'oude' RC-Cars uit 1980 enzo...

Hier een paar fotootjes van mijn oude Schumacher Club 10 Storm truck. Het chassis is eigenlijk hetzelfde als dat van de Cougar, maar deze heeft andere wielen en een andere body. Die body is vroeger echter gesneuveld en is onnoemelijk moeilijk te vinden tegenwoordig :(.

DSC00095.sized.jpg

DSC00096.sized.jpg

DSC00097.sized.jpg

En neen, ik heb niet vol gas met die brushless set in deze antieker gereden :D. Dit setje heb ik er eventjes ingelepeld om het gerepareerde diff te testen. ;) Dat diff is een paar jaar geleden kapot gegaan, maar heb laatst alle onderdelen bij elkaar gekregen om hem te repareren :).
Dit was tevens mijn eerste rc-auto en ik heb hem nog steeds nu.

Mvg,
Sander

Hoe ouder hoe beter toch, althans de vintage auto's charmeren mij meer dan de nieuwe (allemaal op elkaar lijkende karakterloze) auto's.

De afgelopen maanden zijn hier de volgende oudjes gereanimeerd:

img_7867.JPG

Nichimo Luminous, oerlelijke bak uit 1988 maar wel drie difjes. Bijna af

img_7843s.jpg

Tamiya Wild One (1985) een van Tamiyas meest realistische buggies

img_7840-custom.JPG

Tamiya Vanquish, de volks-Avante uit 1988, bijna klaar

img_7808-custom.JPG

Madcap en Saint dragon uit 1989

img_7769k.jpg

Fox uit 1985

img_7477-custom.JPG

Bear Hawk 1991

img_7031.JPG

Hirobo Lancia 44B (1984) in progress

Ik mijn Graupner Porsche weer helemaal in orde maken en zoek foto,s van deze auto, voornamelijk van de achterste bevestging (geel gemarkeerd) van de body aangezien hier wat mist.
Andere info is ook welkom.
Graupner%20body.JPG

Graupner%20chassis.JPG

die Porsche lijk een beetje op een auto die ik hier ook nog heb staan kwa regelaar en overbrenging dan
maar daar zit dat geel gemarkeerde deel ook niet op.
kan dit niet de bevestiging van de ontvanger accu zijn?
zo zit dat namelijk hier

jeroen

die Porsche lijk een beetje op een auto die ik hier ook nog heb staan kwa regelaar en overbrenging dan
maar daar zit dat geel gemarkeerde deel ook niet op.
kan dit niet de bevestiging van de ontvanger accu zijn?
zo zit dat namelijk hier

jeroen

Hoi Jeroen, heb je een pb gestuurd.

ey,

ik heb een vraagje ik kan een yucan stockcar kopen uit de jaren 70/80 voor 55 euro nieuw in de doos is dit een goede deal , en heeft iemand ervaring met dit merk?

Met vriendelijke groet,Daan

ey,

ik heb een vraagje ik kan een yucan stockcar kopen uit de jaren 70/80 voor 55 euro nieuw in de doos is dit een goede deal , en heeft iemand ervaring met dit merk?

Met vriendelijke groet,Daan

voor zover ik weet was yu'can toen één van de belangrijkste. Lijkt mij goeie deal als je voor de vintage waarde gaat. Zit er een motor bij?
Hangt ook beetje af van wat je ermee wilt gaan doen.

ik wou er mee gaan rijden , helaas heeft de verkoper hem al doorverkocht terwijl we al een deal hadden. heeft iemand toevallig nog een oude stockcar staan?

,daan

ik wou er mee gaan rijden , helaas heeft de verkoper hem al doorverkocht terwijl we al een deal hadden. heeft iemand toevallig nog een oude stockcar staan?

,daan

Dat is balen voor je man, maar ik ben zelf toch van mening dat het eigenlijk dood zonde is om met een vintage stockcar te gaan rijden (ojee niet allemaal over me heen vallen) ik ben door deze topic min of meer verziekt en geloof dat ik er een hobby bij heb gekregen "vintage stockcars"
Ik zou willen dat ik een nieuwe nog kon vinden zou hem heel netjes opbouwen en in de vitrine of op het dressoir zetten (en stof hem zelf wel af, mocht mijn vrouw dit lezen). Heb nu een hele oude die ik koester.
Yu'can of eigenlijk zou ik ook nog wel een Mardave van die tijd willen aanschaffen. :D Heb ook gehoord dat je nog een merk had Coors Melling?

Ik hoop dat je een leuke stockcar kan vinden er staan er best veel op marktplaats te koop, en iets meer van deze tijd.

Gr. Rob

er stond tijd geleden hier eentje te koop denk ik (aangeboeden bij auto's) en een leeg chassis op kapaza.be. Beiden voor niet veel geld, al vind ik ze nu even niet terug.
EEn nieuwe vintage is natuurlijk wat anders dan een goed gebruikte. Ik ben meer voor de 2de categorie om dan terug rijdend te krijgen. Dan hoeft er niet zozeer op een keasje gekeken worden.

ik heb nu 2 stockars gevonden voor 40 euro een met motor en de andere zonder , de ene is een yucan aleen die 2e kan ik niet thuis brengen. De stockar die ik kon kopen zat helemaal sppik spinternieuw in de doos zelfs het bonnetje zat er nog bij. En ik zoek juist een oude stockcar om mee te rijden die nieuw vint ik weinig aan

,daan

Laatst bewerkt:
Zelf heb ik ook 2 stockcars staan. Eén van Yucan en ene van Graupner. Tenminste één ervan ga ik opdoen en in rijdbare toestand maken. De originele motor heb ik ook (Veco) maar die zal ik niet gebruiken.

Back