Naze32 icm Multiwii GUI

Enige nadeel van een nieuwe firmware flashen is dat je de settings kwijt bent. De Save bewaart niet alles, zoals de CLI settings. Ach ja, backup maken en opschrijven of screenshots...

Enige nadeel van een nieuwe firmware flashen is dat je de settings kwijt bent. De Save bewaart niet alles, zoals de CLI settings. Ach ja, backup maken en opschrijven of screenshots...
Ik doe niet opschrijven, maar gewoon copy/paste :D.

Overigens er is een nieuwe feature bijgekomen voor degene die op UHF vliegen.
set emf_avoidance =1
Zonder deze feature draait de clock op 72mhz wat voor wat issues kan geven bij UHF ontvangers op 433mhz (72*6=432). Het is aangetoond dat Dragonlink er bijvoorbeeld heel veel last van heeft. Bij het aanzetten van de setting draait het bordje op 82mhz en heb je er geen last van.

Overigens is het echt niet bij te houden hoe snel ontwikkeling van naze32 momenteel gaat. Er komen veel nieuwe versies uit en op github zijn er steeds meer developers mee bezig. Zelfs de baseflight configurator wordt snel geupdate.

Overigens heb ik wel een klein foutje ontdekt in firmware upgrade van de laatste configurator. Deze ga ik rapporteren. Op het moment dat je bordje connect en wat zaken uitleest en je vervolgens firmware flash meteen daarna doet wil doen kun je het bordje BRICKEN :D. Vanochtend 2 van mijn bordjes op die manier verpest. Nou ja verpest is het niet, want de bootloader zit er nog op en je kan dan door bootloader pads kort te sluiten met de STM Flashloader alsnog de firmware erin krijgen. Dat is nu gelukt.
Hoe voorkom je dit. SImpel gewoon USB kabel eruit en erin voordat je gaat flashen vanuit baseflight configurator.

Zie wel veel leuke features aankomen zoals:
Remote gain
Switchen tussen pid profielen met een schakelaar.
Verschillende RC settings zoals Rc expo en RC rate

Ik heb en vraag over rate mode, ik ben er net mee begonnen en moet zeggen best wennen na angle en horizon mode en stabilze op de pixhawk.
Flips en loops kan met de naze32 ook in horizon mode alleen je kan ze niet timen
Ik merkte dat de quad rustiger leek in bochtenwerk
Wat zijn nu de voordelen van rate mode buiten de flips en loops?

"Wat zijn nu de voordelen van rate mode buiten de flips en loops?" Dat ie niet steeds weer tegenstuurt om die multirotor weer horizontaal te krijgen ;) of dat een voordeel is is persoonlijk. Wanneer m'n quad bijvoorbeeld in voorwaartse vlucht is hoef ik enkel correcties te maken ipv steeds die stick naar voren te duwen omdat ie anders weer horizontaal gaat.

Ik heb en vraag over rate mode, ik ben er net mee begonnen en moet zeggen best wennen na angle en horizon mode en stabilze op de pixhawk.
Flips en loops kan met de naze32 ook in horizon mode alleen je kan ze niet timen
Ik merkte dat de quad rustiger leek in bochtenwerk
Wat zijn nu de voordelen van rate mode buiten de flips en loops?
Voordeel is dat het makkelijker, lekkerder, natuurlijker en ontspannender vliegt. Als je meer doet dan hoveren is het vervelend om steeds die stick naar voren te houden.
Daarnaast schakel je wat sensoren uit, waardoor het alleen makkelijker smooth/soepel te krijgen is.
Daarom zien de rate vluchten er altijd wat meer smooth uit. Je ziet niet zoveel hikjes/schokjes en dat soort zaken.

Is het misschien een goed idee om een apart topic te openen voor alles omtrent de Naze32 zodat iedereen elkaar in dat topic kan helpen? Nu moet ik constant alle topics aanklikken om te kijken of er nog wat nieuws is en zijn alle topics zwaar off topic.

? zoals je ziet wordt dat topic nou niet echt goed gebruikt om alle informatie omtrent Naze32 met elkaar te delen...en wordt er zelfs weer verwezen naar een andere thread:) Wat ik bedoel is een informatie verzameldraadje waar iedereen die wil beginnen met de Naze32 terecht kan en hulp kan krijgen

Ja met dat idee loop ik ook al langer. Er moet een naze32 howto topic komen met de eerste post waarbij zoveel mogelijk info opgepropt is en dan alles centraal houden. Krijg ook regelmatig pms en vragen. Is mooi als er altijd hiernaar kan worden verwezen.

We kunnen wat videos gezamenlijk maken om te eerste post zo krachtig mogelijk te maken.

Ja lijkt mij echt een super idee. Heb zelf nog niet zo heel veel ervaring met Naze32 maar het is wel nuttig om te documenteren waar ik tegenaan loop (en hoe ik dat opgelost heb). Zou misschien een onofficiële Wiki niet nog beter zijn met daarin eea aan howto's en links naar goede bronnen enzo

Lijkt me een goed idee.
Maar videos alleen lijkt me niet alles, een mooi stuk tekst als uitleg vind ik altijd veel fijner als filmpjes.

Vul dat stukje op MCIB forum eens aan dan ;)

Als het daar netjes staat kan het 1:1 hierheen gekopieerd worden.

Ik zal vd week eens een wiki opzetten en hosten (of ff kijken of er een gratis alternatief is), to be continued

Laatst bewerkt door een moderator:
Waarom een Wiki als hier een perfect medium is? De eerste 3 posts reserveren en na verloop van tijd aanpassen via een mod ;)

Waarom een Wiki als hier een perfect medium is? De eerste 3 posts reserveren en na verloop van tijd aanpassen via een mod ;)

Dat was het probleem nou net. Tel maar eens voor de gein hoeveel draadjes met naze32 info is. Allemaal losse stukjes

Het allergrootste voordeel van een wiki is denk ik dat in principe iedereen (die een account aanmaakt) veranderingen kan aanbrengen. Is een ander het daar niet mee eens (of meerdere), dan kunnen deze zelf de wijzigingen ongedaan maken. Alle wijzigingen op een wiki worden ook altijd bijgehouden.

Dus bijv.

Boris maakt een artikeltje aan over PID tuning en publiceert deze. Jij leest dit en ziet een foutje of denkt " daar moet nog wat bij als aanvulling" . Vervolgens kan jij dan die aanpassingen gewoon maken en publiceren. Boris krijgt dan een e-mail (en iedereen die wat aan die pagina gedaan heeft) met de mededeling dat jij een aanpassing gemaakt hebt. Als hij het er niet mee eens is kan hij jouw aanpassingen weer ongedaan maken.

Lijkt mij echt ideaal, de Naze32 is zo'n super flight controller (net zoals de multiwii controllers geweldig zijn) alleen ze zijn gewoon slecht toegankelijk voor de gemiddelde beginner / multi vlieger. Niet zozeer omdat het nou echt heel ingewikkeld is, maar vooral omdat alle informatie zo ontzettend verspreid is over het hele internet.

Ik heb bijv 1,5 uur gezocht over dat + en - aansluit verhaal, en uiteindleijk m'n vermoeden ook bevestigd gelezen op multiwii forum. Was totaal neit nodig geweest als dat dus mooi centraal op een wiki gestaan had!

Handige feature: verschillende pid profielen wijzigen met stick inputs. (heb nog niet getest of dit werkt)

naze32_profile_settings_zpsfef7df88.png

Back