We gaan weer eens verder. De sockets gemaakt uit een groot stuk dikwandige buis. Die eerst op de buitenmaat afgedraaid overeenkomstig de passingsvlakken in het carterdeel.
Deze in 9 gelijke delen afgezaagd (met overmaat op de lengte) en daarna 1 voor 1 op lengte en binnen diameter afgedraaid.
Aan de voet moeten nog 2 schuine kanten gemaakt worden van elk 20 graden, zodat ze straks rondom aan elkaar passend aansluiten. Hiervoor heb ik een hulpstuk in de verdeelkop gezet en dan schuin af gefreesd, om en om. Het had ook zonder hulpstuk gekund, maar dan moest ik de kop van de frees op exact 20 graden zetten, dat gaat niet precies genoeg en ook is de freesbank dan een stuk minder stabiel (nadeel van de Wabeco F1210: een veel te smalle verticale zuil!)
Nadat alle stukken schuin zijn afgefreesd, is het tijd om deze eens te passen op het carterdeel. Maar eerst nog even wat klemmen gemaakt. Die zijn straks ook nodig om het geheel in elkaar te hard-solderen (dat doe je niet met een paar plastic gamma-klemmetjes....).
En dan de "moment of truth".....
Het wordt misschien nu ook helder, hoe het carter opgebouwd gaat worden.
De sockets gaan er zometeen weer af, nadat er eerst een 9-tal wigvormige tussenstukjes gemaakt zijn. Die komen tussen elke socket in en worden later nadat dit alles in 1 keer (...pffff) is gesoldeerd doorboord en van een dummy boutje voorzien.
Zie dit detail:
(beetje klein, sorry, ik weet het...)
Dus eerst maar eens aan de slag met de tussenstukken.
Roel