He super bedankt. Kan ik meteen vergelijken of mijn instellingen ongeveer goed staan en zo nodig aanpassen.
Nu heb ik het volgende. Ergens in dit draadje staat een probleem met een wegdraaiende staart. Omdat het weer buiten nogal onstuimig is geweest de afgelopen dagen heb ik de heli noodgedwongen getest in de serré. De volgende actie's gingen zoals ik ze had ingesteld in de zender. "Fail safe" ok, TH, (waar alleen de pitch reageert en de rest naar 0 neutraal gaat) ook OK. Voor alle flight modes heb ik een horizontale Throttle curve geinstalleerd, dat wil zeggen Normal op 75%, SF 1 op 85% en SF 2 op 100% Throttle voor alles stick posities. Hierop heb ik de pitch curves aangepast.
Tevens heb ik de heli hardwarematig gecontroleerd op loszittende onderdelen schroeven en dergelijke. Alles OK. Nu wil het volgende:
Bij het omzetten van TH naar Normal, toert de heli normaal op naar 75%. (zit trouwens ook iets van slowstart op lijkt het, maar dat terzijde)
Heli blijft op toeren met 0% pitch, opschakelen naar SF 1 (85% throttle) Ook niks aan de hand. Heli toert lekker op naar boven. Echter als ik opschakel naar SF 2 (100% throttle) dan gaat de heli als een dulle ronddraaien. Weer terug naar SF1 of Normal en rondtollen stopt. Zodra ik opschakel naar SF2 begint ie weer concequent te tollen. Ik heb nog geen vlucht gemaakt en heli komt als het ware zo uit de doos?? Tevens Staart rotor getornt met de hand en hoofdbladen tegen gehouden om voor frictie te zorgen. Ook dan zit er geen slip, of gevoel in dat er een tand ontbreekt?? Servo's reageren ook (allen) heel normaal. Uiterlijk kan ik geen gebreken ontdekken aan de tandwielen behalve de verborgen tandwielen dan. Zou het dan toch slippen van de tanden zijn?. Of kan het een instelling zijn? ik kan het zo gauw niet ontdekken.
Ook heb ik gezien dat er op de hoofdas een chrome ring zit die vast gezet is met een schroefje. Aan de andere zijde van dat zelfde ringetje zit tevens een schroefgaatje maar dan zonder schroefje. Zie foto.
Weet iemand of in dit schroefgaatje een schroefje moet zitten en zo ja, waar zouden deze dingen te krijgen zijn? Wie weet? verder is alles goed