Naze32 icm Multiwii GUI

Juist die midrc eens op 1520 gezet maar nog altijd juist hetzelfde eerst gas helemaal open dan terug dicht en dan armed hij perfect.

Zal straks eens naar de throttle eindpunten kijken

Hoe staat je mincheck en maxcheck? Die bepalen je arming punt!

Voor goede arming moet je de waarde zo hebben ongeveer.
mincheck= mincommand+30
maxcheck= maxthrottle - 30

OK garbungel heb ze zo gezet.

Is het normaal als ik de lipo aansluit dat de groene led eerst even knippert? Als ik dan even wacht en de led stopt met knipperen dan kan ik perfect armen en gaat de groene led aan.

Als je de lipo aansluit calibreert je gyro. Daar moet je even op wachten en je copter niet bewegen.

Hier maar even geplaatst: past beter

Net de stroom kabels verlegd en de Naze32 maar 90graden naar rechts gedraaid om de ontvanger en outputs beter te kunnen verleggen.

Deze settings hierboven om de Naze32 te vertellen dat je bordje is gedraaid zijn aangepast in de nieuwe firmware, de X/Y/Z extensies zijn er niet meer:
set align_gyro=2
set align_acc=2

Waarbij de 2 uit dit lijstje komt:

Net de calibratie uitgevoerd en de orientatie ziet er normaal uit.

Edit: net getest: werkt!

Juist ook de naze32 acro 90 graden gedraaid en werkt perfect. Nu kan ik makkelijk bij de USB op de blackout! Tx voor de uitleg!!!!

Vincetan,

Ik probeer dit in de CLI in te voeren :

ALIGN_DEFAULT = 0, // driver-provided alignment
CW0_DEG = 1,
CW90_DEG = 2,
CW180_DEG = 3,
CW270_DEG = 4,
CW0_DEG_FLIP = 5,
CW90_DEG_FLIP = 6,
CW180_DEG_FLIP = 7,
CW270_DEG_FLIP = 8

Maar ik krijg een foutmelding.
Kan je me op weg helpen ?
Vergeet ik een code ?

Vincetan,

Ik probeer dit in de CLI in te voeren :

ALIGN_DEFAULT = 0, // driver-provided alignment
CW0_DEG = 1,
CW90_DEG = 2,
CW180_DEG = 3,
CW270_DEG = 4,
CW0_DEG_FLIP = 5,
CW90_DEG_FLIP = 6,
CW180_DEG_FLIP = 7,
CW270_DEG_FLIP = 8

Maar ik krijg een foutmelding.
Kan je me op weg helpen ?
Vergeet ik een code ?

De bovenstaande zijn oude commandos. Voor 90 graden voer dit in
set align_gyro = 2
set align_acc = 2

Helaas .. ik moet iets fout doen.
Krijg deze melding :

set align_gyro = 2
set align_acc = 2
ERR: Unknown command, try 'help'
# d($M<0$M<$M<$M<pp$M<oo$M<dd$M<qq$M<rr$M<ff$M<gg$

Disconnect en connect opnieuw en probeer nogmaals. Zie allemaal rare tekentjes. Dat zou niet moeten.

Zag die tekentjes en wist het gelijk :).

Gebeurt soms na lang verbonden te zijn of veel geklikt te hebben. Dan lijkt die cli soms last van te hebben.

Welk bordje heb je? De acro of full?

Acro .. ik had 'm met standaard settings vliegend op een F450 en nu aan het ombouwen op een mini van Wim .. Erg makkelijk nu ie 90gr gedraaid is ;-)

yga7ygug.jpg

Ziet er goed uit. Je zult de pids wat moeten verhogen op de minis. Jammer dat je geen ppm hebt voor de rc kabels :).

Ik zou de P richting 4.5 zetten en I op 0.035-0.045 (kan er een 0 naast zitten bij de laatste)

Laatst bewerkt door een moderator:
thanks .. ik heb geen ppm en geen last vd kabeltjes op deze wijze. Ik zou wel graag de pids van iemand ontvangen op basis van deze setup met een mini .. niet de hoover settings, maar de fpv versie;

4x SunnySky
4x Afro 12a
Graupner MX-16 hott +GR16
3S 1300mah nanotech
Sec.Cam.2000 fpv cam
5.8gHz Immersion 600mW + pigtail
Naza32 Acro
5x3 GemFan

Zal van de week screenshot maken. Het komt gelukkig niet zo nauw bij naze32. Niet vergeten looptime op 3000 te zetten. set looptime = 3000

Mini vliegt ! Rete strak. Karakteristiek is echt 100% identiek aan de pocket quad van HK. Standaard PID's, alleen ANGLE ingeschakeld. Nu FPV aansluiten en gas erop ! ;-) Thanks guys, voor de tips.

Back