Neergestort tijdens opstijgen, en weer neergestort

het waaide wel hard ja, niet getreurt beetje lijm en dan doet ie het wel weer

dat depron is gemakkelijk te bewerken

100_7744.jpg

100_7743.jpg

dat schept mogelijkheden, zonde eigenlijk om plekband op de zijkanten te plakken om beschadigingen te voorkomen

in deze komt trouwens een 240 watt motor met 9/6 propellor en dan hup zo uit de hand recht de lucht in

groet alfred

ja klapband en meteen uit de bocht, pech
het waaide wel hard ja, niet getreurt beetje lijm en dan...
Nee, geen pech. Je kistje werd gewoon weggeblazen door de wind.
Goed kijken waar de wind vandaan komt vóór het starten!
En, misschien niet ten koste van alles willen vliegen, zéker als je nog veel moet leren. Wachten op een dagje met minder wind is de moeite waard, zéker zonder goede begeleiding. :-)

Ik snap eigenlijk niet hoe je het volhoud. Je doorzettingsvermogen is zeer bewonderingswaardig. :confused:

Vliegen met zo'n grote bovenligger-vleugel kan wel met de wind, alleen vergt inderdaad oefening. Dan kun je juist ook spelen met de wind.

Zie hier mijn vlucht van zaterdag:

Overigens dit is even alleen bedoeld een compilatie met fragmenten met wat spelenderwijs in een soort semi-prophangen op te stijgen en in die wind zo zacht mogelijk te landen. Dan moet je dus ook richtingroer-input geven om hem steeds netjes op de wind te houden.

Laatst bewerkt door een moderator:
Vliegen met zo'n grote bovenligger-vleugel kan wel met de wind, alleen vergt inderdaad oefening. Dan kun je juist ook spelen met de wind.

Zie hier mijn vlucht van zaterdag:

Overigens dit is even alleen bedoeld een compilatie met fragmenten met wat spelenderwijs in een soort semi-prophangen op te stijgen en in die wind zo zacht mogelijk te landen. Dan moet je dus ook richtingroer-input geven om hem steeds netjes op de wind te houden.

Lijkt mij een funcub te zijn. Klopt dat? Erg gaaf vliegertje. Heb hem zelf ook, moet hem alleen nog maidenen..

Inderdaad funcub ;). En inderdaad gaaf vliegertje ook. Van harte aan te bevelen als trainer, maar ook voor wat meer geoefend blijft het een leuk all terrain, all weather vliegtuig.

Indoor deltatje.

Ging uiteindelijk best hard binnen.
Dit waren de eerste binnen vluchtjes.

Ze kunnen relatief langzaam als ze niet te zwaar zijn.
Ze kunnen hard als er maar genoeg vermogen op zit.

Overtrekken doen ze bijna niet.

Let wel op dat het zwaartepunt niet is zoals bij een rechte vleugel.
Grofweg zit je op 50% van je koorde (wortel rib)
Terug gerekend is dat wel op circa 1/3 van het oppervlak.

Hier een wing calc. mocht je het niet zeker weten.

Flying wing CG calculator

hallo,

vliegt mooi allemaal, de funclub tegen de wind in is ook gaaf om te zien
prophangen is nog steeds een droom van me
maar het zal nog wel even duren voordat ik die kunsten kan zeker indoor met deltamix toestanden
vreemd normaal ben ik altijd snelle jelle met dingen leren maar hier kom ik maar niet verder

@ van dat zwaartepunt daar zaten we via de site eerst mis mee, neuszwaar hij dook met roer up nog naar beneden
Pibros

nadat mijn zoon dat proefondervindelijk uitgeprobeert had zat het verderop zoals je al zei
dank

het schiet al lekker op

100_7745.jpg

groet alfred

hallo

heb een paar depron zweverts gemaakt
100_7760.jpg

wilde eerst eens zwevend de wibros uitproberen ( van de berg af) maar bedacht me dat de regelaar geen stroom krijgt zonder motor en zo`n batterijenblok als voeding is net zo zwaar als een motor
zijn er ook andere regelaars speciaal voor het zweven

de witte is de orginele maat en denk dat de motors die ik heb te zwaar zijn (53 gram) voor een standaard wibros
of zouden ze dat wel aankunnen ?

de rest is wat overmaats geworden, zie ik ze beter in de lucht

groet alfred

Huh,

Ga er even van uit dat je op het zwevertje (motorloze) kistje doelt.

Een regelaar met of zonder motor, aan of uit houd zijn BEC altijd werkend. Dus die kan je gewoon gebruiken.

Heb ook wel eens op een klein zwevertje een 6A regelaartje gepakt en daar 2s240 lipo aan gehangen om de ontvanger van 5V te voorzien.

Kleine lichte oplossingen moet je zoeken bij de HLG DLG sectie.

Meestal heb je bij een zwevertje toch wel wat gewicht nodig in de neus dus 4xAAA ofzo kan geen kwaad.

Verders netjes. Hoop dat je ze vliegend krijgt. Invliegen van dat soort modelletjes valt niet altijd mee.
Begin in ieder geval met het zwaartepunt wat verder naar voren. Staart lastig is er niet mee te vliegen.

maar het zal nog wel even duren voordat ik die kunsten kan zeker indoor met deltamix toestanden
vreemd normaal ben ik altijd snelle jelle met dingen leren maar hier kom ik maar niet verder

Dit is absoluut niet vervelend bedoeld, en ook ik heb DIEPE bewondering voor je goedgemutstheid en doorzettingsvermogen, maar:

Men probeert je nu al meer dan 1000 posts duidelijk te maken dat je het compleet, maar dan ook echt IEDERE KEER, consequent verkeerd aanpakt: verkeerde locatie, verkeerd toestel, verkeerde motorisering, verkeerde reparaties, echt ALLES pak je NET op de verkeerde manier aan....

Dan is het niet zo gek dat je niet verder komt he?
Geloof me vrij: ik heb een simpel Protech Cessna 400 liggen waar ik leraar-leerling mee kan vliegen. Dat is een absoluut minder geschikt beginnerskistje, maar tien tegen een dat ik je zelfs met zo'n "minder geschikt" toestelletje aan de kabel binnen een paar middagen aan het vliegen heb. Helaas woon ik een beetje te ver bij je uit de buurt, anders was het een simpele zaak....

Maar dat is je al door anderen ook aangeboden, en dat schijn je niet te willen....

Tsja, dan is het verder een kwestie van flink doorzetten, en uiteindelijk opgeven.... ben ik bang....

Toch: succes gewenst, en ik hoop ongelijk te krijgen, want nogmaals, ik heb diepe bewondering voor je doorzettingsvermogen, en ik gun je het succes van harte!

Groet, Bert

Ik zou je winglets trouwens ook 5cm aftoppen.

Te veel gaan ze van waggelen in de bochten. Al doen ze dat toch wel een beetje.

P.s. heb je een tekening van die voorste 2? of ben je zelf aan de slag gegaan.
Zoek nog een depron ontwerp voor een vleugeltje voor iemand.

Wibros

hij schijnt heel goed te vliegen en is zo gemaakt
de grotere heb ik alles maal 1,72 gedaan dat kwam beterr uit met de platen depron die ik heb

Dizzy Bird Parkflying - YouTube

tekeningen van de van de dizzy bird

http://www.rc-forum.be/phpBB3/viewtopic.php?f=70&t=3582

daar moet ik het gemakkelijk mee kunnen leren

@ brutes, mijn zoon leert het me, ben gewoon niet zo`n ster met vliegtuigen
maar het vordert, met de supercup van mijn zoon vlieg ik al aardig

groet alfred

Laatst bewerkt:
Huh,

Ga er even van uit dat je op het zwevertje (motorloze) kistje doelt.

Een regelaar met of zonder motor, aan of uit houd zijn BEC altijd werkend. Dus die kan je gewoon gebruiken.

.

Euhhh??? Zonder motor heb je toch ook geen regelaar nodig??
Gewoon servo's in ontvanger pluggen en ontvangerbatterijtje erbij en gaan met die banaan!

P.s. heb je een tekening van die voorste 2? of ben je zelf aan de slag gegaan.
Zoek nog een depron ontwerp voor een vleugeltje voor iemand.

hallo,

weet niet of je ze maakt maar als je het doet hou er dan rekening mee dat zonder apperatuur het zwaartepunt enorm achteraan ligt
had er een licht motortje ingezet en kreeg het zwaartepunt niet ver genoeg naar voren ondanks het extra houten schotje voorin
heb er een zwaardere motor in moeten leggen om het goed te krijgen

groet alfred

Back