Mijn ervaringen met de Ride banden (REX34) zijn goed, ik vind vooral de lange houdbaarheid een pluspunt waarbij de banden constant blijven.
Je merkt dat een setje banden uiteindelijk wel slechter word, maar dat ervaar ik pas na meerdere runs (pak hem beet een run of 10, en dan rij ik langer dan 5 of 7 minuten). Ik kan meerdere clubwedstrijden met hetzelfde setje rijden ;-)
Ik heb ook met de Sorexen gereden, zelfde auto, zelfde baan en zelfde set up. Eerste run is de auto inderdaad snel, daarna bouwt de band af. Ik moet hier wel bij aangeven dat de auto daarvoor op de Ride banden heeft gereden en er dus niks aan de setup gewijzigd was.
Misschien kan het een en ander kan ook met afstellingen te maken hebben, maar ik neem aan dat een (ervaren) rijder hier wel mee weet om te gaan.
Ik hoor bij ons op de club (M.A.C. de Baanbrekers) dat men tevreden is met de Ride band, en men hier al langere tijd mee rijd.
Volgens mij wordt deze band bij ons door alle rijders uit de modified klasse gebruikt, misschien ook deels veroorzaakt omdat er redelijk wat Belgische rijders zijn in deze klasse en deze band ook tijdens de BK's gebruikt wordt.
Het enige probleem is dat men deze inderdaad na ieder run de verlijming moet controleren, maar dat schijnt bij de nieuwere versie niet meer te hoeven.
Het is natuurlijk niet leuk dat men er na een wedstrijd achterkomt dat er door een aanpassing vanuit de fabrikant dergelijke grote verschillen ontstaan, zeker in een stock-klasse. Aan de andere kant is het ook goed dat fabrikanten hun spullen doorontwikkelen.
Voor de volgende wedstrijd weet nu iedereen dat je dus een nieuw setje banden moet hebben om vooraan mee te strijden, en lost het probleem zich zelf op.
Je merkt dat een setje banden uiteindelijk wel slechter word, maar dat ervaar ik pas na meerdere runs (pak hem beet een run of 10, en dan rij ik langer dan 5 of 7 minuten). Ik kan meerdere clubwedstrijden met hetzelfde setje rijden ;-)
Ik heb ook met de Sorexen gereden, zelfde auto, zelfde baan en zelfde set up. Eerste run is de auto inderdaad snel, daarna bouwt de band af. Ik moet hier wel bij aangeven dat de auto daarvoor op de Ride banden heeft gereden en er dus niks aan de setup gewijzigd was.
Misschien kan het een en ander kan ook met afstellingen te maken hebben, maar ik neem aan dat een (ervaren) rijder hier wel mee weet om te gaan.
Ik hoor bij ons op de club (M.A.C. de Baanbrekers) dat men tevreden is met de Ride band, en men hier al langere tijd mee rijd.
Volgens mij wordt deze band bij ons door alle rijders uit de modified klasse gebruikt, misschien ook deels veroorzaakt omdat er redelijk wat Belgische rijders zijn in deze klasse en deze band ook tijdens de BK's gebruikt wordt.
Het enige probleem is dat men deze inderdaad na ieder run de verlijming moet controleren, maar dat schijnt bij de nieuwere versie niet meer te hoeven.
Het is natuurlijk niet leuk dat men er na een wedstrijd achterkomt dat er door een aanpassing vanuit de fabrikant dergelijke grote verschillen ontstaan, zeker in een stock-klasse. Aan de andere kant is het ook goed dat fabrikanten hun spullen doorontwikkelen.
Voor de volgende wedstrijd weet nu iedereen dat je dus een nieuw setje banden moet hebben om vooraan mee te strijden, en lost het probleem zich zelf op.