Powned slaat de plank mis

Nou, ik zou het een beetje frapant vinden als ik straks een vergunning nodig heb om op een grasveldje te vliegen waar toch niemand is als je begrijpt wat ik bedoel. Ik zeg niet meteen dat dat gaat gebeuren, maar hoop toch van niet!

en de mensen die wel een duurdere kunnen betalen hebben een gezonde dosis verstand/verantwoordelijkheidsgevoel
Of mensen met teveel geld.
Je ziet dat dit soort bedrijfjes nu als onkruidt opkomen.
Mensen die net zoals vroeger met de IT ook willen meedoen en denken even vlug geld te verdienen.
Een multicopter is relatief eenvoudig te vliegen vooral met alle technische vooruitgang van tegenwoordig.
Aanzetten iets klimmen GPS aan klaar.
Maak je dan een fout met de coordinaten crash je tegen de Arena. Simpel.:rolleyes:

Een tijd geleden werd paul raats hier volledig onterecht afgezeken terwijl die man heel proffessioneel is en vertrouwen in deze business hoog houdt en dan krijg je zo iemand die even in de arena vliegt volkomen tegen iedereen zijn wil in en dan zijn het maar heel weinig reacties vergeleken met toen waarbij het draadje gelijk binnen een paar uur helemaal gevuld was.

Het is bijna wereldnieuws zomaar een paar headlines :p

Octocopter crasht boven Nederlands Elftal in Arena
Luchtvaarttoezicht neemt gecrashte oktokopter in beslag
Octocopter verstoort besloten training en laat Van Gaal brommen
Octokopter ArenA filmt voor Pownews
Spionagetuig Pownews crasht in Arena
Octocopter verstoort Oranje-training

Ben bang dat dit zo'n incident is waar hier al zo vaak voor gewaarschuwd is.

Was ook een kwestie van tijd, helaas...

/Offtopic/

Dus als je straks gaat vliegen vragen mensen of dat zo'n ding is die op de Arena is neergestort. Lekker dan..

Dan zeg ik gewoon "nee hoor meneer dit is een hexacopter en dat was een Octocopter dat is een heel ander ding" ;)

/Ontopic/

Een tijd geleden werd paul raats hier volledig onterecht afgezeken terwijl die man heel proffessioneel is en vertrouwen in deze business hoog houdt en dan krijg je zo iemand die even in de arena vliegt volkomen tegen iedereen zijn wil in en dan zijn het maar heel weinig reacties vergeleken met toen waarbij het draadje gelijk binnen een paar uur helemaal gevuld was.

1. Ik denk dat de meeste (waaronder ik) zich niet nog een keer hier aan branden, want we weten weer niet wat er precies is gebeurt want ook in dit geval zijn wij er niet bij geweest.
Al lijkt dit alle schijn tegen zich te hebben.

2. Ik denk dat er in dat desbetreffende topic al heel veel gezegd is en dat dit niet allemaal nog een keer herhaald hoeft te worden hier.

Het is bijna wereldnieuws zomaar een paar headlines :p

Octocopter crasht boven Nederlands Elftal in Arena
Luchtvaarttoezicht neemt gecrashte oktokopter in beslag
Octocopter verstoort besloten training en laat Van Gaal brommen
Octokopter ArenA filmt voor Pownews
Spionagetuig Pownews crasht in Arena
Octocopter verstoort Oranje-training

Ik zit nu voor mn werk in zuid-duitsland (waar ze Van Gaal nog kennen :eek: ) en hier was het vanavond zelfs op de radio!

Laat de regelgeving maar komen, ik kan met mn heli toch ook niet overal gaan staan vliegen? Het kaf van het koren scheiden.

Internet staat vol met pfv filmpjes over dorpen en steden. Dit keer klapt ie toevallig tegen de Arena waar wat lui tegen een bal lopen te trappen met een filmverbod...

Spionagetuig van Pownews.. die kop is vast van de televaag.. :)

Maar zoals al gezegt: Je kon de klok er op gelijk zetten dat zoiets ergens eens zou gebeuren. Hoe dan ook negatief nieuws voor de degene die zich wel aan de regels houden. :(

Net op tv gezien en moet zeggen dat het op zich wel een mooie stunt is wat wellicht als onschuldig gezien kan worden. Er is wel een best wel een positieve draai aan gegeven.

In de jaren 90 werd je door clubleden bijna geroyeerd als je ging "wildvliegen", nu vliegt iedereen maar overal,

Als piloot kun je wel eens een groot probleem krijgen als je flinke schade maakt; een WA verzekering is voor "ongelukjes" - dit is gewoon bewust risico nemen! Net als met alcohol op zonder gordel de sloot in rijden; eigen schuld!

Gewoon lid worden van een club en lekker daar vliegen. Hooguit een toertochtje maken in de omgeving, maar niet in woonwijken vliegen! Zeker niet zonder brevet.

Ik vlieg lekker met mn oude PCM ontvangertje, want de 2,4 en 35Mhz is zo vuil geworden dat er niet meer normaal te vliegen valt. Tevens schiet mijn PCM in de failsave waarbij ik een signaaltje naar de Multiwii zet dat hij altitude/location lock vasthoudt.

/rant

Is de melding van de crash van hem overigens bevestigd? Ik zag het in het nieuws voorbij komen maar kan me bijna niet voorstellen dat je dat ding tegen het dak van de arena aan vliegt (zegmaar zo'n groot opvallend hard ding waar een multicopter niet doorheen kan), zeker als je regelmatig vliegt.

Gewoon lid worden van een club en lekker daar vliegen. Hooguiteg lekker met mn oude PCM ontvangertje, want de 2,4 en 35Mhz is zo vuil geworden dat er niet meer normaal te vliegen valt. Tevens schiet mijn PCM in de failsave waarbij ik een signaaltje naar de Multiwii zet dat hij altitude/location lock vasthoudt.

/rant

Gelukkig hebben 2.4 ghz zenders geen failsave :s

Mischien moet je even onder die steen vandaan komen! Welkom in 2012

Ik vlieg lekker met mn oude PCM ontvangertje, want de 2,4 en 35Mhz is zo vuil geworden dat er niet meer normaal te vliegen valt. Tevens schiet mijn PCM in de failsave waarbij ik een signaaltje naar de Multiwii zet dat hij altitude/location lock vasthoudt.
pfff je loopt achter.....je moet maar eens wat meer gaan weten over spread spectrum!

Back