Neergestort tijdens opstijgen, en weer neergestort

probeer een beetje aan de anderekant van het velt te vliegen misschien iets meer ruimte. palen, bomen hebben een soort van aantrekkingskracht op vliegtuigen op een compleet open veld weten mensen altijd de enige boom te vinden.

Psies, bij ons naast het veld staan er ook zulke bomen e.d., volgens mij zitten er balsa- en piepschuimmagneten in ;)

rubberen zooltjes ?

de kans dat het in de kabels blijft hangen is klein en zolang de wind nog beter stuurt dan ons is er weinig aan te doen

groet alfred

misschien met halve zooltjes. :rolleyes:

vergeet niet, de kabels hangen met een reden op deze hoogte. een vonk kan probleemloos 4 meter overspringen tussen de kabels. dus gewoon bij vandaan blijven.

probeer vaste punten te vinden waar je op af kunt vliegen en maak zo een parcours. een standaard easystar zal altijd levelen (mits niet te veel gestuurd) maar probeer eens consistent van a naar b naar c naar d naar a te vliegen de kunst zit erin door minimaal te sturen.

de meeuwen hebben er weinig last van, misschien door hun roze voetjes

on topic

las de tip om met kokend water de deuken en vervormingen uit het piepschuim te krijgen
werkt goed, me staart is weer bijna recht

groet alfred

de meeuwen hebben er weinig last van, misschien door hun roze voetjes

on topic

las de tip om met kokend water de deuken en vervormingen uit het piepschuim te krijgen
werkt goed, me staart is weer bijna recht

groet alfred

Giet je dan kokend water over de plaats die nodig is of steek je het piepschuim gewoon onder? Of hoe moet dit? Heb ook een lelijk deukje in mijn funcub...

Heet water werkt beter dan kokend water; nou eigenlijk andersom maar als je kokend water over je toestel giet krijg je heel lelijke bultjes. Met heet water (85-90 graden) gaat het langzamer maar beschadig je je toestel lang niet zo erg. Onderdompelen werkt beter bij grote oppervlskken, bij een deukje kun je gewoon rustig erover gieten. Denk aan je vingers, ook het schuim is heet na het gieten!!!

Voor een duidelijke video uitleg zoek op youtube op "elapor soup"

hallo,

na het lezen van diverse topics en de lust om te bouwen heb ik me een bouwpakket aangeschaft (multiplex panda) welke ik als mal ga gebruiken voordat hij wordt gebouwd
zeg maar alle stukken eerst op triplex namaken en dat als mal gebruiken

vanavond een piepschuimsnijder gemaakt naar de richtlijnen van you tube

100_7603.jpg

werkt goed

100_7597.jpg

wil er nog enkele maken voor diverse doeleinden o.a. vleugel en uithollen. mooie filmpjes van gezien

http://youtu.be/R0ZCnR_g6ZU

enkele fruitkistjes gescoort (vrekkenproject)

100_7598.jpg

tips welkom

groet alfred

Goed bezig! :-)

De snijdraad zit nu midden in een soort "portaal" en dat beperkt de grootte van de Depron platen behoorlijk. Zeker met wat grotere spanwijdtes kan dat een probleem zijn. Béter is een vrije arm, zoals bijvoorbeeld in een naaimachine. Is wél wat meer werk om te maken.

vrekkenproject
Leuk gevonden, maar ik zou het dan liever hebben over "kansen zien en benutten" ;-)
Ben het er wel mee eens dat je dit soort materiaal moet kunnen gebruiken waar het mogelijk is. Met verstand dus :-)

Edit: Misschien beter om niet te blijven voortborduren in deze draad, maar voor specifieke projecten (-jes) aparte draadjes te openen, die dan ook weer een kop en een staart hebben :-)

Ik zou er persoonlijk ook een grotere horizontale draadboog van maken.
Zo te zien aan je snij naad kan je wel wat meer draadlengte hebben want ziet er uit of dat hij behoorlijk heet wordt.

Uit het filmpje. Leuke optie zo. Daar had ik nog nooit zo over nagedacht.
Snij altijd over de ribben ipv een negatief en altijd 2 ribben.
Dit is wel even wat meet werk om goed uit te komen bij een taps toelopende vleugel.

Voordeel is dat je maar 1 kant hoeft te snijden.
2 verschillende ribben snijden als je alleen bent is behoorlijk tricky. Maar je wordt er handig in :)

Hier iemand die er ook pro mee bezig is geweest.
Helaas heeft hij er denk ik niet veel gebruik van gemaakt :(
betuwsemodelvliegclub.nl • Bekijk onderwerp - Schuim snijden.

Zorg voor gladde ribjes (malletjes) anders gaat het draad stuiteren of erger blijft hangen.
Tip zou zijn. Gitaar snaartje over het hout heen leggen.
Doe het zelf nog wel eens vol laten lopen met secondelijm en dan fijn schuren.

het is nog niet zo makkelijk nee, blijf nog even oefenen met restmateriaal (van de vaatwasser overgehouden)

vandaag bezig geweest met het ombouwen van mode 1 naar 2, eenvoudig maar wel 2 uur bezig geweest om dat @#@#veertje terug te zetten
valt niet mee met worstvingertjes

zo nog ff oefenen en dampen snuiven, misschien vanavond plakken

groet alfred

Ik zou er persoonlijk ook een grotere horizontale draadboog van maken
Het doel van een horizontale draadboog is denk ik anders. Wat Alfred heeft is meer bedoeld als een figuurzaag voor schuim. Wat jij bedoelt is voor het snijden van complete vleugels uit een blok schuim:). (wat overigens ook een mooie techniek is)

hallo,

dankje Ron, lijkt me wel iets voor mij ziet eruit of het makkelijk te bewerken is

de tip van het fruitkistjeshout komt me al direct van pas, bouwpakket was niet meer compleet na al die jaren op zolder

was de prijs ook naar en vind het wel leuk om zelf wat te prutsen, kleurverschil is goed te zien (hele onderkant is fruitkistenhout)
het nieuwe japans eiken

hoop dat het gewicht binnen de perken blijft al komt er een dijk van een motor in
20.25 euro voor een brushles motor en regelaar set das toch geen geld
kan er iig geen brushed regelaar voor vinden zodat de permax motortjes ongebruikt blijven

100_7607.jpg

100_7612.jpg

voor de onderzijde van de vleugel is er ook niets meer in de doos, weet niet of daar nu hout of folie opmoet maar dacht daar depron op te plakken
gaat dat ?
ook komen er wieltjes of waterski`s onder

@ idd gebruik hem als figuurzaagsmelter, gaat al aardig

100_7611.jpg

al heeft D.Knoppers gelijk met de randjes, ga de tips met gitaarsnaar en secondenlijm nog proberen, bedankt daarvoor

volgende project worden shocky`s, machtig mooie dingen zag ik in het spuit en lak topic
http://youtu.be/Tf-AtZB7hxA

groet alfred

hallo,

dank wist al niet wat te doen en zou het zo dichtgeplakt hebben (vloog ie natuurlijk niet)
heb je daar ook een complete foto van ? zou me erg goed van pas komen
tekeningen lezen gaat me beroerd af

groet alfred

Back