Peter's eerste Tamiya Cup met TT-01

Heb hem via MP gekocht, dus ik zal even contact opnemen.

De normale RC4 uitvoering kan toch wel bij de meeste Nederlandse banen gebruikt worden? Ik zal niet snel in Belgie komen om te racen.

Er zijn ook in NL nog clubs die op RC3 draaien en je dus een hybrid of ouder nodig hebt.

Bij de Tamiya Cup kun je alle races met een RC4 rijden. Ik heb beiden (RC4 in mijn TT-02 en Hybrid in de M-05 of F104).

Laatst bewerkt:
Oke goed om te horen! Dan kan ik in ieder geval van start. Hopen dat de verkoper nog wat tegemoet wil komen.

Nog even een vraag.. Als ik mij wil inschrijven moet je je transponder opgeven. Moet je dan je nummer die op de transponder staat invullen?

Jep, het nummer wat op je transponder staat is het nummer. Deze koppelen ze aan je naam en zo zie je je tijden op de lijsten.

Wat ik vernomen heb van de mensen die vorig jaar TC hebben gereden wel. Hugo rijdt ook met een oudere transponder en die heeft alles kunnen rijden.

dan heb ik jaren geleden niet opzitten letten hahahaha
Juist de oude weggedaan om op nieuwe rc4 te rijden

Nou, in het verleden was er naar mijn weten een lijstje dat de oudere transponders niet op een RC4 systeem zouden werken, dat is nu bijgesteld.... Daarom ook de RC4 hybrid als overgang maar daar zijn we bij gefopt.

Heb besloten de transponder te houden. Mocht ik hem een keer niet kunnen gebruiken, dan kan ik vast wel een van iemand lenen.

Verkoper gaf keurig reactie!

Zo de inschrijving is gelukt!

Nu nog even kijken welke dagen ik kom. Zaterdag en zondag, of alleen zondag. Het is 1,5 uur rijden namelijk.. Om even te oefenen is het wel beter om de zaterdag er ook bij te pakken.

Even een kleine auto voor tussendoor! Een Xray M18. Stond hier in de buurt een goedkope zo goed als nieuwe! Nu kwam ik er achter dat ze in Hoogeveen (20 min rijden) hier al jaren wedstrijden mee rijden. Lekker dichtbij en zo kan ik een beetje ervaring op doen met een auto.

De Tamiya cup zal wel anders rijden, maar ik moet toch ergens beginnen.

c73555a736a8632f46522373336e52c5.jpg

3e6fd580870b6e17f5b8d6f406412aca.jpg

Vanmiddag nog even een koffertje gekocht voor een klein prijsje waar alles in een keer in past (op de lader na)

985e2faa408d9f8443a7ea2963c5fe5e.jpg

Morgen avond de eerst race... nja oefen sessie al. Ben benieuwd!

Ha! Dat is toevallig, ik had gisteren iemand over de vloer die ook nog een M18 had en hem graag even op onze onroad baan wilde proberen. Ging als een kogel!

Zelf heb ik nog een NT18 staan, prachtding! Maar wel voor op de plank, want de herrie hoef ik écht niet in te staan.

Blijft een mooie klasse, helaas bij veel verenigingen verstoft omdat veel rijders liever 1:12 rijden.

Maar deze auto's laten zich makkelijk verbouwen, met een beetje hobby heb je een volledig afstelbaar chassis met een betere gewichtsverdeling ;)
Untitled Document

Zo gisteravond mijn eerste race ervaring op gedaan [emoji2] In Hoogeveen lekker wezen rijden met de Xray M18.

Bij binnenkomst waren ze nog bezig met de baan op te bouwen, dus had ik mooi even tijd om met iedereen kennis te maken. Nadat de baan klaar was kreeg ik een transponder en zijn we begonnen met de kwalificaties. In totaal 3 kwalificaties van 8 minuten gereden.

ff3f4ef0814259df9a011cda2ee4f363.jpg

Ik ben de 1 na rechtse!
39e506e3c86a0d4f2f8744cf209e3f3b.jpg

Na de kwalificaties werden we opnieuw ingedeeld en twee groepen, de best of en de finale.
Ik zat bij de best of. In deze rode werd 15 minute gereden.

Uiteindelijk van ik 12e van de 13 geworden [emoji2]

Al met al een hele leuke avond met een gezellige groep mensen! En goed om ervaring op te doen. Voor herhaling vatbaar.

Back