Powned slaat de plank mis

Als ze geen toestemming hadden van de Arena is het gewoon verboden. Lekker bedrijf die hier aan meewerkt. Ben wel benieuwd wie dat was.

Dan was die waarschuwing van laatst in de telegraaf toch niet zo heel verkeerd ! Die "octocopter" is nog gecrashed ook. Gelukkig raakt die nu een stuk van het stadion en geen mensen ! Hoop dat je hier geen problemen mee krijgt in de toekomst
Bedankt powned en diegene die vloog !!

Dus als je straks gaat vliegen vragen mensen of dat zo'n ding is die op de Arena is neergestort. Lekker dan..

En daar gaat de eeuwige discussie weer.... *zucht*

Je moet eens weten hoe vaak dit soort drones worden ingezet voor het nieuws. Jullie kijker er 's avonds allemaal naar... waar blijft dan de kritiek? Sneu dat Pown op deze manier beelden van een gesloten training probeert te krijgen.

Volgens mij heeft niemand kritiek op het gebruik van octocopters voor beeld.

Wellicht wel die Paul Raats die recent ook boven de mensen massa vloog bij de huldiging van de Olympische Sporters.... #onverantwoord

Nee, bedoelde het ook echt niet als aanval op luchtfilmers/fotografen die weten waar ze mee bezig zijn. Ga vooral door!

Maar om illegaal boven de arena te vliegen, en dan nog crashen ook is niet heel handig.

Tegenwoordig worden die dingen overal bij ingezet. Nieuws, sport evenementen etc. Ipv een echte helikopter of wanneer het luchtruim gesloten is voor vliegverkeer zoals tijdens de brand in Moerdijk. Al die beelden waren afkomstig van een quad/ hex. Inzet van deze dingen is natuurlijk perfect zoals bijv bij zeilwedstrijden ( geen downwash en herrie). Gaat het een keer niet goed schreeuwt iedereen weer moord en brand.

Vliegt er zo'n ding boven publiek is het een schande, hangt er een echte heli dan is het geen punt...? Waar ligt de scheidingslijn dan?

Aan de andere kant... dit past natuurlijk perfect in het Pown straatje, wie weet hebben ze dat ding wel met opzet laten crashen? Ze zijn er gek genoeg voor :)

Dit is inderdaad heel erg jammer dat ze dan zo in de arena gaan vliegen zonder toestemming. En dan ook nog eens als oranje daar is wat dus gelijk in het nieuws komt. Arena is ook niet echt radiotechnisch beste plek om er naartoe te vliegen zal wel een failsafe hebben gehad.

@ jonkje:

qua schade is een drone veel gevaarlijker. zij vliegen op lagere hoogtes, waardoor ze minder uitwijk mogelijkheid hebben. daarnaast kan een helicopter een auto rotatie doen, en word elke 50 uur helemaal gestript en gecontroleerd. persoonlijk doe ik dat ook met al mijn modellen, maar ken er genoeg die het niet doen;)

Tegenwoordig worden die dingen overal bij ingezet. Nieuws, sport evenementen etc. Ipv een echte helikopter of wanneer het luchtruim gesloten is voor vliegverkeer zoals tijdens de brand in Moerdijk. Al die beelden waren afkomstig van een quad/ hex. Inzet van deze dingen is natuurlijk perfect zoals bijv bij zeilwedstrijden ( geen downwash en herrie). Gaat het een keer niet goed schreeuwt iedereen weer moord en brand.

Vliegt er zo'n ding boven publiek is het een schande, hangt er een echte heli dan is het geen punt...? Waar ligt de scheidingslijn dan?

Aan de andere kant... dit past natuurlijk perfect in het Pown straatje, wie weet hebben ze dat ding wel met opzet laten crashen? Ze zijn er gek genoeg voor :)

De scheidslijn ligt bij de training/opleiding. Ik ga er niet teveel op in, want vlieg er zelf ook veel mee. Maar ik ben wel zo verstandig om veiligheid ALTIJD voorop te laten staan. En zelf met een helm op ergens staan en vervolgens ergens over een mensenmassa vliegen is te zot voor woorden!

Deze dingen worden door jan en alleman aangeschaft en iedereen denkt dat hij ermee kan vliegen. een 'echte' heli-piloot heeft ene gedegen training gehad en vliegt op een aanmerkelijk hogere afstand. Veel drones zijn gewoon van hobby-kwaliteit en de mensen die wel een duurdere kunnen betalen hebben een gezonde dosis verstand/verantwoordelijkheidsgevoel (althans die ik ken wel) om geen onnodige risico's te nemen.

Wat als deze octo nu elders was gecrashed? Op het veld of waar dan ook? Dan konden ALLE profi's en hobbyisten echt wel stoppen met vliegen en ging het naar het illegale op een veld achteraf.....

Het blijven kleine stukjes techniek en ik ken nog geen enkele flightcontroller die probleemloos is of waar geen problemen mee zijn geweest.

En dat ze een vergunning hadden zoals Powned zegt maakt niet uit, zonder toestemming van de Arena mag je er simpelweg niet boven vliegen. En denk je nou echt dat de Arena toestemming geeft om boven een besloten training te gaan vliegen? :S

Just my 2 cents en meer woorden maak ik er ook echt niet aan vuil!

Je hebt mij ook niet horen zeggen dat ik het vliegen boven de Arena goedkeur als ze daar geen toestemming voor hebben. Not done, simpel zat.

Dat iemand zelf met een helm op naast een mensenmassa gaat staan is inderdaad wel erg bizar. Safety first, ben ik helemaal met je eens.

@ Vinny: Een heli die na elke 50 uur het preventief/ phase onderhoud in gaat? Lijkt me sterk. Kan nooit uit. Een f-16 gaat pas na 300 vlieguren volledig uit elkaar ( eigen ervaring) Dus als ik dat ga vergelijken, word een heli in de lucht houden onbetaalbaar. Daarnaast een auto boven bebouwde kom zoals bij een huldiging? Interessant!

Maar goed, al met al zal dit wel met een sisser aflopen... eerst maar eens horen waarom het ding gecrasht is...

En tjsa alles wat vliegt, groot of klein zit vol met elektronica. Kan altijd wat mee misgaan, hoe goed het opject mechanisch ook moge zijn.. that's life.

Arena ligt ook nog's onder de aanvliegroute van Schiphol.... als vliegtuigen landen (bij de juiste windrichting) vliegen ze praktisch over de Arena... nog wel vrij hoog, maaruh....

Daarbij, vergunning inderdaad of niet... men had geen toestemming om foto/video materiaal te maken... Dat mocht NOS ook niet, niemand. Dus zie'k even niet waarom men nu roept 'ja maar ik had vergunning'... ja om te vliegen, maar nee, niet om daar foto/video materiaal van te maken.

wel weer klote dat octo dan ook weer neerstort... wel benieuwd waarom...

Enkele verpest het voor de rest denk ik. De verzekeringen zullen nu wakker worden geschud voor de pro's en hobby zal harder aangepakt worden.

waarom is iedereen toch bang voor regelgeving? ik juig het juist toe om dit soort idioten uit de wereld te houden!:D

Back