Nieuw Blade 130 X

full

Zo te zien als ik er met een loep naar kijk is het een kunststof gear.

Heb nu danig de p in. Koop dus gewoon bij mijn vaste HS waar ik alles weghaal een drollebak.
Als ik hem nu zelf te barste had gevlogen kon het mij niet schelen, zal niet de eerste zijn dus daar lig ik niet wakker van.
Wel als ik zg. denk een nieuwe te kopen en ga ik de deur uit met een afgeragd kreng.

Mvg.Bernard

Laatst bewerkt door een moderator:
Denk het ook ik ben dus ook belazerd.

Ik ga dinsdag dus dit even rechtzetten.

Mvg.Bernard

Kijk eens of er ruis afkomstig van de gear op de voorste servo zit? Kan zijn dat van de fabriek uit de gear te dicht op de servo zit met als gevolg dat ze aanschuurt. Dit verklaart ook je geluid bij de eerste keer vliegen.

Er zit heel veel ruis op de voorste servo. De gear zit erg dicht op de servo maar dat is bij alle 130X toch zo.
Heb iets gelezen over het sanden van de gear maar dat ga ik nu ff niet doen.

Denk je dat dit na ampel 5 hooversessies al de oorzaak kan zijn.

Mvg.Bernard

Ik heb op helifreak.com gelezen dat wanneer je hoofdtandwiel
te strak aangeduwt is dit je A-gear naar beneden trekt.
Dit veroorzaakt stroef lopen en slijtage.
Vlgs. Mij is bij iedereen het materiaal van de B-gear geen plastic zoals
De andere tandwielen zijn en dus normaal zoals op de foto.
Bij mij ziet dat tandwiel er ook zo uit.

Grtz.
olaf

Er zit heel veel ruis op de voorste servo. De gear zit erg dicht op de servo maar dat is bij alle 130X toch zo.
Heb iets gelezen over het sanden van de gear maar dat ga ik nu ff niet doen.

Denk je dat dit na ampel 5 hooversessies al de oorzaak kan zijn.

Mvg.Bernard

Lastig te zeggen nu. Als je de heli nu laat zoals ze nu is, de gear vervangt, en goed kijkt waar het mis gaat weet je waar het fout zit. Trouwens zitten bij mij op de canopy ook 2 plakbandjes geplakt ( no worries ) ;)

Standaard is de A gear (dus die op de mainshaft zit) van kunststof en de B gear (dewelke op de taitorque) zit van metaal.
Er is wel een upgrade naar de metalen A gear mogelijk.
Volgens mij zit de tailboom bij Bernard niet loodrecht op het chassis waardoor er teveel speling tussen A en B gear ontstaat met als gevolg dat A gear volledig wordt opgevreten door B gear.

Als ik naar je foto kijk sluit ik slijtage aan de hand van de binding met de servo uit. Je tandjes van de gear zijn helemaal af wat onmogelijk kan komen van binding met de servo wat de zijkant van de gear aantast. Bij mij zit er ook ruis op de voorste servo wat ik toch vreemd blijf vinden...

B-gear is metaal bij mijn 130 als ik het goed zie. Vind de combinatie metaal-kunststof al een vreemde keus van Blade. Dat gaat nooit goed.
Dinsdag maar is overleggen hoe dit aangepakt moet worden. Ik wil natuurlijk een nieuwe gearset en dan geheel metaal.

Mvg.Bernard

zowel A- als B gear metaal zo worden ze standaard niet geproduceerd A gear is standaard kunststof zoals al gezegd.
Succes als je iets wil krijgen als het niet standaard is ....

Maar als je een nieuwe 130 koopt met een metal gear erop is dat wel vreemd als deze stock van plastic is toch?

Check die kleine gear... Dus niet de afgesleten gear. Die kleine lijkt wel errug op metaal..

Die kleine is van metaal.

Dus wat is nu de oplossing. Een nieuwe kunststof A gear erop en kijken hoe snel de slijtage verloopt.

Ik kan wel alles uit elkaar nemen maar ik wil eerst is zien of een nieuwe weer zo snel slijt.

Zo niet dan neem ik de 130 uit elkaar en ga hem dan beoordelen en/of verbeteren.

Ik lees ergens hier dat er wel metaal A gear ervoor bestaat.

Mvg.Bernard

Ik raad je toch aan , ookal plaats je een nieuwe metalen A gear als upgrade, om uit te zoeken waar die extreme slijtage van komt anders blijft het ook voor de upgrade een ongezonde situatie.

Zou het kunnen dat hij vanaf het begin af aan een slechte hoofdlager had en dat daardoor er iets speling op de gear kwam waardoor het binnen 5 vluchten afsleet?
Check eens de zijdelingse speling op je Main Shaft die helemaal door het frame heenloopt.
Vr Gr E

Back