'oude' RC-Cars uit 1980 enzo...

En of ik weet wat gedaan de laatste tijd... om thuis de hobby uit te oefenen heb ik geen tijd door allerlei omstandigheden. Toch probeer ik op het werk tijdens de pauzes te werken aan projectjes. Ik zal als het huidige klaar is (scheelt niet veel) deze eens posten.

he mensen
goed dat ik dit draadje zie . was nl zelf aan het googlen op autos van rond 1985 -1989
ik had toen namelijk enkele autos , en zou ze graag terugvinden online .
weet iemand mss een link naar een site waar ik de hele lineup van nikko en tamiya kan zien ?
nou heb ik denk ik ook andere merken gehad , maar ik weet het niet meer , merken waren toen non importance en alles werd toch bij bart smit gekocht .
ik ben vooral op zoek naar een buggy die ik in die tijd had , dat moet zo rond 1987 geweest zijn . weet alleen niet meer of het een tamiya of nikko was .
mvg ferry

Laatst bewerkt:
hallo,

ik heb eergister een robbe romax gekocht heeft iemand hier wat geschiedenis van, En verder zoek ik ook nog wat onderdelen.Als u wat heeft bied maar aan.

Met vriendelijke groet,Daan

ik ben nieuw hier dus wilde geen nieuw onderwerp starten, maar weet iemand een winkel waar ze custom lexaan bodykits maken?
ik heb namelijk een oude nikko buggy omgebouwd(1:14) compleet zodat ie met mn robbe compact 2(ook oud) werkt, die zender is net zo groot als de auto haha! maar daar wil ik dus een kapje voor hebben. hij stuitert wel enorm door de slechte vering en het accupack steekt enorm uit, maar ik kan er wel ruim anderhalfuur mee rijden op 1200mAh!

Hoi,

Laatst op Marktplaats was er iemand in Edam die een gratis grasschopper aanbood.Niet zo'n een re-lease maar een echte oude. Hij had er ook nog een robbe zender erbij en allemaal gereedschap en reserve onderdelen. Ik dacht nou dat komt mooi uit, kan ik mooi even in de vakantie naar Edam fietsen (zo'n 5 km van mijn huis vandaan. Ik had dus een mail gestuurd. Nog geen 10 minuten later een mail terug, met daarin het bericht dat hij net al gererveert was.

Dat is dus best wel jammer:(. Gratis spullen zijn altijd héél snel weg.

mvg Bram

Mijn oude auto

dit is mijn oude hij is zeker 30 jaar oud....

GroteFoto-DODY8IE3.jpg

serpent cobra

richard36-albums-serpent-cobra-picture4189-serpent-cobra-met-rolbeugel.jpg
ik mis allen de spoiler .. maar die kan ik ook buigen van een stukje aluminium, moter is een os max 3,5 cc.. verder heb ik ook nog een serpent cobra trail jeep.. die kan ook achteruit rijden.. foto,s volgen:D
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt voor jullie input.
Ik was de zolder aan het opruimen en vonden een boel oude RC wagens. Het was moeilijk voor mij om nu te zien wat is wat, maar dankzij dit forum weer heel wat een naampje kunnen geven.

Om iets terug te doen wil ik jullie erop attenderen dat ik ze vanaf nu op Marktplaats heb staan, helaas. Hoewel, helaas, ik heb er natuurlijk nog wel gehouden ;)

Het zijn dan:

1:8 nitro
SERPENT (SPIRIT of COBRA?) 4x4 (niet compleet)
SICCOM MAGNUM 4x4 (niet compleet)
YU CAN (JUMBO?) 2X2
GRAUPNER GEPARD (of LEOPARD) 4x4

1:10 electro
TAMIYA SAND SCORCHER
TAMIYA MONSTER BEETLE (niet compleet)
TAMIYA FAST ATTACK VEHICLE (zwaar incompleet)

1:12 electro
BOLINK DIGGER

1:10 statisch
PARMA V8 HEMI (in onderdelen)

Misschien iets voor jullie, kijk maar op Marktplaats.
In iedergeval bedankt en hou de oudjes in leven.

Mooie verzameling Glasjanus!

Ik ben zelf geinteresseerd geraakt in dit model:
58042_boxart.jpg

Vooral omdat ook dit een model was dat ik vroeger ooit graag had willen hebben/rijden. In die tijd heb ik wel een associated 1:12 gehad en met heel veel plezier gereden, waarvan het chassis behoorlijk lijkt op het chassis van deze Tamiya.

Nu zoek ik dus eigenlijk naar bovenstaand model.
Deze zijn hieraan gerelateerd:
58052_boxart.jpg

58049_boxart.jpg

Hier nog een foto van het chassis:
58042_4.jpg

Hopende op leuke reacties,
vriendelijke groeten,

Aldert

Ik heb ook nog een klassieker van zolder gehaald. Het was 1 van mijn eerste RC auto's :cool::

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt voor jullie input.

1:10 electro
TAMIYA SAND SCORCHER
TAMIYA MONSTER BEETLE (niet compleet)
TAMIYA FAST ATTACK VEHICLE (zwaar incompleet)

.

Wil je iets terugdoen, schenk dan de sand scorcher in ruil voor een menselijk bedrag ipv de gewoonlijke 300 eurootjes en meer.. :)
Succes met de verkoop!

Leuk dit draadje.

Heb een Marui Samurai en een Big Bear staan. Helaas is er een wiel kapot vd Samurai tot op heden geen andere gevonden.....hier iemand ?

Hallo,

Ik heb van mijn oom een oude tamiya fw-07 gehad.
Die had die nog op zolder liggen, het is een kit en omdat het op een oud model gaat is het moeilijk om aan onderdelen te komen.
Heb inmiddels wel de kap gespoten + geschilderd.
Er was namelijk 1 kap bij die je moest schilderen en de andere moest spuiten.
Foto's volgen nog, btw het is een Williams model.

Gr, Pascal

heey

ik heb een (blijkbaar) oude tamitya op marktplaats gekocht.
de boekjes ed. zaten er bij, maar ik moet een bepald onderdeel van de ophanging hebben.
het is een 1/8 subaru impreza met een TGX-MK.1 als onderstel.
achterin een boekje staan de onderdelen vor deze auto.
maar ik heb al verschillende rc winkels geprobeerd, maar daar hadden ze dat onderdeel ook niet.
ik heb wel een aandrijf as kunnen regelen en die moest helemaal uit japan komen.
het gaat hier om onderdeel 'R' met nummer '50613' erachter.

ik hoop dat iemand een adres voor me heeft waar ik dat kan regelen, anders ben ik bang dat ik mijn auto wel kan weg gooien.
peter

Back