Peter's eerste Tamiya Cup met TT-01

Tijdens de Tamiya Cup wedstrijden zijn er ook genoeg die je willen helpen hoor. Als je vroeg op het circuit bent heb je nog ruim de tijd om nog even wat rondjes te rijden en af te stellen. Hugo en Jan hebben volgens mij hun TT-01 setup voor de wedstrijd bij MRC wel goed voor elkaar.

Het is toch beter als je van te voren meters heb gemaakt ipv op een wedstrijddag.
Je moet de auto toch een beetje leren kennen en als je dat op een wedstrijddag moet doen ben je te laat. Dus gewoon een paar keer trainen Peter.

Klopt! Wil zelf ook graag eerst een paar keer rustig wat rondes rijden zonder de wedstrijd "druk" :) ik ga proberen volgende week vrijdag in Veendam te rijden!

Het is toch beter als je van te voren meters heb gemaakt ipv op een wedstrijddag.
Je moet de auto toch een beetje leren kennen en als je dat op een wedstrijddag moet doen ben je te laat. Dus gewoon een paar keer trainen Peter.
Meters maken is inderdaad het belangrijkste. Ik bedoelde het meer dat er op de dag zelf ook genoeg zijn die je nog op weg willen helpen. Dat is wel de leukste eigenschap van het RC Racen, iedereen is vriendelijk en wil je helpen naast een hoop lol.

Gister avond nog even weer aan het verbouwen geweest. Heb de regelaar toch maar naar de accu kant gedaan. De kabels weer ingekort en de accu zit nu goed vast.

Foto vertekend een beetje aan beide zijden!! Iphone foto..
e527598309d0675c1eece2244b63ff46.jpg

Nu keek ik net even van voren naar de auto en zag dat het linker voorwiel wat naar binnen staat en het rechter voorwiel gewoon recht staat.

838a8ca3375dc917ba6fc64fa1ba1080.jpg

6dac3082b6d5e1c38b8af2e74d3b05d3.jpg

Ik heb beide kanten al open gehad, maar er is niks te zien wat hier de oorzaak van kan zijn.. Iemand een idee wat het kan zijn?

Staan beide wielen echt voor rechtuit of zit er een hoek in je stuur?
Als je stuur niet op pgeheel rechtuit staat begint het caster je meeting in de war te gooien.

Dan wordt het puzzelen met de schroevendraaier.
Eerst bovenste draagarmen wisselen. Probleem verplaatst? Probleem gevonden. Zo niet;
Onderste draagarmen wisselen. Probleem verplaatst? Probleem gevonden. Zo niet;
Fusees wisselen.

Als het dat allemaal niet is, is er iets met je kuip.
Succes,

Hugo

Die kogels zitten niet op het schroefje, maar op een bus die deel is van het fusee gietstuk. Was ook mijn eerste gedachte, maar ik gok dus van niet.

Hugo

Nee alles zit zoals het hoort te zitten. De lagers zitten ook allemaal goed en draaien goed. Zou eens even alles loshalen en vergelijken met de andere kant.

Nou snap er niks van.. Alles lijkt normaal. Heb de boel ook al omgedraaid enzo, maar dat wiel blijft scheef zitten... Als ik er mee rij, dan zie je goed dat hij scheef af slijt.

Ja ga ik zeker doen als ik een keer ga rijden. Heb niet zo heel veel tijd. Probeer snel een keer naar Veendam te gaan.

Ik heb eindelijk het probleem gevonden van het scheve wiel! Het was zo simpel.. De front knuckle linksvoor zat verkeerd om.. Als ik hem omdraai, dan zit het wiel weer goed, maar zit de stuurinrichting verkeerd. Heb daarom nog even een bestelling gedaan bij RcMart.. Hopen dat het snel binnen is!

-Tamiya A parts
-Tamiya drive shafts (zijn een paar uit balans)
-Tamiya alu motor heat sink
-2x Tamiya Racing Radial tires (4 stuks totaal)

Back