Q-Boat uit The World is Not Enough

Motor schakeling kan als volgt.
je zou zelfs de draden van uit de servo naar de motor op deze manier kunnen onderbreken.
Dan heb je het gemak van links en rechtsom draaien van de servo en de eindschakelaars die je eventueel toch al moest plaatsen, maar dan zonder een motorregelaar te gebruiken.
full

werking:
stel je zet
+ op 1 en -op 2
motor draait totdat schakelaar A open gaat.
stroom onderbreekt, motor stopt.
bij omkeren van de draairichting krijg je + op 2 en - op 1
schakelaar A is nog steeds open, stroom gaat nu door diode A totdat de schakelaar A weer is gesloten.
motor draait nu tot schaklelaar B opent.

Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt voor het schema en uitleg Baggeraar :worship:

Het Lego tandwiel zit op de motor, ik heb een andere motor gebruikt (uit een PS2 controler) omdat die as wat langer is. Ik heb een koperen buisje over de as gelijmd en vervolgens het tandwiel erop gedrukt. (zonder lijm)

Foto-KEWCBA4M-D.jpg

Foto-R6O3UA3S-D.jpg

Foto-MGDYDGH3-D.jpg

Ik moet de torpedobuis aan het uiteinde wat afronden omdat de ketting erg dicht op de buis zit.

Foto-ZVGZM47W-D.jpg

Ondertussen heb ik de verlichting voor het dashboard vastgelijmd met epoxy.

Foto-NRAAO8AH-D.jpg

De achterkant van het dash moet zwart geverfd worden om lichtlekage te voorkomen.

Foto-JHPS6N4T-D.jpg

Dat heb ik gedaan met mat zwarte schoolborden verf, dekt goed en laat geen licht door.

Foto-TDHZEOU3-D.jpg

Dashboard is klaar, alleen nog in de boot plaatsen en de batterijhouder opbergen in het ontvangerbakje.

Foto-OTFDAM7Q-D.jpg

Echt, ik volg je bouwwerk zo van tijd tot tijd maar het lijkt eerder een levenswerk te worden. Waanzinnig hoe creatief. :D :thumbsup:

Dank je wel Jeroen :worship:

Ben bezig geweest met de standaard voor de boot, eerst een lijstje gemaakt voor de afwerking.

Foto-NG4G8UUY-D.jpg

Vervolgens het geheel een basis kleur gegeven, ik heb niet het groen genomen dat in de boot zit omdat het anders te schreeuwerig zou worden.

Foto-UIO8PJAH-D.jpg

Naamplaatje gemaakt,

Foto-F3CAU3S4-D.jpg

De verf heb ik er niet op gesmeerd, gerold of gespoten, maar erop gestampt.
Zo krijgt de verf een structuur/reliëf,

Foto-LJXM6TOT-D.jpg

Nadat de verf droog is heb ik een lichte nevel zwart eroverheen gespoten,

Foto-NKGMQZ8Z-D.jpg

Vervolgens met schuurpapier over de standaard gegaan zodat het geheel een steenachtig uiterlijk krijgt.

Foto-XBCALHGE-D.jpg

Ik heb via de pc een naamplaatje uitgeprint maar ben er niet tevreden over, ik vind het een beetje cheap/goedkoop overkomen. Mooiste is om een naamplaatje te graveren in messing oid. Dat zal ik wel moeten laten doen want heb niet de skills noch de spullen in huis om zo'n plaatje te maken

Foto-XZIIILER-D.jpg

Voor de steenachtige kleur van de standaard heb ik me laten inspireren door het MI6 gebouw in London, hier een foto die ik genomen had tijdens een bezoek aan MI6. (plusminus 10 jaar geleden)

Foto-EJRVGQFH-D.jpg

Grote klasse

Zelfs de standaard is een kunstwerk !!
Naamplaatje is ook errug mooi, messing is misschien niet veel mooier, dit is origineler.
Petje af voor jouw werk !!

Groet, Cees

Bedankt voor de reacties mensen :worship:
Gisteren had ik al via PB een reactie gehad van iemand die een mooi plaatje kan graveren, dus er word aan gewerkt.

Pas op met vuurwerk vanavond en hopen dat 2011 een mooi modelbouwjaar gaat worden :proost:

Toch jammer dat je alles volgend jaar pas klaar hebt :mrgreen:

Als je belooft om volgend jaar weer een mooi model te maken vergeven we je :yes:

Hallo Robbie,

Voor je naamplaatje kun je eventueel contact opnemen met www.vandendolder-voet.nl. In mijn fotoalbum staat een voorbeeld van een gegraveerd plaatje welke door hen gemaakt is. Het is gegraveerd op een messingkleurige plak folie. Het plaatje in mijn fotoalbum is ongeveer 6x8 mm en zeer duidelijk. Misschien heb je er wat aan.

Groet
Sjoerd

Als je belooft om volgend jaar weer een mooi model te maken vergeven we je :yes:

Zeker weten, er staan een aantal modellen op m'n verlanglijstje voor dit jaar.
In ieder geval één model uit Star Wars (geen RC) en naar alle waarschijnlijkheid ga ik weer een auto bouwen (met een hoop tutters en bellen) :yes:

Maar eerst de Q-Boat afmaken, de torpedomodule heb ik even langs de kant geschoven om me te focussen op andere dingen.
Zoals de veiligheidsgordel voor 007, zojuist bij de bouwmarkt geweest en daar vond ik klittebandjes van Tesa.

Het is krap maar als ie z'n buik inhoud past het wel :-) De rest van de bandjes gebruik ik om de lipo's vast te zetten.

Foto-BWJMGAZL-D.jpg

Ik duik nu weer even het motorcompartiment in om daar de laatste puntjes op de i te zetten.

Iedereen de beste wensen voor 2011 :thumbsup:

Hij ziet er echt heel strak uit man! :D

Over et model die je hierna gaat bouwen. Enige kans dat je nog doorgaat met de A-Team of de Tumbler? Dat lijken me echt hele vette projecten zeker voor iemand die hiermee zo goed is en omdat je al ideeën erover geopperd had op het forum.

Gr.

Dank je wel :thumbsup: Ik ga zekers door met het busje uit The A-Team als ik de juiste donorauto ben tegengekomen voor het chassis en aandrijving.
De Tumbler uit Batman Begins word een kostbaar project, daarom blijft hij nog even in de vriezer staan.

Ben bezig geweest met houders voor de lipo's, die maak ik van alu L-profieltjes.
Eerst opmeten en aftekenen,

Foto-3B6LTFOR-D.jpg

Hoekjes eruit gehaald op de punten waar het profiel gebogen word,

Foto-T4OBP6TK-D.jpg

Het zaakje omgebogen en vastgezet met T-wraps,

Foto-NSNQMZMN-D.jpg

En vervolgens een alu plaatje onder het profiel gelijmd zodat na het drogen de T-wrap verwijderd kan worden,

Foto-WOZIRZ64-D.jpg

De lipohouders komen met twee schroeven vast te zitten in de boot, ik ga ze rood spuiten zodat het er een beetje verzorgt uitziet. (het is trouwens de zelfde kleur rood als op het A-Team busje :-))

Foto-6RF7T8J4-D.jpg

Met rood klittebandje,

Foto-PDFELDZR-D.jpg

Een soortgelijke houder ga ik ook maken voor de regelaar :yes:

Klopt, daar had volgens mij Raf het ook over.

De houders zet ik met schroeven vast in de spant, aan de voorkant (bij de motor) krijgen de houders ondersteuning van 3 op elkaar gestapelde viltjes, die hebben bij elkaar de zelfde dikte/hoogte als de spant. Zo blijven de lipohouders goed in balans.

Foto-Z4NBZOEA-D.jpg

Back