Nieuw Blade 130 X

zijn er al KBDD blades in Nederland verkrijgbaar ? Ben aan het twijfelen tussen KBDD tail blades of metalen A gear ? Wat zou het nuttigst zijn:rolleyes:

Ooooohhhhhhhhhh
Dat is knap!!
Want ik zag net dat op de Main shaft een aantal van die ringen zitten ( 3 stuks dacht ik) waar een schroefje inzit om het te borgen.
Dus jullie maken dat zelf en draaien dan zomaar een schroefje erin?
Of boren jullie dat eerst voor?
Dat zou ik dan helemaal knap vinden, want een gaatje boren in een rond oppervlak lijkt me knap lastig.
Vr Gr E

Altijd een gaatje boren Erwin en in de juiste diameter. Dat CF is zo hard dat de kop van het boutje afbreekt als het gaatje te klein is.
En boren in een rond oppervlak is makkelijk als je de tweede as die erop getaped is laat zitten tot je boortje er een eindje inzit zo schuift het boortje niet weg;)

Grtz Rudi

Ja hoor, rigidheli heeft deze meestal wel op stock. Heb de mijne daar ook gehaald.

De 130x vliegt net zo goed met de E-flight blades hoor, heb zelf de gele.
Het metalen A gear is echter een must have. Voor de prijs dat de 130x kost zou dit er eigenlijk standaard hebben moeten opzitten:bad-words:

Grtz Rudi

Rudi bedankt voor je reactie.
Mijn Blade 130 heeft er nu 110 vluchten opzitten en ze gaat wat rauwer klinken in de overbrenging.
Zou wellicht kunnen komen door die flinke Crash van laatst.
Overigens nog steeds de enigste Crash die zij heeft gehad tot nu toe.
Afgelopen middag 7 Lipo packjes gevlogen.
Ik had de Main Blades al iets straffer gezet en heb inmiddels ook 2 stuks van die stock rubbertjes die op de Swash linljes zitten nu op die bladhouder linkjes zitten.
2 op 1 linkje.( stock zit er eentje op)
Ik had zo'n grommet erop geprobeerd, maar vond het dan net niet gaan.
Beetje 'bang' dat het heveltje loslaat omdat het niet helemaal netjes over het balletje past.
De 7 vluchten gingen dit keer zonder enige vorm van wobbel gepaard.
Zelfs de random wobbel is nu over.
Het lag gisteren dus niet aan de dempers in de bladhouders.

Toch nog even een vraagje aan de kenners.
Ik zag daarnet een fractie bladspoor.Was voorheen knake strak.
Denk een halve millimeter maximaal.Of zelfs nog iets minder.
Mag eigenlijk geen naam hebben, maar vraag me af............
Hoe draaien jullie het bladspoor eruit?
Op een 450 size heli weet ik het wel, maar bij deze kleine telg weet ik het niet.
Hoor het graag.
Vr Gr Erwin

Hi Erwin,

Bladspoor is eigenlijk niet te regelen met die vaste linkjes. De mijne heeft ongeveer 2mm bladspoor maar heeft hier geen hinder van tijdens het vliegen.

Wat jij ziet als bladspoor, tenminste als je spindle nog recht is na die crash, zijn de blades zelf die rond komen te staan, haal ze van de heli en leg ze op een vlakke ondergrond en je zal zien dat ze een paar mm bol zijn, de éne misschien nét iets meer dan de andere en dat zie jij als bladspoor;)
Dit kun je checken door je blades naast mekaar te leggen en ze beiden met de kant van het gat naar beneden te duwen, ik durf te wedden dat één blade iets hoger zal steken dan de andere, jouw 'bladspoor'
Het zijn tenslotte plastic blades en geen Carbon:cool: Ik vlieg de gele blades, ook op de tail, en die zijn naar mijn gevoel van iets zachter materiaal dan de standaard zwarte.
Na 110 vluchten kan je dat verwachten nietwaar!? Gewoon op 'ambachtelijke wijze' tussen de vingers terug recht plooien en vliegen met die hap:rolleyes: natuurlijk kan je ook nieuwe blades kopen en je bladspoor zal dan verdwenen zijn;)

Grtz Rudi

Help?

Mijn 130X wil alleen nog maar om zijn as draaien. Hij is niet gecrasht. Na een hoover sessie die goed verliep op aangepaste instellingen is hij nu niet meer te vliegen.
Er is zogezegd een probleem en ik weet niet wat.

Mvg.Bernard

Je tail doet niet goed mee. Dus of je hebt toch een ruwe landing gehad waarbij iets beschadigd is of er is wat losgeschoten. Dat ligt het meest voor de hand als hij ervoor nog wel normaal vloog.

full

Hoi Chow, het was niet echt een ruwe landing. Ik vertrouw de gear niet. Lijkt alsof hij al helemaal is versleten.

Na 5 hooversessies ziet het er niet goed uit.

Vertrouw dit exemplaar niet.

Mvg.Bernard

Laatst bewerkt door een moderator:
Tís lastig te zien maar dat lijkt me niet goed. Tandjes afgesleten. Als dat inderdaad zo is dan doet de tail niet mee en gaat de heli om zijn as tollen. Gear vervangen en vol goed moed verder oefenen.. Let wel. Er is bij torque tube in het algemeen niet zoveel nodig om een gear te strippen. Even met de tail tegen een obstakel aan komen kan al genoeg zijn..

Je A-gear is inderdaad versleten. Tijd voor een nieuwe en bekijken
waarom deze is versleten.

Zit je staart boom wel haaks/recht t.o.v. de heli?
Zit de B-gear niet te strak tegen de a-gear?

Grtz.
Olaf

Deze komt zogezegd vrijdag zo uit de box.
Na de eerste vlucht hoover vond ik hem niet goed klinken zeg overmatig schuurgeluid. Ook danste hij op en neer zonder imput van de zender.
Van de manual heb ik de standaard instellingen in mijn DX7S gezet.

Heb de heli nog niet gecontroleerd op boom en de gears.

Krijg de indruk dat deze heli van een eerdere koper is geweest.
Zo zit in de canopy aan beide kanten een plakbandtape ter hoogte van de grommet of is dit vanuit de fabriek.

Ga a.s. dinsdag ermee terug en ga in een nieuwe gearset claimen.

Mvg.Bernard

Rudi, dank voor je uitleg omtrend het bladspoorverhaal.
Is helemaal duidelijk nu.
Afgelopen avond heb ik even wat testgevlogen met verschillende Main Blades.
Ik heb de stock, de stock met pielekes en Main Blades van een Nine Eagle CP micro heli.
De meeste vluchten heb ik met de stock Main Blades gemaakt zonder pielekes.
Ik merkte met het testvliegen dat de stock Main Blades met pielekes vrijwel geen verschil gaven met die zonder pielekes.
Maar de Main Blades van Nine Eagles vond ik toch het fijnst.
Zijn ook het minste flex.
Ik blijf voorlopig vliegen met de Nine Eagles bladen.

Al met al ben ik dik tevreden over hoe de heli zich houdt tot nu toe.
Slop op de tail Unit is niet om over naar huis te schrijven als ik dat zo voel, maar tijdens het vliegen merk ik daar zeer weinig van.
Zit nog wel net zoals meet af aan een lichte trilling in de staart, maar stoort me niet.
Op doorvlucht absoluut geen last van en slechts in hoover een iets trillend staartje.
Heeft iemand van jullie al een servo moeten vervangen omdat die versleten was?
Ik ben erg benieuwd hoe lang die mee zullen gaan.
Mijn voorhene Blade mcp-X deed het 500 vluchtjes flawless met alle drie de Swash servo's.
Nooit eentje kapot van gehad in die 500 vluchtjes.Super dus.
Op naar morgen en dan weer heerlijk knallen met dit kleine wonder.
Vr Gr Erwin

Zo zit in de canopy aan beide kanten een plakbandtape ter hoogte van de grommet of is dit vanuit de fabriek.

DAT hoort NIET kan ik je zeggen!!!
Heb inmiddels 2 stuks nieuwe Blade 130 heli's uit de doos mogen halen en geen van beide had DAT wat jij beschreef.
Denk dat je niet helemaal eerlijk behandelt bent.
Vr Gr E

Nou ben ik niet echt thuis in de 130X zelf maar zie ik daar een metal gear bij jouw heli Bernard? Dat is stock toch niet zo?

Back