Nieuw Blade 130 X

Vandaag de 130X opgehaald.

Alles ingesteld in de zender en de schroefjes allemaal eens nagelopen. Tot nu toe nergens abnormale speling of dingen die los zaten aangetroffen.

Daarnet even een test hoover in de woonkamer op 75% trottle.
Misschien een kleine trilling in de staart maar (voor mij) zeker niet storend.
Hopelijk heb ik dit weekend tijd en valt het weer wat mee dan kan ik er buiten eens mee aan de slag.

54c2dff2-cb9b-7b05.jpg

Eerste updates zijn onderweg. Microheli titanium pitch slider en de lagers van de walkara 120.

Ik zal dit toch nodig hebben in de toekomst dus heb ik het maar gelijk besteld.

Dat zou dan erg verstandig zijn van ze!! Ha ha ha ha ha
Want deze Micro's vliegen toch echt knettersfijn.
Bijna weekend en dan weer heerlijk knallen met dit kleine wonder en dan tussen de vliegmaatjes met het grotere spul zoals Trex500 en Trex550.
Mijn Blade 130-X zal zekers niet onderdoen voor hun.Ha ha ha ha ha.
Ik zoef ze voorbij die grote jongens.Ha ha ha ha ha.
En bang voor Crashes ben ik ook nooit meer.Ha ha ha ha ha.
Dat is met een 450 en groter formaat chopper toch echt wel anders.Ha ha ha ha
Enjoy.................
Vr Gr Erwin

Mijn 500 staat al weken op de kast :rolleyes:
Met die 130x vlieg je gewoon zoveel relaxer, daar waar ge met de 500 altijd met de centen in uw kop zit als hij zou crashen... Ik vlieg hem boven een veld waar het gras een halve meter staat, ideaal om op ooghoogte akrobatentoeren uit te halen en als het misloopt gewoon laten vallen ;) Nog geen moment spijt gehad van de aankoop.

Hi,

Hebben jullie tijdens het prutsen aan de TT ook altijd problemen met de B gear die er soms uit valt?? Om deze er dan terug in te krijgen moet je soms de héle main shaft verwijderen om dat kreng terug op zijn plaats te krijgen:mad:

Heb daarom een klein tooltje gemaakt om de B gear zonder probleem op zijn plaats te houden als de TT terug in de tailboom schuift
http://img.photobucket.com/albums/v334/bk330063/196_9692.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v334/bk330063/196_9693.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v334/bk330063/196_9695.jpg

Is gewoon een klein schroevendraaiertje van 1,5mm diameter dat gebogen is en dat vooraan 2mm in de B gear steekt zodat aan de andere zijde de TT erin kan, schuif je de TT helemaal door dan komt het schroevendraaiertje eruit en klaar is Rudi:cool:

Grtz Rudi

Vandaag de knoop doorgehakt en heb een Blade 130X gehaald.
Thuis ff een beetje gehooverd maar ik ervaar wel vreemd gedrag.
Ik heb de instellingen uit de Manuel gebruikt maar als ik in de hoover zit dan begint hij te dansen op en neer dwz hij schiet ineens omhoog zonder dat ik de trottle verhoog.
Wat doe ik hier aan?

Mvg.Bernard

Die metalen A gear schijnt knap lastig te monteren te zijn hoorde ik.
Vr Gr E

Hij gaat er alleszins niet zomaar in:mad: Je zet de achterkant er eerst in zodat ie op de B gear rust en dan met een tangetje de voorzijde in het frame klikken.
Het frame rond de lager is namelijk iets te dik, waarschijnlijk gaat het beter als ik daar wat plastic weghaal met een freesje maar dan loop je weer kans dat het frame daar gaat scheuren als je ongelukkig crashed.
éénmaal je het A gear een paar keer gemonteerd hebt heb je het wel onder de knie;)

Grtz Rudi

Vandaag de knoop doorgehakt en heb een Blade 130X gehaald.
Thuis ff een beetje gehooverd maar ik ervaar wel vreemd gedrag.
Ik heb de instellingen uit de Manuel gebruikt maar als ik in de hoover zit dan begint hij te dansen op en neer dwz hij schiet ineens omhoog zonder dat ik de trottle verhoog.
Wat doe ik hier aan?

Mvg.Bernard

Er staat hier vandaag erg veel wind, als je nu buiten hooverd kan dit wel eens de oorzaak zijn.
Een heli van 107gr en windkracht 5 gaan niet samen;)
Probeer eens in de garage, dan zou ie mooi stabiel moeten hangen.

Grtz Rudi

Back