NK Seizoen 2014

Mijn ervaringen met de Ride banden (REX34) zijn goed, ik vind vooral de lange houdbaarheid een pluspunt waarbij de banden constant blijven.
Je merkt dat een setje banden uiteindelijk wel slechter word, maar dat ervaar ik pas na meerdere runs (pak hem beet een run of 10, en dan rij ik langer dan 5 of 7 minuten). Ik kan meerdere clubwedstrijden met hetzelfde setje rijden ;-)

Ik heb ook met de Sorexen gereden, zelfde auto, zelfde baan en zelfde set up. Eerste run is de auto inderdaad snel, daarna bouwt de band af. Ik moet hier wel bij aangeven dat de auto daarvoor op de Ride banden heeft gereden en er dus niks aan de setup gewijzigd was.

Misschien kan het een en ander kan ook met afstellingen te maken hebben, maar ik neem aan dat een (ervaren) rijder hier wel mee weet om te gaan.

Ik hoor bij ons op de club (M.A.C. de Baanbrekers) dat men tevreden is met de Ride band, en men hier al langere tijd mee rijd.
Volgens mij wordt deze band bij ons door alle rijders uit de modified klasse gebruikt, misschien ook deels veroorzaakt omdat er redelijk wat Belgische rijders zijn in deze klasse en deze band ook tijdens de BK's gebruikt wordt.
Het enige probleem is dat men deze inderdaad na ieder run de verlijming moet controleren, maar dat schijnt bij de nieuwere versie niet meer te hoeven.

Het is natuurlijk niet leuk dat men er na een wedstrijd achterkomt dat er door een aanpassing vanuit de fabrikant dergelijke grote verschillen ontstaan, zeker in een stock-klasse. Aan de andere kant is het ook goed dat fabrikanten hun spullen doorontwikkelen.

Voor de volgende wedstrijd weet nu iedereen dat je dus een nieuw setje banden moet hebben om vooraan mee te strijden, en lost het probleem zich zelf op.

Voor de mensen die dit weekend mee doen aan de Nk te Lelystad en een light licentie hebben of een keer mee willen doen met een dag licentie, zal je moeten inschrijven via de inschrijf pagina van modelracingmidland -----> MRM - Inschrijven wedstrijden

Mvg Roy

Tot nu toe hebben zich slechts 2 Formule 1 rijders en 3 Pro-10 rijders zich ingeschreven via de site van MRM.

Ik weet niet of de wedstrijd bij zo weinig inschrijvingen voor hun door gaat!
Had toch echt de indruk dat deze 2 klasse in de lift zaten :(

gr. rene

Voorafgaand aan NK 4 op de Amca is volgende week zaterdag 19 juli nog een open clubrace (15.00 - 22.00 uur).

Voor een ieder die dus nog wil trainen is daar dus de gelegenheid toe. Inschrijven kan via Myrcm (tot uiterlijk woensdagavond uit m'n hoofd).

Deelnemers aan het NK van 27 juli a.s. op de AMCA, er kan getraind worden van 10.00 uur 's ochtends tot 19.00 uur 's avonds. Het terrein sluit om 20.00 uur. Uiteraard is de kantine geopend. Wij wensen jullie komend weekend heel veel rijplezier!
Vriendelijke groeten,
Namens AMCA
Johannes Voerman

Ik hoor bij ons op de club (M.A.C. de Baanbrekers) dat men tevreden is met de Ride band, en men hier al langere tijd mee rijd.

In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst ;)

Het punt is nou juist dat Ride recentelijk andere grondstoffen is gaan gebruiken, waardoor exact hetzelfde zakje banden extreem veel kan verschillen. Hierdoor is een vaste band niet meer goed te hanteren, want er ontstaan verschillen: iets wat nou juist niét de bedoeling is van een vaste band.

Ik denk dan ook dat de NOMAC per direct over moet stappen op een andere band, al is het maar om een teken af te geven aan Ride dat dit belachelijk is.

Ride had het 'nieuwe' type band onder een andere naam moeten uitbrengen met de mededeling 'sorry, oude band kan niet meer gemaakt worden'.
Was een stuk eerlijker geweest, want dan waren er dus geen onderlinge verschillen.

In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst ;)

Het punt is nou juist dat Ride recentelijk andere grondstoffen is gaan gebruiken, waardoor exact hetzelfde zakje banden extreem veel kan verschillen. Hierdoor is een vaste band niet meer goed te hanteren, want er ontstaan verschillen: iets wat nou juist niét de bedoeling is van een vaste band.

Ik denk dan ook dat de NOMAC per direct over moet stappen op een andere band, al is het maar om een teken af te geven aan Ride dat dit belachelijk is.

Ride had het 'nieuwe' type band onder een andere naam moeten uitbrengen met de mededeling 'sorry, oude band kan niet meer gemaakt worden'.
Was een stuk eerlijker geweest, want dan waren er dus geen onderlinge verschillen.

Ik denk niet dat ze er bij Ride wakker van liggen als de Nomac stopt met het gebruiken van hun banden. ;)
Maar even een melding van de verandering maken via het internet had misschien idd wel zo netjes geweest.

Veel plezier en succes met de wedstrijd, dat de weergoden jullie maar gunstig gezind mogen zijn :D

gr. rene

Mss niet geheel on topic hier maar voor zij die een extra race training willen alvorens naar de tamiya finale te gaan kunnen morgen terecht in Rucphen voor de zaterdag avond wedstrijd.
De start van de wedstrijd is om 17u (dacht ik) en er worden een aantal qualifs en finales gereden (ik dacht van elks 2)

Er is speciaal een top stock reeks aangemaakt en hiervoor zijn al 3 inschrijvingen, ideaal om in wedstrijd omstandigheden al een training voor de finale te hebben :-)
Tevens is er ook een super stock 10.5T reeks (blinky en een vaste vertiming op de motor en een max FDR van 5.0), een F1 reeks (rubber), Pro Ten en modified.

Inschrijven kan op MyRCM.

Tot nu toe maar 4 inschrijvingen voor de aankomende NK op 31 augustus.
Is dit niet een beetje heel erg weinig?
Nog een kleine week te gaan qua inschrijvingen.

Mvg Roy

De full licentiehouders zijn automatisch ingeschreven. Inmiddels 7 losse inschrijvingen, maar er kunnen er inderdaad nog veel meer bij!!

Voor mij is het afwachten of ik mobiel genoeg ben na een paar weken gips ivm gescheurde enkelbanden en haarscheur in enkel bot.

Mvg Roy

Klopt Rob maar de spullen verplaatsen zich zelf ook niet he.
Zal er toch naar toe moeten kunnen rijden en alles uitpakken.
Met krukken gat dit niet lukken lol.
Voor het resultaat van het "ongeluk" check FB maar ;)

Mvg Roy

Mocht de Pro10 klasse niet doorgaan en ik mij in de F1 in wil schrijven, wie kan mij eventueel een 21.5 SP lenen zodat ik mee kan doen?

Mvg Roy

Back