Parrot AR Drone Wifi Quadricopter topic

Nog even de standaard lader getest, en moet zeggen dat deze toch wel aardig balanceert. Verschil is max 15 mV. Niet slecht dus. Ik gebruik wel liefst mijn Graupner waar ik 3 packs gelijktijdig kan laden en max een uurtje nodig heb de packs geheel vol te laden.
Mooi maar volgens Parrot zit der een beveiliging in hun batterij en in de lader. Dus is het hierdoor "veilig" Ze raden nog altijd af om bvb Zippy's op te laden met hun lader lol. Nu denk k niet dat dit veel problemen zal geven? Tenzij je de batterij zal "forceren".

Ok inmiddels ben ik klaar met dit waardeloze PRUL!

Even resume: 3 motoren, 2 mainboards verder zit ik met weer een verotte drone. Ding maakt niet echt zware klappen maar elke keer weer is het zooitje om zeep wat inhoudt dat het erg fragiel is. Parrot zwijgt heerlijk aan alle kanten dus dat schiet ook lekker op (not) en dus gaat dat kreng de kast in en hoppa 500 euri's weggegooid.

Tip: NIET KOPEN DIT FRAGIELE SPEELGOED!

Rustig aan zeg, je mag best een mening hebben, maar om nou meteen te zeggen dat het fragiel speelgoed is dat je absoluut niet moet kopen gaat wel erg ver.

Weet niet of je wel eens gespeeld hebt met een echte RC heli, ook daar maak je de nodige brokken mee voordat je een beetje goed kunt vliegen hoor.

Ik heb er zelf nu een ~25 packs vliegen opzitten in de paar weken dat ik hem heb, op een kapot tandwieltje en beschadigde propellor heb ik nog niks geen problemen (afkloppen op hout) gehad. En ook ik heb best al wat crashes gehad, wel voornamelijk op gras.

Tja dat is helaas wel mijn mening. Een normale heli is mij zeker bekend ben er geen held in maar goed kan er mee overweg en eerlijk gezegd tot nu toe heb ik daar minder aan gesloopt als aan de Drone.

Wat mij opvalt is dat sommige zaken erg fragiel zijn en bijvoorbeeld chips die met de meest rustige crash gewoon loskomen van het board (zie us forums) of motor esc boards die te gemakkelijk beschadigen. Natuurlijk zaken als tandwielen en propellors zijn niet spannend en erg makkelijk te fixen.

Helaas is Parrot niet zo van het communiceren ik heb diverse mails gestuurd met mijn problemen maar enig antwoord laat nog steeds op zich wachten. Ik neem aan dat je dan wel begrijpt als je een speelgoedje van 500+ euro koopt (inc repairs) je toch wel iets meer fun en service mag verwachten. Mijn drone heeft totaal 10 accu's in de lucht gehangen de rest dus defect geweest. Nu heb ik volgens mij het laatste probleem kunnen lokaliseren ik had een boardje over genomen van Erik nu blijkt dat er 1 pen van de esc control niet helemaal jofel is en dus een beetje krom waardoor deze slecht contact maakt. Met beetje mazzel is dit zelf te fixen.

Mijn crashes waren nou niet echt super ok 1 zware crash maar ook toen weinig problemen. Het valt me op hoe zachter de crash hoe groter de schade :). Toch meer eens volgas tegen een muur aan vliegen dan :)

Ik lees hier ook mee en vind ook dat er best veel vervangen moet worden aan de drone bij veel mensen.
Ding is natuurlijk niet goedkoop

Is iemand al bezig geweest om met de "hersenen" andere regelaren aan te sturen? Dan zou je mooi een grotere quadcopter met brushless kunnen bedienen :) Dan nog even android sofware en tada........ ik ook blij :)

Nu ja ik heb nog niet echt "enorme" crashen gehad hoor. Op 1tje na( viel toen gewoon uit de lucht zonder op emergencie te duwen :S) Maar nooit echt iets aan overgehouden. Echter tijdens 1 vlucht begon 1 motor te sputteren. Draaide nog wel maar had geen kracht meer. Nu had ik net dervoor in n stof-rijke omgeving gevlogen en vermoed ik dat dit er iets met te maken heeft. Ik ben na alles te lezen ook van mening dat de electronica beetje "fragiel" is. Nu vind ik het moederbord niet echt ideaal gelegen. Aangezien het zo de grootste klappen krijgt. Het had beter geweest als dit eerder in 2 of 3 delen geweest en deze allemaal verticaal opgehangen werden. Crashen is meestal ook verticaal. En zo krijg je nooit grote kloppen op je moederbord. Nu vangen die (ondanks de losse opstelling) toch heel wat klappen op.

onderdelen zijn binnen gekomen. Motor vervangen en ff opgestegen! Zag er heel goed uit! Helaas zij de Arduino plots dat de batterij op was. (Batterij staat nog 100%?!)

Edit: Iphone gereset en nu doet alles het :D k ga hem s wat laten hoveren ter plaatse om te kijken hoe alles werkt.

Laatst bewerkt:
Mee eens dat de electronica van de eerste drones niet veel kan hebben. Zelf een paar heftige crashes te verwerken gehad, maar alles werkt nog. Zo te lezen op de fora heb ik gewoon erg veel mazzel want veel kregen problemen na lichte crashes. Het schijnt dat Parrot nu inmiddels wel de CPU verlijmt om het moederboard schokbestendiger te maken.
Verder is de drone in veel opzichten crash bestendiger dan elke FP of CP heli die ik ken.....zeker als je gewicht en afmeting meeneemt.
De crashes die de drone te verwerken heeft gehad betekent voor mijn heli´s gegarandeerd weer uren sleutelen. De electronica van mijn heli´s overleefde overgens alle crashes tot nu toe.

BTW, er is een app voor Andriod in de maak.

Verder heeft de drone nog wel kuren zoals een onbedoelde draai naar rechts als je fullspeed gaat. Dit doet-ie dan ook elke keer.

Net nog een goede buiten sessie erop zitten van een half uurtje boven hoog gras en over struiken, moet zeggen dat het onbedoelde opstijgen goed te controleren is. Hij wipt wel even de hoogte in maar met wat tegen input voorkom je dat deze buiten bereik in de hoogte verdwijnt. Neemt niet weg dat hier wel degelijk nog verbetering in aan gebracht kan worden.

Fer

Laatst bewerkt:
Mee eens dat de electronica van de eerste drones niet veel kan hebben. Zelf een paar heftige crashes te verwerken gehad, maar alles werkt nog. Zo te lezen op de fora heb ik gewoon erg veel mazzel want veel kregen problemen na lichte crashes. Het schijnt dat Parrot nu inmiddels wel de CPU verlijmt om het moederboard schokbestendiger te maken.
Verder is de drone in veel opzichten crash bestendiger dan elke FP of CP heli die ik ken.....zeker als je gewicht en afmeting meeneemt.
De crashes die de drone te verwerken heeft gehad betekent voor mijn heli´s gegarandeerd weer uren sleutelen. De electronica van mijn heli´s overleefde overgens alle crashes tot nu toe.

BTW, er is een app voor Andriod in de maak.

Verder heeft de drone nog wel kuren zoals een onbedoelde draai naar rechts als je fullspeed gaat. Dit doet-ie dan ook elke keer.

Net nog een goede buiten sessie erop zitten van een half uurtje boven hoog gras en over struiken, moet zeggen dat het onbedoelde opstijgen goed te controleren is. Hij wipt wel even de hoogte in maar met wat tegen input voorkom je dat deze buiten bereik in de hoogte verdwijnt. Neemt niet weg dat hier wel degelijk nog verbetering in aan gebracht kan worden.

Fer

Elektronica is het probleem. Veel mechanische schade kan de drone niet hebben he. Een Heli wel. Maar ik heb zelf niet overdreven veel problemen. K doe het ook wel wat zachter aan nu en k zorg voor stofvrije omgeving. Zeker omdat er nog maar net n nieuwe motor op zit. Hardware updates nodig voor volgende modellen?! Ja natuurlijk! maar daar is het ook het eerste model voor he. Net had ik trug problemen met Batterij. Gaf 100% aan maar "error battery low" na het resetten van de drone geen problemen meer. Heel erg is het niet. Zolang hij het niet doet in volle vlucht en plots de drone in de grond zet :S (nu was het 2 keer vlak na het opstijgen).

De draai naar rechts heb ik ook al paar keer gehad. MAar ik steek het voor het moment op andere WIFI.
Ja het bijsturen op het wippen is beetje zoeken. Als je merkt dat hij ergens over gaat stuur je snel tegen en dan wip je er zachtjes over ^^.

Wil ook nog wel toevoegen dat de standaard bijgeleverde lader en balanceboard ook wat te wensen over laat. Zelf ook weer de ongelofelijke mazzel dat ik wel een goede lader heb gekregen maar een maatje van mij heeft minder geluk. Test met een perfect gebalaceerde 3S pack op de stock lader, bleef gelijk alleen maar 1 cel volpompen. Andere standaard lader deed hetzelfde maar dan op de 2 andere cellen. De mee geleverde balancers pompen de accu juist in onbalans. Wil je dat je packs wat langer mee gaan dan is de standaard lader geen aanrader. Een goede lader is echt een must.
Bij het zogenaamde veilig laden volgens het advies van Parrot vernaggeld wel je accu´s door de slechte balacers die ze leveren. Ben je nieuw in de RC scene dan herken je dit en vernaggel je ongewild je accu.

Voor de prijs die ze ervoor durven te vragen is de kwaliteit van de gehele set ver beneden peil.

Conclusie: nog erg veel ruimte voor verbetering en ontwikkeling voor dat geld.
Wellicht omdat het product net op de markt is maar het lijkt erop dat de early drone pilots met een beta versie rond vliegen.

Eerste bevindingen die werden geconstateerd: kwetsbare electronica. Geen lagering bij de assen dus veel slijtage op de glijringen. Erg grove vertanding die een stuk fijner kan. Missen van mogelijke verstelling van de motor om correct tegen de gears te zetten. Iele mini Tamya stekkerjes die ook aardig warm worden. Wat betreft software kunnen we gelukkig nog alle kanten op.

Als ze zich bij Parrot wat meer hadden verdiept in het RC heli gebeuren dan hadden ze veel op kunnen steken. Hopelijk springen hier derde partijen op in en kunnen we met kwalitatief veel beter hardware de drone upgraden voor veel minder geld. De prijzen die Parrot vraagt voor spares zoals motoren, mainboards, accu´s of laders gaan nergens over voor die rommel.

Maar aan de andere kant is het modden juist ook de helft van de fun.
Eenvoudige en goedkope mods om mee te beginnen zijn: lagering van de rotor assen,forsere stekkers en veel goedkopere accu´s met langere vliegtijd.

Fer

Klopt als een bus. Maar volgens mij is dit ook meer een "prestige project" van parrot. Heel veel investering zullen ze hier niet meer in doen. (anders hadden ze iets meer aandacht voor de problemen) Ik verwacht hoogstens 1 of 2 hardware update's maar niet dat ze plots beslissen van He laten we er (ik zeg nu maar wat) IR leds onder zetten zodat hij ook snachts nog ziet. Of Een totale ommezwaai van het uiterlijk. Ik hoop echter dat ze heel snel de fout van die lagers inzien! Want dit is voor mij toch wel een zeer grove fout voor dit aantal RPM.

Nu ben ik idd nieuw in de RC wereld En op zoek achter een niet te overdreven dure maar goeie Lipo lader. Liefst meerdere paks tegelijk. Als iemand mij iets aan kan raden?

Zelf heb ik een Graupner Ultra Trio Plus 14. Niet goedkoop, maar kan 3 packs gelijktijdig laden en aparte celspanning per pack uitlezen. Balanceerd retestrak uit. Tot nu toe telkens hooguit 5 mV verschil in de aparte celspanning per pack, maar de packs zijn nog aardig vers en nog dik orde.
In een uurtje een Zippy 1300 mAh geladen. Kan sneller maar voor de levensduur van je accu is laden met 1.0 A of 1.3 A meer dan voldoende.

De Zippys voor 8,50 euro te verkrijgen BTW. :D

Zelf heb ik een Graupner Ultra Trio Plus 14. Niet goedkoop, maar kan 3 packs gelijktijdig laden en aparte celspanning per pack uitlezen. Balanceerd retestrak uit. Tot nu toe telkens hooguit 5 mV verschil in de aparte celspanning per pack, maar de packs zijn nog aardig vers en nog dik orde.
In een uurtje een Zippy 1300 mAh geladen. Kan sneller maar voor de levensduur van je accu is laden met 1.0 A of 1.3 A meer dan voldoende.

De Zippys voor 8,50 euro te verkrijgen BTW. :D
de Zippy's zijn al heel lang in bestelling maar Hobbyking blijft nog ff in Backorder staan! :o K vermoed dat ik met 3 zippy's voorlopig wel genoeg heb :p. Investeren in een Lader is helaas wel een must... :o 130€ lijkt me wel "doenbaar" eerst wel nog wat centjes sparen want de kosten van de drone tot nu toe zijn toch ook al een redelijke hap. Is het een stil of eerder lawaaierige lader?

de Zippy's zijn al heel lang in bestelling maar Hobbyking blijft nog ff in Backorder staan! :o K vermoed dat ik met 3 zippy's voorlopig wel genoeg heb :p. Investeren in een Lader is helaas wel een must... :o 130€ lijkt me wel "doenbaar" eerst wel nog wat centjes sparen want de kosten van de drone tot nu toe zijn toch ook al een redelijke hap. Is het een stil of eerder lawaaierige lader?

De lader maakt alleen herrie als de accu vol is (piepen....) Voor de rest geheel geluidloos.

Als je nog ander RC speeltuig hebt is zo´n lader natuurlijk handiger dan allemaal verschillende losse laders en gezonder voor je accu´s.

Oei kan dit eventueel uitgezet worden? (omdat ik de batterijen eerder savonds zou opladen etc. ) Njah ik heb enkel nog maar de AR drone. Maar het idee zit er om ooit nog een Rc heli aan te schaffen ;).

Je bedoeld toch niet dat je hem oplaad terwijl je gaat slapen? Dat is geen goed idee...........
ja ik weet het met veiligheid etc... Maar K ben werkende aan een Lipo-bunker. En de lader van Parrot slaat vanzelf af dus wrom niet? Ik steek de batterij in na het vliegen. (ten laatste rond een uur of 8-9) Op een plaats waar er veel passage is. (veel mensen die het wel zullen opmerken moest er iets mis gaan). Maar ik heb liefst niet dat het een storend element word.(als het begint te piepen MOET ik het wel ergens plaatsen waar weinig mensen zijn.) Dus liefst een indicator ledje. En njah ik veronderstel dat elke lader wel stopt met laden als de Lipo vol is zeker? Als ik om 9 uur de batterij insteek dan is deze vol rond half 11. En dan blijft die heel de nacht in de lader steken tot ik hem gebruik.

De Graupner stopt vanzelf met laden wanneer de accu´s vol zijn. Verder kan de buzzer worden uitgeschakeld, laat de display zien dat het laadproces is gestopt, en tevens nog een extra beveiliging die na een in gestelde tijd automatisch alles eindigd. Maar neem het zekere voor het onzekere en laat de accu´s nooit onbeheert achter. Met lader zijn de accu´s in een uurtje helemaal vol, dus niet nodig deze een nacht eraan te laten hangen.

Update:
K heb de lagers vervangen door de kogellagers. De speling op de assen is het zelfde ongeveer. K heb gemerkt dat de kogellagers niet spannend vast blijven zitten in het center cross.(dus de standaard lagers zijn eigenlijk iets groter als 5 mm) Nuja ze draaien zeker merkbaar soepeler. Merkbaar stiller niet. Nog geen volledige proefvlucht gedaan dus gevoelstemperatuur kan ik niet zeggen.

Na het monteren Kreeg ik bij het testen een error. 1 van de motoren deed het niet meer. NA het resetten was dit opgelost.
Nu heb ik wel gemerkt dat ik telkens bij de eerste opstart een melding krijg dat mijn batterij leeg is bij 100%. MAar ook dit is opgelost na het resetten.

Back