Gister dus weer een heerlijk vliegavondje gehad.
4 vluchten gemaakt waarvan de eerste 2 een beetje gespeeld met de gyro wat goed werkte in de toen nog heersende wind.
Is nog wel wat meer fine tuning voor nodig maar dat komt wel, het werkt en zonder vliegen doet deze kist ook als de beste.
2de vlucht was weer een dead stick, wist bij de inbouw van de gyro schakelaar al dat dat een keer ging gebeuren omdat deze naast de turbine uit schakelaar zit.
Dus ipv 'gyro hold' hoorde ik 'turbine uit' en pfewwwwww (als ik nou 5 sec. vertraging in prgrammeer dan kan ik hem nog snel terug zetten, mhhh, dat eens testen ;-) ).
Maar zat op een lekkere hoogte dus rustig gear uit, cicuitje vliegen, half flaps wat later dan normaal, full flpas nog wat later en voor de voetjes geland en naar de pits gerold.
Zo leer je een kist wel kennen ;-)
Vlucht 3 was weer wat rag werk.
In vlucht 4 had ik een afterburner, ik vermoedt door verschillende oorzaken.
- wat WD 40 meegemixt (rook was soms ook wat minder wit).
- op minimale snelheid in een bocht met turbine op stationair, denk dat de doorstroming te laagg was waardoor de rookolie vlam vatte.
Vlammetje van een kleine halve meter voor een enkele seconde, en een gegrom in de pijp. Direct pomp uit, laag voorbij komen en alles in orde? Lekker door vliegen met af en toe de rook weer aan maar nu bij wat meer snelheid.
Telemetrie werkt ook feilloos, hweb op het eerste scherm de EGT en RPM vand e turbine staan, tevens de GPS snelheid en hoogte.
Man wat een heerlijke kist, geniet er elke keer weer ten volste van.