Ik ben lid van de Modelvliegclub Stadskanaal en Omstreken (MSO). Sinds 24 juni 2023 ben ik in het bezit van de "Nomad". Ik heb deze gekregen van een mede clublid van de MSO. Hij had de Nomad weer van een vriend wiens vader (voor zover ik heb begrepen) was overleden en de Nomad in zijn hanger had. Ik heb de Nomad gekregen onder voorwaarde dat ik er iets mee ga doen. Een mooie uitdaging die ik de komende 1-2 jaar wil aangaan. Het toestel is thans bepaald niet vrij van schades en heeft dan ook behoorlijk wat aandacht nodig, op de foto lijkt het heel wat maar schijn bedriegt. Het toestel is helemaal leeg, geen servo's, wielen, brandstoftanks en motoren, kortom een kale body. Ik wil hem, zo ver mogelijk, weer in de "oorspronkelijke" staat herstellen. Daarbij zou dan wat historische gegevens handig zijn. Dus Googlen en ja ik vond zowaar wat oude videootjes van de Nomad op Youtube. Erg leuk maar geeft geen inzicht in de constructie etc. Dus verder Googlen en toen vond ik op Modelbouwforum dit historische verslag. Maarrrrrr... wat blijkt de info is niet volledig, de ondersteunende foto's daarbij ontbreken namelijk. Kennelijk zijn de foto's gelet op de leeftijd van de topics verwijderd of zo. Daarom wil ik Berto/Onno vragen, hebben jullie de foto's nog? Zo ja, willen en kunnen jullie die allemaal naar mij mailen. Dan kan ik aan de hand daarvan de "Nomad" weer in haar "oude" glorie gaan herstellen. Ik hoor het graag en alvast heel hartelijk dank. M.vr.gr. Jan.