Nieuwe Walkera V120d02S v2

Ik kan je alleen maar aanraden om dit WEL in te stellen en te gebruiken!

Pas als je de V120 in de vingers hebt, DAN pas ga je naar de normale instelling.

(Goede raad is goedkoop!)

Voor een beginnend piloot kan Expo heerlijk zijn.
Heb er zelf ook wat van opzitten op mijn ene V120 waarmee ik sportvlieg.
Op de V120 Nr II waarmee ik flip en roll zit GEEN Expo want dan wil je juist een Heli die kwiek en snel is in respons.
Vr Gr D

Ik heb zojuist de D/R ingesteld op 40% voor de elevator & Aileron kanalen en deze laten mee schakelen met Flightmode's. Deze worden pas actief op het moment dat de D/R schakelaar van 0 naar 1 gaat. Er zijn heel wat hordes te nemen voordat de heli uberhaupt de lucht in kan zonder al te veel problemen. Maar het zal zijn vruchten wel afwerpen hoop ik. En natuurlijk is het fijn om te weten dat de eerste vlucht met deze heli niet meteen alles op scherp staat en op een teleurstelling uitloopt. We gaan het zien.

Ik heb niet alles gelezen, maar de exacte instellingen voor deze heli PER ZENDER staan op een los A4tje dat er bij zit. Als het ontbreekt kan ik 'm wel mailen...

Laatst bewerkt door een moderator:

He super bedankt. Kan ik meteen vergelijken of mijn instellingen ongeveer goed staan en zo nodig aanpassen.

Nu heb ik het volgende. Ergens in dit draadje staat een probleem met een wegdraaiende staart. Omdat het weer buiten nogal onstuimig is geweest de afgelopen dagen heb ik de heli noodgedwongen getest in de serré. De volgende actie's gingen zoals ik ze had ingesteld in de zender. "Fail safe" ok, TH, (waar alleen de pitch reageert en de rest naar 0 neutraal gaat) ook OK. Voor alle flight modes heb ik een horizontale Throttle curve geinstalleerd, dat wil zeggen Normal op 75%, SF 1 op 85% en SF 2 op 100% Throttle voor alles stick posities. Hierop heb ik de pitch curves aangepast.
Tevens heb ik de heli hardwarematig gecontroleerd op loszittende onderdelen schroeven en dergelijke. Alles OK. Nu wil het volgende:
Bij het omzetten van TH naar Normal, toert de heli normaal op naar 75%. (zit trouwens ook iets van slowstart op lijkt het, maar dat terzijde)
Heli blijft op toeren met 0% pitch, opschakelen naar SF 1 (85% throttle) Ook niks aan de hand. Heli toert lekker op naar boven. Echter als ik opschakel naar SF 2 (100% throttle) dan gaat de heli als een dulle ronddraaien. Weer terug naar SF1 of Normal en rondtollen stopt. Zodra ik opschakel naar SF2 begint ie weer concequent te tollen. Ik heb nog geen vlucht gemaakt en heli komt als het ware zo uit de doos?? Tevens Staart rotor getornt met de hand en hoofdbladen tegen gehouden om voor frictie te zorgen. Ook dan zit er geen slip, of gevoel in dat er een tand ontbreekt?? Servo's reageren ook (allen) heel normaal. Uiterlijk kan ik geen gebreken ontdekken aan de tandwielen behalve de verborgen tandwielen dan. Zou het dan toch slippen van de tanden zijn?. Of kan het een instelling zijn? ik kan het zo gauw niet ontdekken.

Ook heb ik gezien dat er op de hoofdas een chrome ring zit die vast gezet is met een schroefje. Aan de andere zijde van dat zelfde ringetje zit tevens een schroefgaatje maar dan zonder schroefje. Zie foto.

full

Weet iemand of in dit schroefgaatje een schroefje moet zitten en zo ja, waar zouden deze dingen te krijgen zijn? Wie weet? verder is alles goed :cool:

PB tje

Ik heb niet alles gelezen, maar de exacte instellingen voor deze heli PER ZENDER staan op een los A4tje dat er bij zit. Als het ontbreekt kan ik 'm wel mailen...

Beste ZamBeZi ik heb je een PBtje gestuurd.
Groetjes, ;)

He super bedankt. Kan ik meteen vergelijken of mijn instellingen ongeveer goed staan en zo nodig aanpassen.

Nu heb ik het volgende. Ergens in dit draadje staat een probleem met een wegdraaiende staart. Omdat het weer buiten nogal onstuimig is geweest de afgelopen dagen heb ik de heli noodgedwongen getest in de serré. De volgende actie's gingen zoals ik ze had ingesteld in de zender. "Fail safe" ok, TH, (waar alleen de pitch reageert en de rest naar 0 neutraal gaat) ook OK. Voor alle flight modes heb ik een horizontale Throttle curve geinstalleerd, dat wil zeggen Normal op 75%, SF 1 op 85% en SF 2 op 100% Throttle voor alles stick posities. Hierop heb ik de pitch curves aangepast.
Tevens heb ik de heli hardwarematig gecontroleerd op loszittende onderdelen schroeven en dergelijke. Alles OK. Nu wil het volgende:
Bij het omzetten van TH naar Normal, toert de heli normaal op naar 75%. (zit trouwens ook iets van slowstart op lijkt het, maar dat terzijde)
Heli blijft op toeren met 0% pitch, opschakelen naar SF 1 (85% throttle) Ook niks aan de hand. Heli toert lekker op naar boven. Echter als ik opschakel naar SF 2 (100% throttle) dan gaat de heli als een dulle ronddraaien. Weer terug naar SF1 of Normal en rondtollen stopt. Zodra ik opschakel naar SF2 begint ie weer concequent te tollen. Ik heb nog geen vlucht gemaakt en heli komt als het ware zo uit de doos?? Tevens Staart rotor getornt met de hand en hoofdbladen tegen gehouden om voor frictie te zorgen. Ook dan zit er geen slip, of gevoel in dat er een tand ontbreekt?? Servo's reageren ook (allen) heel normaal. Uiterlijk kan ik geen gebreken ontdekken aan de tandwielen behalve de verborgen tandwielen dan. Zou het dan toch slippen van de tanden zijn?. Of kan het een instelling zijn? ik kan het zo gauw niet ontdekken.

Ook heb ik gezien dat er op de hoofdas een chrome ring zit die vast gezet is met een schroefje. Aan de andere zijde van dat zelfde ringetje zit tevens een schroefgaatje maar dan zonder schroefje. Zie foto.

full

Weet iemand of in dit schroefgaatje een schroefje moet zitten en zo ja, waar zouden deze dingen te krijgen zijn? Wie weet? verder is alles goed :cool:

Hoeft geen schroef in te zitten, maar dat ene schroefje wat er wel in zit moet voorzien worden van loctite.

Dat rondtollen op SF2 komt door je gyro instelling. Die staat standaard op 50% geloof ik en die moet je op 70% of daar in de buurt instellen.

je gyro instellingen schakelen niet mee met je idle up instellingen.
ik heb op mij devo 10 wel een aparte schakelaar voor 3 modussen gyro waardes.

Maar bij de meeste modellen hanteert walkera 50% gyro eigenlijk als niks..
Bij de MCP heb ik die op 75 staan, weet niet of dat met de v120d02s ook zo is.

schroefje is inderdaad aan 1 kant genoeg, mits voorzien van loctite.
op de as zit namelijk ook een klein vlak stukje waar de schroef tegenaan klemt.

@demolle: de setup van Tom Zadar kon ik niet echt mee uit de voeten met de Super CP aanvankelijk en dat zal met de V120D02S niet anders zijn. Nou vlieg ik al jaren fixed pitch en ik verwacht niet ooit 3D-skills te krijgen gezien mijn beschikbare hobbytijd, dus ik heb ook een aparte leercurve. Wat voor mij het best werkt is:
Normal = fixed pitch, dus lineaire gascurve en pitch vast op 25%
Stunt 1 = gas vast op ca. 60% of een tikje oplopend en pitch oplopend van 0 naar "genoeg"
Stunt 2 = opgave Walkera

Pin me niet vast op de exacte getallen daar ik met Deviation software vlieg inmiddels. Ik heb met bovenstaande setups wel twee hele fijne modes gevonden voor de Super CP in de woonkamer.

HD

Wat is precies de reden voor jou om met Deviation software te werken?

Het feit dat ik zoveel mogelijk met 1 zender wilde besturen / geen kast vol zenders wilde hebben. Ik heb nu het kleine indoor- / parkflyspul met de DEVO 6S en het clubspul met de Hitec Aurora 9.
Met Deviation kan je meerdere protocollen aan; ik vlieg nu met die zender:
- Super CP en V120D02S met DEVO-protocol
- Guru-Z met Walkera U-fly ontvanger (3-assen gyro) op WK24xx-protocol (lukt niet met standaard DEVO zender!)
- Parkzone T-28 Trojan met DSM2-protocol

Het werkt perfect en je kan heel makkelijk modellen met anderen uitwisselen. Elk model is gewoon een ini-bestand.

HD

Ik vroeg het omdat ik daar de nodige problemen mee gehad heb.
Ten eerste bleek de driver niet te werken met mijn Windows 7 Professional 64bits. Met andere versies schijnt het wel te werken.
Toen kocht ik een oude laptop met Windows 7 Home, en dat werkte wel. Daarna heb ik de Deviation V3 erop gezet en dat leek allemaal te werken. Het doel was dat ik met mijn Spektrum DX8 ook met Walkera producten kon werken.
Uiteindelijk heb ik geen Spullen van Blade meer en ben teruggegaan naar de laatste FW van Walkera. Sindsdien wordt mijn DEVO 10 zender niet meer door de simulator Phoenix herkend. Het schijnt dat de Deviation software een bepaald gedeelte in ROM overschrijft dat dan niet meer herstelbaar is.

Ok; da's niet fijn...
Ik had zelf ook problemen met W7, maar dat lag niet aan Deviation, maar aan de Walkera-software om te kunnen flashen. Met het terugzetten van de originele software of upgraden was je daar dan ook tegenaan gelopen. Met de Vista-PC op zolder was het een fluitje van een cent. Ben zelf wel erg tevreden verder; 'zie geen reden om terug te gaan naar de originele firmware.

Je hebt helemaal gelijk; standaard is de gyro gekoppeld aan de MIX switch. Maar hij kan ook (per ongeluk) gekoppeld worden aan de idle up/FMD switch. De Devo 7 interface is niet zo heel gebruikersvriendelijk ;-).

Sodenondeknetter zeg..! wat een vinnig beestje die walkera :grin:
Gister mijn maiden in de achtertuin gemaakt en was zeer benieuwd hoe de walkera zou reageren. Eenmaal van de grond was het even wennen. Wat reageerd dat ding fel op de pitch. Ik was de FP van de NE gewend maar dit is andere koek. Hij hangt strak in de lucht en hij zoemt als een naaimachine.
Ik kan hem zelfs bijna op een postzegel laten landen zo nau luister luistert hij op de sticks. Mijn tuin heeft een harde ondergrond dus moest extra voorzichtig zijn met mijn vliegbewegingen, maar even teveel pitch en hij vliegt me zo de schutting over 8O . Toen ik eenmaal het gevoel te pakken had en zag hoe de walkera reageert heb ik even wat rustig gehoverd, echter tijdens de 2e lipo's werd mijn hartslag alweer wat lager en dan komt het gevaar om de hoek kijken. Omdat mijn tuintje niet zo heel erg groot is, en omdat de heli zeer volwassen vliegt is mijn tuin algauw te klein. Na een draai van 180° (Nose in) ging ie met een iets te snelle vlucht richting tuinhuis. Ik kon nog net reageren maar was toch te laat. Met een echte knal vloog de heli tegen het tuinhuis en vloog de canopy door de lucht en de heli op de grond. In een flits de TH erop gegooid om erger te voorkomen en dacht, dit wordt repareren :bad-words:
Ik had de heli met losse canopy mee naar binnen genomen en alles aan een grondige inspectie onderworpen. Ik kon niks vinden wat eventueel stuk zou zijn. :confused: Dan maar functioneel testen buiten dan. Alles deed het zoals het moest. Dan maar weer vliegen en wat bleek, de heli had nergens last van :banana:
Het was echt een vette knal en ik was echt in de veronderstelling dat op zn minst iets stuk was, maar nee hoor, canopy erop en hierna nog 2 lipo's leeg gevlogen. Tja nou zeg..!!

Maar bij de meeste modellen hanteert walkera 50% gyro eigenlijk als niks..
Bij de MCP heb ik die op 75 staan, weet niet of dat met de v120d02s ook zo is.

He bedankt voor de tip. Ik ga ook ff met de gyro instellingen spelen. het is een kwestie van testen en kijken hoe de heli reageerd.

Gister mijn maiden in de achtertuin gemaakt en was zeer benieuwd hoe de walkera zou reageren. Eenmaal van de grond was het even wennen. Wat reageerd dat ding fel op de pitch. Ik was de FP van de NE gewend maar dit is andere koek. Hij hangt strak in de lucht en hij zoemt als een naaimachine.

Ik kan hem zelfs bijna op een postzegel laten landen zo nau luister luistert hij op de sticks. Mijn tuin heeft een harde ondergrond dus moest extra voorzichtig zijn met mijn vliegbewegingen, maar even teveel pitch en hij vliegt me zo de schutting over 8O . Toen ik eenmaal het gevoel te pakken had en zag hoe de walkera reageert heb ik even wat rustig gehoverd, echter tijdens de 2e lipo's werd mijn hartslag alweer wat lager en dan komt het gevaar om de hoek kijken. Omdat mijn tuintje niet zo heel erg groot is, en omdat de heli zeer volwassen vliegt is mijn tuin algauw te klein. Na een draai van 180° (Nose in) ging ie met een iets te snelle vlucht richting tuinhuis. Ik kon nog net reageren maar was toch te laat. Met een echte knal vloog de heli tegen het tuinhuis en vloog de canopy door de lucht en de heli op de grond. In een flits de TH erop gegooid om erger te voorkomen en dacht, dit wordt repareren :bad-words:

Ik had de heli met losse canopy mee naar binnen genomen en alles aan een grondige inspectie onderworpen. Ik kon niks vinden wat eventueel stuk zou zijn. :confused: Dan maar functioneel testen buiten dan. Alles deed het zoals het moest. Dan maar weer vliegen en wat bleek, de heli had nergens last van :banana:

Het was echt een vette knal en ik was echt in de veronderstelling dat op zn minst iets stuk was, maar nee hoor, canopy erop en hierna nog 2 lipo's leeg gevlogen. Tja nou zeg..!!

Ja 't zijn taaie dingen die best wat kunnen verdragen.

Zie post 1710 om 'm stukken tammer te krijgen. Je moet zorgen dat de hoek van de opgetelde pitch- en throttlecurve wat flauwer wordt, maar het toerental niet te laag te maken om te voorkomen dat de motor het te zwaar krijgt...

HD

Back