Het touwwerk is voorlopig opgeborgen. Het kardeel blok en de touwen inclusief de stengewinderepen zitten keurig vast en door de grote knecht en opgerold en ingepakt voor toekomstig gebruik.
Dus het weekend maar eens langzaam aan het dek verder gewerkt.
Stukje bij beetje ben ik de dekplanken tussen de schaarstroken aan het vastlijmen en daarnaast begonnen aan de luizenplecht. Daar moest nog een doorvoer komen voor de boegspriet. Dat was een aardig karwei om dat voor elkaar te krijgen.
Een dik stuk notenhout en daar onder (bijna) de juiste hoek een gat in geboord.
Bekijk bijlage 381407
Daarna het stuk op juiste maat zagen en er een laag vanaf halen
Bekijk bijlage 381405
En het stuk op maat erin maken. Dat bleek lastig.
Bekijk bijlage 381406
Uiteindelijk bleek het stuk te laag afgezaagd althans het moest te ver zakken om mooi aan te sluiten en dan zag je geen vissing meer boven de plecht uitkomen. Dus er moest nog een stuk op. Dat heb ik in 3 delen erop gelijmd.
Bekijk bijlage 381404
En omdat ik daar toch bezig was maar het frame voor de deurtjes, kraanbalk en geschutpoorten gemaakt.
Bekijk bijlage 381411
Bekijk bijlage 381410
Bekijk bijlage 381408
Bekijk bijlage 381409
Bekijk bijlage 381402
Ik vind dit aanzicht nog niet helemaal top. Ik denk erover om evenwijdig aan de spriet en de voorsteven een stukje noot aan te brengen in het verlengde van de vissing. Maar het probleem is daar dan weer omdat mooi aan de spriet te laten aansluiten.
Bekijk bijlage 381403
Voor de goede opletter staat de middenpaal niet in het midden maar die valt straks weg achter beplanking

dus dat zie je niet meer.