opbouw EttI Chaser rompje voor mono 1 klasse

Hey,

As net compleet uit de boot gehaald en alle overtollige epoxy weg gefreesd.

Etti as is onderweg naar Harlingen:cool:
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Vandaag alles binnengekregen.

Ook de motorsteun losgefreesd zodat ik het geheel 3 mm uit het midden kan plaatsen. (ga iets groter proppen).

alles is klaar om vastgezet te worden nu.
Ook komt er een ander roerblad achter de boot, ben benieuwd hoe het straks zal varen......
full

full

full

gr. Arnold

Hallo Arnold,

Mooi asje!

Hoe lang is het stuk tussen de koppeling en het binnenlager?
Op de foto lijkt dat een behoorlijk eind, i.v.m. het in trilling raken zou ik dat zo kort mogelijk houden.
Eventueel de motor over die afstand naar achteren plaatsen?

Groeten, Jan.

Nou,
as zit erin, en loopt geweldig.
Net ff droog ,voorzichtig geprobeert en 'fluit' erover .
Een heel verschil met de andere as , hoop alleen dat het net zo vaart...
Ook een ander roerblad erop gezet(zonder wk), is veel dunner wel iets breder, maar eens kijken welk effect dit heeft.
maandag ff een eerste testvaart!
full

full

full

full

gr. Arnold:cool:

Net gevaren met de nieuwe as erin en een ander roerblad.
Het waait hier behoorlijk op dit moment met beste windvlagen maar ik wou toch ff zien hoe het bootje ging.

As zoals gezegd 3 mm uit het midden geplaatst en een breder en behoorlijk dunner roerblad.

Het ging super, roer kan nu gewoon recht om de boot rechtuit te laten varen en het bochtengedrag is nu veel beter beheersbaar!
Bootje maakt nu de helft minder 'lawaai' met deze as.

Heb heel wat tijd gestoken in het uitlijnen maar ben daar achteraf wel blij mee.;)
De snelheid van het bootje heeft onder deze verandering ook niet echt geleden........:p

Er is ook nog een stukje gefilmd en dat zal ik straks ff uploaden.

Gr Arnold

Hier de link naar het filmpje van vandaag,
[URL="
[/URL]
Bootje vaart super en op het filmpje maar een paar keer echt volgas!
Ben zeer tevreden mede omdat hij met een forse wind lekker bleef varen:p.
De bochten kan ik nu prima insturen , da's zeker een hele verbetering.
Ook heeft de verandering geen kwaad gedaan aan de snelheid van het bootje.......

Gr Arnold

Genade, wat gaat dat hard...!

'Op die manier is er voor ons natuurlijk geen eer meer aan te behalen bij het ESH...'

Ik ben benieuwd hoe dit op het ovaal tekeer zal gaan.

Heb je de roeruitslag nog wat kleiner gemaakt?

Groeten, Jan.

Hoi Jan,

Geen eer aan te behalen?
Volgens mij stond ik op de 7e plek de laatste keer?:)

FF serieus,

Nee de roeruitslag is hetzelfde omdat ik het verschil wou zien tussen de 2 bladen.
Met dit blad moet ik echt sturen om hem de bocht om te krijgen en voorheen was het zo voorzichtig mogelijk om maar geen 180 gradenbocht te maken.
Dit blad is 5 mm langer en ong. 7 mm breder dan het vorige blad.
Ook niet onbelangrijk het is bijna de helft dunner....
En door de as uit het midden te plaatsen staat het roer nu gewoon recht en vaart ie ook recht.
Vond het wel spannend want ik had een goed varend bootje en dan ga je aan het veranderen....., ik heb nog 1 optie en dat is iets groter proppen maar eerst maar eens zien dat ik wat ervaring opdoe.

En ik wil Marcel eraf varen op het rechte eind:twisted::cool::p;)

IIG. ik verheug me nu al op moederdag:p

Ik dacht dat het op eerdere video's al hard en strak ging, maar nu gaat het nog beter de bocht om, en acceleratie en snelheid zijn minstens zo goed als eerst, misschien nog wel sneller. Netjes! :D

Hoi Jan,

Geen eer aan te behalen?
Volgens mij stond ik op de 7e plek de laatste keer?:)

FF serieus,

Nee de roeruitslag is hetzelfde omdat ik het verschil wou zien tussen de 2 bladen.
Met dit blad moet ik echt sturen om hem de bocht om te krijgen en voorheen was het zo voorzichtig mogelijk om maar geen 180 gradenbocht te maken.
Dit blad is 5 mm langer en ong. 7 mm breder dan het vorige blad.
Ook niet onbelangrijk het is bijna de helft dunner....
En door de as uit het midden te plaatsen staat het roer nu gewoon recht en vaart ie ook recht.
Vond het wel spannend want ik had een goed varend bootje en dan ga je aan het veranderen....., ik heb nog 1 optie en dat is iets groter proppen maar eerst maar eens zien dat ik wat ervaring opdoe.

En ik wil Marcel eraf varen op het rechte eind:twisted::cool::p;)

IIG. ik verheug me nu al op moederdag:p

Hahahaha ik ga nog maar even wat sleutelen komende week ;-) Btw Arnold, vaar ondertussen met 3 mm grotere prop dan tijdens het laatste NK en......niet onbelangrijk......hij gaat nu nog beter door de bochten...op naar de 31 ronden volgende wedstrijd dus maar;)

Heb je er ook een filmpje van Marcel?
Meet you on the track hahahaha
Je hebt een super mooi (en snel)bootje kerel, zo neem je mij op sleeptouw;)
Ik hoop op 13 mei op een mooi beetje wind en niet al te glad water.........

Zie je op moederdag :razz:;)

Heb je er ook een filmpje van Marcel?
Meet you on the track hahahaha

Zie je op moederdag :razz:;)

Hahaha nee man, vaar vaak alleen (woon aan het water) maar wees gerust, zondag over een week mag je zelf een filmpje maken ;-) Maar heb ook nog wat aanpassingen gedaan aan turnvin etc. En merkte dat hij met een Etti propje dat 3 mm groter was dan mijn Tenshock propje, toch net zo zuinig is terwijl hij een flink stukje harder gaat :D Jij hebt dezelfde motor en lipo's toch? Ook eens een 37,5 mm Etti propje proberen:D

Back