NK Seizoen 2014

De F104 voor velgen zijn groter als de F103 voorvelgen.
Dit ivm de totale dikte/hoogte van de voorwiel ophanging.
Als ik mij niet vergis(correct me if i am wrong) past een F103 voorvelg niet eens op de F104(de smalle en niet de W) voorwielophanging.
Anders om wel;)

Mvg Roy

Als Martijn terug is van de ets zal ik hem eens vragen hier wat duidelijkheid over te geven. Ik kan dat niet want ben totaal niet thuis in de F1 auto's ;)

Kleine vergelijking Rob.
F103 velgen voor foam zijn 36.5MM in doorsnede zo als op de flyer als eis staat.
F104 velgen zijn 44.5MM/45MM en volgens de regels dan niet toegestaan.
Pro10 zijn ook ongeveer 45MM alleen zijn de achterbanden te breed;)

Mvg Roy

Ik neem aan dat de meeste rijders vanwege de breedte op een F104-chassis zullen kiezen voor een F103-voorwielophanging (en dus ook de F103-velgen) en F103 velgen aan de achterkant.

Mvg
Marcel

Marcel?? Vraag Rob Kuiper maar eens hoe die rijd.
Zie heb regelmatig met de F104 voorkant rijden icm de f103 achterbanden;)

Mvg Roy

Hmmm, het kan toch niet de bedoeling zijn om F104's en Corally's uit te sluiten van deelname? Dan is er m.i. geen sprake van 'vrijheid en blijheid'...

Als Martijn terug is van de ets zal ik hem eens vragen hier wat duidelijkheid over te geven. Ik kan dat niet want ben totaal niet thuis in de F1 auto's ;)

Misschien is het handig, mensen, om even te wachten tot Martijn terug is uit Gran Canaria. Hij zit er voor het ETS dus... Dan kun je hem gerichte vragen stellen ipv hier eindeloos te gaan speculeren. Daar schiet niemand wat mee op.

Som anders even álle zaken op wat tegen staat en stuur dit even in een PM naar mij.
Dan zal ik dit uitwerken en naar Martijn doorzetten zodat we er gericht wat mee kunnen.

Mensen doe toch niet zo moeilijk en hou de banden vrij :mad:

En voor wat betreft de "Corally style" achterbanden, deze zijn maar 5 mm breder.
heb ze net gemeten!
Maakt dat nou zo'n verschil ?!
gr. rene

10% meer contact oppervlak misschien met bredere banden…wanneer iemand 10% minder gewicht heeft, of 10% meer motorvermogen heeft dan het reglement voorschrijft, is er ook een probleem…is het ten nadele dan is het sowieso een probleem, is het ten voordelen van jou tegenover de andere, dan moet de rest niet zo zeuren…rijders met 10% voordeel, zouden ook wel eens wat meer mee mogen denken (moeite doen) in een goede praktijk oplossing, dan dat men tot nu doet (of wat ik hier altijd maar lees zo op het MBF)…lever ergens op in, wie weet wordt het dan acceptabel voor rest (de benadeelde)!!!

Vandaag heerlijk gereden met mijn corally bij MRC tussen al het tamiya geweld
En ik moest aardig door kachelen.
Diameters van de band ligt gelijk uit eindelijk alleen de achterband
Is 5 mm breder dat is het enigste.
Reden met 17,5t regelaar in blinky mode en zelf eentje met tamyia 18t sensorloos
En was net zo snel.
Kortom het maakt niets uit.
We wachten even op Martijn die het trouwens super heeft gedaan met
Met zijn F1 5e plaats overal knap gedaan!!!!

10% meer contact oppervlak misschien met bredere banden…wanneer iemand 10% minder gewicht heeft, of 10% meer motorvermogen heeft dan het reglement voorschrijft, is er ook een probleem…is het ten nadele dan is het sowieso een probleem, is het ten voordelen van jou tegenover de andere, dan moet de rest niet zo zeuren…rijders met 10% voordeel, zouden ook wel eens wat meer mee mogen denken (moeite doen) in een goede praktijk oplossing, dan dat men tot nu doet (of wat ik hier altijd maar lees zo op het MBF)…lever ergens op in, wie weet wordt het dan acceptabel voor rest (de benadeelde)!!!

Precies en men weet pas waar hij/zij staat als je gaat rijden toch..? ;)
of hoe de verhoudingen liggen

gr. rene

Vandaag heerlijk gereden met mijn corally bij MRC tussen al het tamiya geweld
En ik moest aardig door kachelen.
Diameters van de band ligt gelijk uit eindelijk alleen de achterband
Is 5 mm breder dat is het enigste.
Reden met 17,5t regelaar in blinky mode en zelf eentje met tamyia 18t sensorloos
En was net zo snel.
Kortom het maakt niets uit.
We wachten even op Martijn die het trouwens super heeft gedaan met
Met zijn F1 5e plaats overal knap gedaan!!!!

Inderdaad netjes gedaan, heb je Jaap wel een beetje achter je kunnen houden? :D

gr. rene

Heb afgelopen zondag ook bij MRC gereden met de Corally F1 en hem ook gewonnen.
Dit doordat ik nagenoeg geen fouten maakte maar niet omdat ik de snelste was.
Deze eer ging naar een MRC lid die met een jawel Tamiya reed.
Verschil in snelste ronde was ook best wel groot;)
11.083 voor mij en 11.074 voor het MRC lid.
Ook hier werd weer bewezen dat het niet het type auto is dat overheerst maar de rijder.
Dit natuurlijk met gelijkwaardige motoren en omstandigheden.

Mvg Roy

Heb afgelopen zondag ook bij MRC gereden met de Corally F1 en hem ook gewonnen.
Dit doordat ik nagenoeg geen fouten maakte maar niet omdat ik de snelste was.
Deze eer ging naar een MRC lid die met een jawel Tamiya reed.
Verschil in snelste ronde was ook best wel groot;)
11.083 voor mij en 11.074 voor het MRC lid.
Ook hier werd weer bewezen dat het niet het type auto is dat overheerst maar de rijder.
Dit natuurlijk met gelijkwaardige motoren en omstandigheden.

Mvg Roy

nice, gefeliciteerd :cool:

@rene ja ik heb Jaap achter me gehouden ben uit eindelijk 6e overal geworden
Na een misrekening van mijzelf dacht drie kwalificatie te hebben maar waren
Er maar twee en drie finales

Ik denk toch dat sommige niet (willen) begrijpen waar een technisch reglement voor staat…het is totaal onbelangrijk of iemand met bv bredere banden wint of verliest, dit kan een gevolg zijn van heelveel andere zaken!!!

Bredere banden hebben nu eenmaal meer contact oppervlak, waar je grip uit kan creëren/halen (doet niet ter zake of jij, of je auto het voor elkaar krijgt), een technisch reglement is gewoon een kil instrument, wanneer je 5 gr te licht ben, dan wordt je gediskwalificeerd, ongeacht of je hiermee resultaat heb behaalt, waarom zou het met banden met een groter contactoppervlak ineens anders moeten??? Daarnaast denk ik dat er best oplossingen zijn, als er een groef uit gevreesd moet worden omdat het beter in de regen rijdt, dan aarzelt men geen moment, en men zet meteen het mes erin, maar als het is om aan een reglement te voldoen, dan zet men ineens de hakken in het zand, waarom is dit??? Volgens mij willen jullie graag meedoen, waarom moeten andere dan een oplossing aandragen, is het echt allemaal onmogelijk of heeft het iets met onwil te maken, enkele jaren geleden bij ons op de club, draaiden ook iemand gewoon 5mm van zijn band af om aan het 45mm reglement te voldoen, misschien esthetisch niet zo fraai, maar wel reglementair!!! Daarnaast het ik regelmatig gezien dat een bekende F1 rijder dit op vrijwillige basis deed (achterband smaller maken) om de balans beter te krijgen!!!

Maar goed er zal best wel een oplossing komen, met een beetje goede wil van iedereen!!!

@drift-junkie de breedte van de band is niet het grootste probleem
Die 5 mm per kant eraf is geen probleem wel gaat het om de diameter
Van de velg daar sluit je heel veel auto mee uit.
Dus je hele verhaal slaat kan nog wal maar goed zie mijn onderschrift

Heb net even dit topic doorgelezen en ondanks dat dit over het NK seizoen gaat, lees je het meeste over de banden in de F1 :cool:

Misschien een compromis, velgen vrij maar wel 45 mm bandbreedte? ;)

En waarom maakt iedereen zich zorgen over de achterbanden maar hoor je (bijna) niemand over de voorbanden :confused: , of zijn deze wel op de juiste breedte?

gr. rene

Tot nu toe heb ik nog niks mogen ontvangen van mensen middels een PM over evt. aanpassingen en/of verbeteringen aan het regelement.

Stuur dat even naar me toe in een PM, dan kunnen wij daar als sectiebestuur wat mee. Anders blijft het een eindeloze discussie hier waar we niks mee opschieten.

Joost je hebt een pb
Zoals gezegt eerder even wachten tot Martijn terug is
Er komt echt wel een oplossing voor deze hele discussie.
En meten is weten zullen we dan maar zeggen.

Gr Jan

Back