; HobbyKing Online R/C Hobby Store : CY- B6 plus balancer (2-6S series) $24.99)

Ja, de BEC grijpt in voor je helemaal geen vermogen meer hebt....

Hier is een voorbeeld van verkeerde informatie. De BEC grijpt niet in, nergens bij, dat kan de BEC niet eens.
De BEC is een elektronische schakeling die de voeding voor de ontvanger en de servo's maakt uit de aandrijfaccu. BEC staat namelijk voor Battery Eliminator Circuit. In het Nederlands een schakeling die de batterij (daar wordt de ontvangeraccu mee bedoeld) overbodig maakt.
Het is de motorregelaar zelf die de aandrijf accu in de gaten houdt en de motor stopt of het vermogen terugregeld wanneer de accu leeg begint te raken. De BEC heeft hier helemaal niets mee te maken.

De BEC moet juist blijven werken om te zorgen dat je servo's en ontvanger nog blijven werken. De regelaar regelt het vermogen terug van de motor of zet hem helemaal uit. Voor de EZ geen probleem, deze kan prima zweven en nog makkelijk landen.

Wel juist is dat je het niet zover wilt laten komen. Wat eerder stoppen is veeel beter voor je liPo's.

Ok, het is je vergeven.
Maar nooit meer doen hé !!!!! ;););)

Nee, even geen gekheid meer. Dit soort "fouten" blijft erg lang hangen en duiken dus ook met grote regelmaat op. Helaas ben ik zo iemand die dat niet kan hebben en ga het dus corrigeren. :oops:
Dat valt bij sommige mensen weer verkeerd en dan verzandt het in een ellen lange discussie waarbij iedereen op z'n strepen gaat staan. Afgaand op je antwoord hoef ik gelukkig niet bang te zijn dat dit ook zo'n discussie zal gaan worden. Dus laten we dat hier dan ook asjeblieft niet doen en verder gaan met het echte onderwerp.

Dus ik mag niet blijven vliegen tot de motor uitvalt (Heb ik tot nu toe altijd gedaan met NiMh batt's) maar hoe kan ik nu weten wanneer ik men lipo voor 75% heb leeg gevlogen? Je kan zeggen timen maar ik gebruik de gas heel wisselend. Soms vlieg ik langere tijden met de motor open of half open (als ik wat wil stunten met men ez :)), soms even motor en dan motor uit en zweven.

Alvast bedankt

Greetz
DoPy

Back