Neergestort tijdens opstijgen, en weer neergestort

Een 3° thrust van de motor naar rechts gaat ook al veel aan het probleem bijdragen.
Toestel volgt nu gewoon de draairichting van de motor en wil zich ook in de zelfde richting bewegen.
Dit valt te verhelpen met de thrust zijdelings.
Hoe krachtiger de motor, hoe meer zijdelingse thrust, mogelijk een beetje down meenemen.
Vliegen zal het ooit wel eens doen.

Johan.

1) Geef de romp een liftgenererend profiel.

op de drijvers en de motor(mount) na lift alles al

ga hem slopen en opnieuw (lichter) bouwen model zag er toch al niet uit en motor trok de 7 volt 5000 mah lipo in 5 minuten leeg en op 2 van die dingen was hij onhandelbaar
die motor was eigenlijk voor een 1 op 8 zand basher

@ vliegen met de pibros gaat redelijk goed, rollen over de kop
allemaal zonder te zweten

groet alfred

hier waaide het zeker windkracht 4/5
wilde toch even kijken of het zwaartepunt goed was
komen op dat veld met onze keffers ( ik 1 mijn zoon 2) was het net bemest met verse stront, de keffers van me zoon zijn wit, binnen 1 minuut waren ze zwart en stonken ze ongeloofelijk
weer naar pekela met de handel dus, lekker masten en bergen ontwijken en crashen op zand ipv gras
dat worden stalen neuzen in die zelfgemaakte depron dingen, komen me dikke motoren toch nog van pas

me verbeterde wing met 280 watt 1300 kv engine, hoop dat it genoeg is

100_7868.jpg

nog niet geheel exact het zwaartepunt kunnen bepalen door de wind maar zogauw dat goed is snij ik een ruimte voor de batterij
spanwijdte ( wat een moeilijk woordt) is 1,80 m

groet alfred

ben een fervent fan van je bouwverslagen johan
eens maak ik er ook zoeen, petje af voor je geduld en nauwgezetheid

me naam is trouwens alfred of appie, albert klink zo nichterig en past niet bij me eeltklompen ook al heb ik een enorme genegenheid voor me keffertje, echte held dat beestje
hoe gaat het met jouw pup ?

Denk dat ie op zoek is naar betere modellen die minder uit zichzelf stuk gaan en beter vliegen...

Dit las ik in een andere draad van hem:
ben niet meer zo`n fan van dat depron, verschillende kisten gebouwd van dat spul en ze sneuvelen nog sneller dan modellen van goedkoop piepschuim
die ook nog eens beter vliegen

Wel jammer voor Alfred.
Niettegenstaand we elkaar wel eens in de haren hingen had ik wel respect voor hem.
Je moet het tenslotte toch maar aandurven en mededelen op het forum.

Johan.

Back