Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Met deze opmerking bedoelde ik de waarde van de artikelen die Aaalie toegestuurd kreeg. Daar stond een te lage prijs op de papieren dat accepteerde de douane niet. Aaalie stuurde het bewijs dat die prijs toch echt te prijs was die hij had betaald. Dat hielp ook niet want hij moest toch betalen over de echte waarde.tja, en dat is dus gewoon niet waar. die 'echte' waarde staat dus op de invoice, die ze volgens jou niet mogen lezen? Of welk formulier bedoel je dan??
Bij elke zending hoort een stapel papieren, de verzend papieren, waarvan elke instantie (elk loket) een kopie van mag/moet bewaren. Op die papieren staat wie de afzender is, waar het naar toe moet, de afmetingen van het pakket, het gewicht, wat er in zit en wat de waarde ervan is.de waarde is correct, gewoon alles goed opgegeven (100%), daar ik gewoon invoer wil betalen. En toch krijg je een brief, omdat ze geen 'invoice' hebben, staat allemaal in de brief. In welke computer moet die dan staan?
Die papieren die op het pakket zitten worden gezien als een deel van het pakket. Een pakket mag niet open gemaakt worden zonder dat daar toestemming voor is gegeven, zie de postwet. Die toestemming moet komen van een hoge ambtenaar en die komt er alleen als de controlerende ambtenaar (ambtenaren) hard kan (kunnen) maken dat er reden is tot verdenking van.... Je kan het een beetje vergelijken met een bevel tot huiszoeking dat de politie moet hebben om bij jou het huis te mogen doorzoeken.ik geef de juiste waarde op, en de papieren zijn er allemaal bij, precies zoals het hoort. het gaat dus echt niet sneller, want ze controleren gewoon alles zonder de invoice te gebruiken. Heeft dus niets met knullig te maken, maar gewoon met TNT. Bij UPS gaat het wel gewoon goed.
ALthans dus mijn ervaring.
Maar 3kilo blijft niet ergens plakkenBij mij zit er ook ergens een envelopje vast, maand geleden besteld en nogsteeds niets.
Het waren 2 asjes en een propeller klem van 10 euro dus douane zal wel niet.
Het zal wel ergens blijven plakken zijn, misschien doet HK eens een keer niet moeilijk.![]()
@Sven : was dat een gewone rechthoekige doos die ze zo behandeld hebben ? :s volgens mij moet je daar toch iets tegen kunnen doen hoor, dat is geen serviceal gemaild naar HK?
8O Jaaaa zeg. Dat kan toch niet echt zijn?
Ik zou die vent ook even van de vrachtwagen gooien als ik em zo met mijn doos bezig zag.
Er wordt inderdaad niet vanuit gegaan dat jij alle wetjes uit je hoofd kent. er wordt echter wel gezegd dat onwetendheid nooit kan worden aangevoerd als "excuus" voor een wetsovertreding.
Kort door de bocht: als jij iemand een kogel door zijn kop schiet en voor de rechter verklaart dat je niet wist dat dat niet mag, is dat geen reden tot vrijspraak.
Daarnaast staat wel degelijk in de wet dat, indien jij je met iets specifieks bezighoudt (bijvoorbeeld wapens verzamelen, vissen of spullen importeren), je geacht wordt de wetten m.b.t. die bezigheid te kennen. Wil je dit goed doen en problemen voorkomen, dan zul je je in de regels moeten verdiepen en je eraan houden. Ga je zomaar wat doen, dan krijg je vroeg of laat het deksel op je neus.
HobbyKing doet niets verkeerd. Zij verkopen een product wat in China gewoon verkocht / gekocht / gebruikt mag worden.
Ik geef je zelfs geen enkele kans! Er staat namelijk in de voorwaarden van HC dat ze geen enkele verantwoordelijkheid draagt voor de 'local customs'. Je bent dus gewoon de sjaak ben ik ban en zet nu via Paypal druk op HC terwijl ze er niks aan kunnen/hoeven doen.
Wellicht wil de douane het wel retourneren? Dat zou je dan in ieder geval de kosten schelen, want die krijg je dan van HC retour. Ik heb alleen geen idee/ervaring hoe de douane daar mee omgaat...