RBC Micro P51

ik heb niets om foto's van te maken....alleen de tekening die bij de bouwdoos zit maar of je daar warm van wordt? (of is het om een idee te krijgen hoe de zero eruit ziet omdat die niet op de site staat?)

Ik ben de FW190 versie aan het bouwen van de hernieuwde uitgave. Helaas zijn alle oude draadjes verdwenen, heeft iemand nog foto's of tips voor de bouw van deze micro warbirds?

Ik heb de mustang, gebouwd met hoogte en richting
Vliegt erg goed voor zo'n klein toestel, zelfs met wat wind
Setup: motor AX 1806 2100kv, regelaar towerpro 12a 9 gr., accu rhino 610 3s,
prop 5-3, servo 5 gr WOA 160gr
Leuk en snel te bouwen, bespannen met oracover light, servo's wat verder naar voren gemonteerd voor juiste zwaartepunt.
Echt een aanrader!

Hey,

Had vorige week mijn Bearcat weer eens tevoorschijn gehaald. Had een 2s1350mah ontvangerpakketje nog liggen dus de 2s900mAh pakket die er in zat (1e generatie Lipo zonder balanceerstekkers) vervangen en lekker in de sneeuw wezen vliegen.Zelfs touch en go ging lekker (nou ja, beetje erg overtrokken weer losgekomen maar viel niet weg!) Met de telemetrie erin geeft de sp280 maar 4.5A aan en vliegt nog best acceptabel! Moet iets van 35W zijn ofzo.Let wel: INGAAND VERMOGEN!! dus met ca 50% rendement van de motor een schrikbarend laag vermogen maarrrrr makkelijk 15+minuten vliegen volgas.
Weegt nu 245gr met orginele borstelsetup maar zou een eindeloos vliegplezier geven in borstelloos.
Had even rondgezocht en kwam met wat opmerkelijke motortjes die voor guhnter prop geschikt zijn. Dit is zelf mijn voorkeur want dan blijft het uiterlijk lekker 1990's:

2s:7A,49W
A10-7L | Hacker A10 | Motoren
3S:7A,74W
A10-9L | Hacker A10 | Motoren
andere optie
3s,1900kV
Pichler C6129 Brushless Motor Schnurzz 20GS Pichler C6129 +++ Brushless Motor Schnurzz 20GS Pichler C6129 - Vogel-Modellsport
2s,2300kV
Pichler C6127 Brushless Motor Schnurzz 16GS Pichler C6127 +++ Brushless Motor Schnurzz 16GS Pichler C6127 - Vogel-Modellsport

Denk dat de laatste motor heel potent zou kunnen zijn op 2s en wordt dan sp400 vermogen in miniformaat. is dan ook de hoogste kv van allen (incluus voorgaande link)

Omdat die echt een makkelijk close range gooi smijt kissie is overweeg ik hem opnieuw te bouwen in borstelloos. Heb een 2s1350mAh pakket en een 3s350mAh pakket en kan nog geen keuze maken nu. Ook een clubgenoot wil er eentje bouwen dus wordt het eens tijd om hem grondig te updaten. Ben ng een beetje in dubio welke kant op te gaan. Lijkt me ook erg leuk om een kleinere lichte versie te bouwen, maar ook versie met alle opties erin
die je op de grotere vvliegtuigen tegenkomt (rolroeren, welfkleppen, retracts, richtingroer). Gaat ie echt nooooit vervelen.

Ton, doe es iets ;)

Oh, ja. Vergat even te vermelden dat 245gr goed te vliegen is in dit model maar als je de motor dichtgooit valt hij als een baksteen naar beneden als je wilt landen. zwaartepunt is ook erg breed verschuifbaar dus nog wat schuiven en testen. Door met 1/4 gas naar binnen te slepen kan je super langzaam en laag voor je voeten neerzetten dus een 2pootje in de romp is ook een optie. Zelfs een enkel wieltje in de neus zou de prop los van de grond houden en zou je in theorie van de grond af op kunnen steigen en netjes doorrollen met een landing.

En ja, ik kan hem nog steeds de lucht in schuiven ;)

Zijn er nog meer Micro Warbirds omgebouwd naar brushless?

Erik

Leuk dat je weer met de Bearcat hebt gevlogen.
Ben niet bekend met de motor opties die je aangeeft maar vlieg zelf al weer jaren met de Mustang voorzien van een Suppo S2208/17 op 3S lipo 1000ma (heel oud) en vliegt echt super met een prop apc 8x3.8 en gemeten statisch 7.1 Amp. Grappig was dat ik eerst een 9x3.8 geprobeerd heb maar was toen niet vooruit te branden, met een 8x3.8 ging die er als een raket vandoor echt super.

Maar het kan nog beter heb nu de Mustang en FW190 vernieuwd en voorzien van rolroeren in de vleugel een kleiner stabilo en de hoogteroer servo in de romp. Opbouw vleugel is nu beter en gemakkelijker te bouwen door dikkere achterlijst waardoor bespannen ook gemakkelijker is geworden. Heb erin de motor die Rob op zijn site had voor de MWbirds de kleine Suppo A1510 met een 2S lipo 360ma RHino (tevens me Xerces indoor accu) en een Gunther propje. Testvlucht was met een 3S lipo maar dat ging veel te wild wel goed voor de vliegduur met gas terug. De 2S lipo is 20gram maar wil naar een 40 gram accu vanwege het zwaartepunt die ik eigenlijk altijd iets te ver achterlijk had en dat met windkracht 5 wat lastig is vliegt dan niet lekker strak. Vliegklaar gewicht is nu 165 gram en zal naar de 185gram gan met de iets grotere accu. Viegduur is nu ongeveer 7min maar zeker niet met rustig vliegen ben constant aan het scheuren, dus met rustig vliegen is 10 zeker haalbaar.

Hier een plaatje van de nieuwe FW190 en P51

402320.jpg

Ton

• Like
Reactions: AER
Jouw toestelletjes zien er goed uit Ton! Ik moet nodig mijn FW190 eens maidenen, dan kunnen we linten jagen.
Ook maar eens de P51 bouwen, maar eerst wat projecten wegwerken van de bouwplank (afgelopen dagen de rolroerservo's van de Corby eindelijk ingebouwd!).

Jitze,

Ja wordt zeker tijd aan de wind ligt het niet windkracht 5 is geen probleem.

Door met de Corby, is er dan toch nog licht aan het einde van de tunnel , yihaaa de Corby gaat van de zomer vliegen.

Ton

zien er zeker goed uit! De camo folie vd FW is dus uit produktie... a heel lang maar staat super! Mustang is ook leuk maar heb hier geen zijaanzicht van en orgineel is een must ;)
Heb zelf de voorkeur voor de gunter prop, deels nostalgie maar ook lastig kapot te maken. en niet te groot. Met vast landingsgestel in romp dan weer wel leuk die 8" erop!

Die superbrede rolroeren vind ik op de oude versie zo leuk en rolt supersnel. Ook die orginele hoogteroer geeft superkleine circels. Zelf zou ik toch de vleugel indekken aan de voorzijde en de koorde verlengen en de brede rolroeren integreren in het profiel. Blijft d vleugel mooi recht.

Na even je post gelezen te hebben denk ik dat een 50W setup ook genoeg is op 2s1350.
Te snel past ook niet helemaal bij dit model.

Ben nu zelf ook even druk met een kitcar project (bijna klaar om te testen) en een Four star40 ruwbouw klaar. Heb wel erg zin om een nieuwe te bouwen dus sterk aan het orienteren. heb ook nog een 3-3d liggen maar geen bijpassend paketje. Wil ik bewaren voor de Paddle.

Erik,

Net nog even op de Oracover site gekeken en de kleur is nog steeds te koop. Neem dan wel aan dat het om de lichte groene kleur (Maigrun) gaat de donkere is namelijk Histor verf op de FW190.
Oracover

Voor mijn geen aanpassingen meer aan het ontwerp vind ze zo perfect.

Met het motortje wat ik heb op 2S is 500ma perfect te combineren en houd het gewicht ook lekker laag, voor de nieuwe Warbirdjes is dat perfect. Persoonlijk dus liever een tweede kleine accu erbij dan een enkele veel te zware.

Paddle leuk heb ik ook nog liggen om te bouwen, moet zeker nog een keer gebeuren.

Ton

Net even je draadje op RCME gelezen. Is heel recent zelfs!

Er was camo folie te krijgen. Wist niet dat je histor gebruikt had.

Zou best kloppen dat je revisie ook super fijn vliegt nu. Ben erg tevreden met de brede rolroeren dus ben benieuwd naar je nieuwe versie. mischien een demotje binnenkort?

Geen flauw idee waarom Rob een Paddle had liggen maar snel afgepakt ;) Niks over te vinden!

Klopt RCME kortgeleden gestart ben begonnen met wat historie van de kistjes en komen nog foto's van de nieuwe FW190 en P51 op maar heb geen haast.

Demotje kan natuurlijk altijd.

Ja jammer zeker weinig van de Paddle te vinden, snap ik niet is een heel leuk kissie.

Ton

Begin nu ook een beetje te twijfelen of een 8x4propje een betere keus is ipv guhnter. Moeilijk te zeggen zo. zal altijd wel lekker vliegen. Op de club vliegen ze ook met die kleine Hacker vleugeltjes dus als ik die setup gebruik in een iets kleiner MWB mischien dat ik clonen kan kweken.

Geen draadje van te vinden van de Paddle. Zeker nog van voor internet ofzo.

demotje zal ik binnenkort eens aanvragen. zal ik mijn yak23 ook ff in ere herstellen dmv Rx en regelaar ;)

Erik,

Gewoon een Suppo A1510 in je MWB zetten en klaar is Erik, de MWB zal daarmee prima vliegen.

ked,

Dank voor het linkje is een leuk verslag.

Ton

Back