Nieuw : NAZA Gps upgrade (f450 loiter in harde wind filmpjes! post #413)

@Highfly
Hoe heb je de 3 -standen schakelaar geprogrammeerd?De mijne had ik stand 0 GPS-atti/
stand 1 Atti/stand 2 failsafe.Zo kreeg ik hem ook niet in de calibratie mode.
Toen heb stand 2 (failsafe) veranderd in manuel en het was zo gepiept.
 
Wellicht een handige tip om je 'staafje' van de gps in zijn houders te houden zonder lijm; ik heb net op de 2 uiteinden een stukje leukoplast over de kop van het staafje doen en dan in de houders drukken en aandraaien. Zit super goed vast en je draait hem via het schroefdraad er zo weer uit. Geen gedoe met lijm, geen volgelopen schroefdraad.
 
@Highfly
Hoe heb je de 3 -standen schakelaar geprogrammeerd?De mijne had ik stand 0 GPS-atti/
stand 1 Atti/stand 2 failsafe.Zo kreeg ik hem ook niet in de calibratie mode.
Toen heb stand 2 (failsafe) veranderd in manuel en het was zo gepiept.

@birddog Ik heb GPS, ATTI en MAN op 1 schakelaar, en met een mix de fail safe gedaan op een andere schakelaar.

een filmpje zegt meer dan 1000 woorden...
9BHfdYAukQc[/media] control mode switch & fail safe on mx16 - YouTube
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Highfly,

Niet blijven raggen met de 3 standen schakelaar.

6x keer op en neer raggen en dan los laten. 2 seconden later gaat het gele lampje branden.

Dat werkte voor mij;) ( ik bleef hem net zolang op en neer switchen tot er wat gebeurde alleen werkte dat natuurlijk niet :hammer: )
 
Wellicht een handige tip om je 'staafje' van de gps in zijn houders te houden zonder lijm; ik heb net op de 2 uiteinden een stukje leukoplast over de kop van het staafje doen en dan in de houders drukken en aandraaien. Zit super goed vast en je draait hem via het schroefdraad er zo weer uit. Geen gedoe met lijm, geen volgelopen schroefdraad.

Maar schiet ie dan niet los tijdens een vlucht door eventuele minimale vibraties. Ik heb hem toch liever dan wel vast.
 
Maar schiet ie dan niet los tijdens een vlucht door eventuele minimale vibraties. Ik heb hem toch liever dan wel vast.

Je moet echt ronddraaien om hem los te krijgen en flink wat kracht zetten om hem in beweging te krijgen. In mijn geval in ieder wel. Ik vind het in ieder geval het proberen waar.
 
Nu weet ik nog steeds niet waar die 4 stikkertjes met die zwarte lijn voor zijn.

Heb gister avond trouwens 2 geslaagde vluchten en go home en landing gemaakt.
Werkte bijna perfect de landing was 2 a 3 m naast het startpunt.Dus je moet niet naast een of meer opstakels opstijgen want dan heb je kans dat je daar op land.
 
Nu weet ik nog steeds niet waar die 4 stikkertjes met die zwarte lijn voor zijn.

Heb gister avond trouwens 2 geslaagde vluchten en go home en landing gemaakt.
Werkte bijna perfect de landing was 2 a 3 m naast het startpunt.Dus je moet niet naast een of meer opstakels opstijgen want dan heb je kans dat je daar op land.

Ik heb inderdaad de stickertjes hier ook nog ongebruikt liggen.. ;) Geen idee, wellicht om iets uit te zetten bij het mounten van de gps
 
Ik had gisteren ook mijn GPS module binnen. Kreeg alleen niet de kans om hem te installeren. Dacht gisteravond nog even een FPV vlucht te maken, maar dat ging na de take off al fout. Hij ging kort in level en viel daarna links achterover. Probeerde hem nog te corrigeren. Dat lukte even en toen viel hij weer weg. Was niet meer te houden en een crash was het gevolg.

Ik heb dit nu 3 keer eerder meegemaakt. Als ik op stijg dan vind ik dat hij niet gelijk level is. Als hij los komt hangt hij elke keer een beetje scheef en leveld dan. Een club lid bij mij gaf aan dat dit kwam door het blijven haken van de landingspoten. Hij gaf aan dat ik gewoon moet opstijgen en dat hij dan leveld. Dat is dus elke keer best eng als hij schuin weg trekt.

Ik zit bijna te denken dat het aan 1 van de motoren ligt. Het gekke is alleen dat ik daarvoor meer dan 20 vlchten heb gemaakt en er niets is gebeurd. Nu dus wel. Hij viel gewoon weg. Ik heb de motoren getest en alles doet het gewoon.

Ik gebruik de SK-2836 750KV motoren met E-prop 11X5 op 4s
Motoren zijn met 3,5mm goud contacten aangesloten op de ESC's

Heeft iemand hier ervaring mee of een idee.
 
Als ik op stijg dan vind ik dat hij niet gelijk level is. Als hij los komt hangt hij elke keer een beetje scheef en leveld dan.

Het kan ook zijn dat je de heli bewogen heb tijdens het booten van de Naza, het is belangrijk dat als je de Naza opstart dat je heli vlak en stil staat.
 
Een vraagje aan de dx8 gebruikers... wat hebben jullie gedaan om de failsafe in de ontvanger in te stellen? Gas boven 10% stand zetten en de knop om hem in failsafe te zetten omzetten? Of anders. Ben even aan het zoeken hoe het precies zou moeten... En moeten er dan nog andere settings in de naza? Thnx
 
Heb mijn F550 ondertussen een paar dagen. Hij vliegt goed en ben druk bezig met de gains onder controle te krijgen.

Even een vraagje: ik vlieg met 4S 5800 LiPo en hij gaat na 5-6 minuten al automatisch landen (verder neem ik niks mee). Mij instellingen bij Voltage zijn:
oranje = 13,70 - 0,70 = 13,00
rood = 13,10 - 0,70 = 12,40

Als ik dan lees dat er met een 4S 4000 12 minuten gevlogen wordt vraag ik me af of ik de verkeerde gekocht heb.
 
Back
Top