Die goede: Small Ask OOK Wireless Receiver Kits DC 2 2 3 5V 433MHz 108DBM Superheterodyne | eBay
Is alleen een ontvanger. En de zender?
Is alleen een ontvanger. En de zender?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ik heb vorig weekend tests gedaan met 3 verschillende Superheterodyne ontvangers. 3 vario ontvangers op de grond neergelegd ongeveer 10 meter uit elkaar. Vervolgens met mijn zwever de lucht in geklommen en heen en weer lopen tussen de ontvangers, om te kijken welke in de praktijk het beste beviel.
Het merk maakt niks uit. Bij de 10 milliwatt zendertjes heb ik sowieso geen verschil kunnen ontdekken. De gevoeligheid van de ontvangertjes is hetgeen wat telt. vanaf -105dbm gevoeligheid begint het een beetje te werken -107dbm of -108dbm is nog beter.Hoe werkt het eigenlijk met de Superheterodyne zenders/ontvangers? Zou een zender/ontvanger set die bij elkaar hoort beter presteren of maakt dat helemaal niets uit?
Alternatief is het zendvermogen van het zendertje vergroten, door er een hogere voedingsspanning op te zetten. Ze kunnen meestal tot 12 volt hebben. Ik ga ooit eens een DC/DC convertertje op de kop tikken, om dat uit te proberen.
Daar zat ik pas ook aan te denken, maar dan moet ik wel weten of de "-" pool van mijn BEC ook de "-" pool van mijn LIPO is. Anders krijgt het zendertje volgens mij geen signaal, omdat er dan geen gesloten stroomkring van mijn Arduino naar de zender loopt.Als je op 3s vliegt, zou je het direct van de accu kunnen halen.
Bedankt voor de headsup. Ik heb mijn code daar even gedeeld, dat leek me wel zo netjes.Intussen zag ik net dat "je naam is genoemd" :wink: op RCGroups:
Daar zat ik pas ook aan te denken, maar dan moet ik wel weten of de "-" pool van mijn BEC ook de "-" pool van mijn LIPO is.
#define MINIMUM_VOLTAGE 3.3
...
void Loop() {
...
#ifdef MIMIMUM_VOLTAGE
int sensorValue = analogRead(A0);
float voltage = sensorValue * (5.0 / 1024.0);
if (voltage < MINIMUM_VOLTAGE) {
// Alarm!
tone(2, 1100, 1000);
delay(2);
noTone();
tone(2, 2200, 1000);
delay(2);
noTone();
}
#ENDIF
}
Leuk idee! Richard Goutorbe heeft iets soortgelijks in zijn ArduinoRC transmiter code gestopt. Maar als je een spanningsdeler inbouwt (met andere weerstandswaarden dan in het voorbeeld), kun je met een paar regels code extra ook LIPO bewaking inbouwen denk ik.Ik ben bezig om de programma code van Hans te begrijpen en waar nodig aan te passen.
Ik zat te denken, als je de voedingsspanning uit de accu op een analoge ingang zet kun je met de Arduino ook de batterijspanning meten. Als de spanning onder een kritische grens komt dan kan de vario met een soort alarmtoon de vlieger waarschuwen dat hij moet landen. Installatie is een kwestie van één draadje en in het programma is het aan paar regels.
Is dit een idee?
Join the club en breek me de bek niet open over PostNL
Ik heb zelden zo'n arrogant bedrijf gezien.
Gezien die zzp postbezorgers 85 cent voor je Hobbyking pakje krijgen oid,
verbaast het me dat er überhaupt nog iets aankomt.
Overigens willen ze van mij graag 18 euro hebben als ik 200 gram terug naar Hong-Kong wil sturen.
Dank zij PostNL ben ik gestopt met mijn internationale verkopen.