Sleurhutje
Forum veteraan
Eindelijk is de Multiplex Xeno sinds een paar weken leverbaar. Dus daar maar een draadje over starten. 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Hehehe, sowieso had ik die liggen dus geen ramp. Maar de officiële Tuning Set van MPX heeft ook een 9x6" klapprop. Dus ik ga er dan van uit dat een 9" past.9" prop, gaat dat passen tussen de stabilos?
Ik denk ik roep het even, anders zit je straks mischien te vloeken. :lol:
Qua setup ontloopt het elkaar weinig. De gewone MPX setup is een 2212 1180kV motor. Van de tuning set is het een 2816 1220kV. De prop die MPX gebruikt is ook een 9x6". En ja, je kunt hem gewoon dubbelvouwen, zitten allerlei vergrendelingen op en alles wordt door de cockpitkap bij elkaar gehouden.ik ben benieuwd of je hem zomaar ''achterop'' kunt plakken ,graag foto's hiervan en of je wel voldoende snelheid kan krijgen met de setup ik ben benieuwd
kun je hem dan trouwens ook nog dubbelklappen?? want op vakantie zou dat wel handig zijn denk ik
Nuttige info. Ga ik rekening mee houden/goed controleren.Houd er wel rekening mee dat als je een gewone klapprop gebruikt als duwer, hij zowel te ver naar voren als naar achteren kan doorslaan; naar voren hakt een stuk uit je achterlijst (makkelijk te repareren met schuim) en naar achteren (voorbij het middelpunt) veroorzaakt een geweldige onbalans. Bij sommige spinners is er wel een begrenzing te improviseren, anders is het gewoon een kwestie van rekening mee houden. Eenmaal vliegend heb je er eigenlijk geen last meer van.
Ziehier een modificatie om te ver naar achteren doorslaan te voorkomen; een plaatje aluminium dat op de prophouder is geschroefd. Dit is wel een wat grotere maat spinner; met een kleinere zal het lastiger zijn.Nuttige info. Ga ik rekening mee houden/goed controleren.![]()
![]()
Okay, ik heb een HobbyCity spinner en kan zowel aan onder- als bovenkant een begrenzend plaatje fröbelen.Ziehier een modificatie om te ver naar achteren doorslaan te voorkomen; een plaatje aluminium dat op de prophouder is geschroefd. Dit is wel een wat grotere maat spinner; met een kleinere zal het lastiger zijn.
http://www.modelbouwforum.nl/forums/imagehosting/675748a1b9f2d8a7c.jpg