Multiplex Mentor

Ik neem aan dat je geen nieuwe propellor-ras wilt kweken. Maar wat bedoel je dan wel met gekruist?


Ik zie dat je best thuisbent in electro, zag het stukje hoe tegen te gaan dat de stekker vonken als je meerdere lipo's koppeld....interessant want dat ik afgelopen weekend dus, 1 volle lipo en 1 lege dus....knal knetter en verschoot me te pletter, best heavy die vonk....leg even uit hoe dat de volgende keer te voorkomen want met zoveel lipo's om me heen is het niet bij te houden hoe vol of hoe leeg alles is, behalve dan als je een tester hebt en die heb ik niet.


mvg monzav8
 
Een volle en een lege accu koppelen???

Aantal methodes
vonk-vermijden-bij-aansluiten-accus-met-hoge-spanning

Ik zou voor extra stekkertje gaan, zonder serieweerstand of een kleine weerstand, het stekkertje wordt opgeofferd. Dan hoor/zie je de vonk nog steeds zodat je weet of ingangs-elco's nog steeds goed zijn. Want als die elco's niet goed meer zijn, is het rap gedaan met de res van de regelaar.

Over 'testers', en hun onmogelijkheden:
hoe-vol-leeg-jouw-lipo-zeker-weten
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb 2 plastic zakken, de één met lege lipo's, de ander met volle. Direct na de vlucht gaan ze in de 'leeg' tas. Makkelijk..
 
Filmpje! (deze keer een werkende link)

[media=youtube]xk9DdIzzC24[/media][...URL="http://www.youtube.com/embed/xk9DdIzzC24
 
Laatst bewerkt door een moderator:
heej pikkie, kunnen we ook modelbouw in de x-kote zetten?

nu heb je al boten, sportvliegtuigen, auto's, campers en stacaravans in de x-kote gezet, maar modelvliegtuigen kan toch ook?

heb even niks meer gedaan met vliegen ivm mijn ziekte maar wil zo langzaam aan weer de lucht in, mijn brevet halen zal dit jaar niet meer lukken met dat wispelturig rotweer.

mvg monzav8
 
Laatst bewerkt:
Het is al wat weken geleden maar ik wil jullie "mijn" eerste crash niet onthouden.

full

...als vliegen vallen wordt
weet je: de aarde zuigt..
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Oorzaak is volgens de vlieginstructeur, defecte onbetrouwbare ontvanger.Motor viel uit en vliegtuig reageerde nergens op.
Ik heb twee orangeontvangers (voor de dx6i) en een van deze is een paar maanden geleden nat geworden door een crash met de easystar in de sloot. Ik heb deze wel uitelkaar gehaald gedroogd en getest. Ik ga nu de orange ontvanger merken zodat ik weet welke ik gebruik.

Op het veld was één vierkante meter hoog gras en juist daar kwam de Mentor terecht. :-}

Schade: defecte propellor, mororas(shaft) verbogen of schuin, een plastic beam(motor mount-35} waar de motorplaat(motor bulkhead-36) aanvast zit is gebroken en een stukje elapor bij de uiteinde van deze beam is er uit gedrukt. Al met al valt de schade mee. Op de motoras na is de Mentor hersteld.
Een vriendelijk lid van de club wil deze in een draaibank weer recht maken. Ik heb nu twee reserve assen bij HK besteld.De assen waren meer dan een maand b.o. (backorder) en niet te reserveren.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou een kromme motoras niet proberen weer recht te maken. Dat gaat je zeer waarschijnlijk niet goed lukken. Een as die ook maar een beetje krom is geeft flinke vibraties in de motor, vinden de lagers niet leuk.
 
De man die dit hersteld is een ervaren modelbouwer/vlieger, hij bood het zelf aan. Ik wacht ff af.

Weet iemand hoe je een as vervangt van een outrunner ( Turnigy Sk 35-48 900).
Ik heb al gegoogeld en op youtube gekeken maar ik zag niet echt een heldere handleiding of clip.
 
ik betrouw de "orange" ontvangers voor geen meter….
daarom enkel merk ontvangers voor mij……

goedkope koop, meestal een slechte koop !
 
ik betrouw de "orange" ontvangers voor geen meter….
daarom enkel merk ontvangers voor mij……

goedkope koop, meestal een slechte koop !

Ik heb ze in mijn easystar zonder problemen gebruikt.

De Orange ontvangers zijn mede zo goedkoop omdat de route van fabrikage naar consument erg kort is.

De prijs/kwaliteit verhouding is erg gunstig.
 
mischien gaat dit wel dom klinken maar ik ben een groentje met alles wat met rc te maken heeft maar :

zou ik een een multiplex mentor gewoon kunnen besturen zonder enige ervaring?


Rulez.
 
Nog nooit gevlogen? nooit een zender in je handen gehad?
Zonde van het toestel...:rolleyes:

Het zou natuurlijk kunnen dat je één van die zeer zeer zeldzame natuurtalenten bent ;)
 
eu….. nee:murder:
tenzij je veel geoefend heb op een sim, en niet twijfelt aan je eigen kunnen…..
en een dosis geluk:cool:

ps: de mijne staat trouwens te koop….

mischien gaat dit wel dom klinken maar ik ben een groentje met alles wat met rc te maken heeft maar :

zou ik een een multiplex mentor gewoon kunnen besturen zonder enige ervaring?


Rulez.
 
Back
Top