***RcRallyCup winterseizoen 2013/2014***

Discussie in 'Electro offroad' gestart door drift-junkie, 13 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bart_Banaan

Bart_Banaan Forum veteraan

Lid geworden:
    26 nov 2003
    Helaas ben ik er volgend weekend niet bij, maar de daaropvolgende wedstrijd wel. Ik heb wel een extra transponder bij me die ik uit kan lenen.

Let wel even op dat als de club hun systeem heeft ge-upgrade naar AMB versie 4, dat dan de (oplaadbare) leen transponders niet meer werken. En meestal heeft de club juist die soort leentransponders. Misschien dat daarom de leentransponders terug zijn gegaan naar de leverancier...

2. Robert K

Robert K

Lid geworden:
    10 feb 2004
    Als het goed is ben ik er bij de eerste Rally cup te HFCC ook bij (met een lease bak :D ) En ook ik heb nog wel een transponder te leen.

Daarbij dacht ik inderdaad dat de HFCC enkele RC4 transponders als 'leen transponders' heeft liggen. Maar het is wel goed als Per dit even uitzoekt.

Groet Robert

3. robennicole

robennicole

Lid geworden:
    18 okt 2013
    wij komen ook naar den Haag vanuit Eindhoven erce ben druk doende om meer mensen mee te krijgen.
    Rob Jop traxxas slash 4x4 en Edwin hpi truck komen zeker

grt Rob

4. drift-junkie

drift-junkie

Lid geworden:
    22 jan 2005
    Transponders

Transponder info

Het systeem bij de HFCC werkt alleen nog met AMB transponders, alle klonen werken dus niet. Dus alleen de RC3 en de nieuwe RC4 transponders werken.

Er zijn een aantal leentransponders beschikbaar, Deze leen (personal) transponders (PT’s) moeten worden aangesloten op de ontvanger.

N.B mogelijk wordt U gevraagd om een aanvraag formulier in te vullen, met daarin de volgende gegevens: naam, adres, email, telefoonnr, + het vertonen van een legitimatie (dit ivm het soms “vergeten’ uit te bouwen, en inleveren van de PT's)

5. drift-junkie

drift-junkie

Lid geworden:
    22 jan 2005
    **INSCHRIJVING WEDSTRIJD HFCC 10nov**

Helaas is zojuist het bericht binnen gekomen, dat de wedstrijdleiding van de HFCC, het waarschijnlijk niet voor elkaar gaat krijgen, om de storing te verhelpen in het MyRCM systeem, voor de wedstrijd van as zondag, inschrijven zal nu via een “NOODPLAN” plaats moeten vinden. Excuses voor het ongemak!!!

Inschrijven verloopt nu via het email adres van Tedsrcshop, en sluit vrijdag 8nov om 22:00

E-mail: info@tedsrcshop.nl

Gegevens die U moet opgeven:

AUB vermelden bij het “onderwerp”: Inschrijving RcRallyCup

Naam:
    Klasse waarin U deel wilt nemen:
    Transponder nr:
    Evt. Zendfrequenties, minimaal 2:

6. Bart_Banaan

Lid geworden:
    26 nov 2003
  7. drift-junkie

drift-junkie

Lid geworden:
    22 jan 2005
    Carpoolen

Carpoolen

De snelste en de gemakkelijkste manier om heel veel geld te bestaren is doormiddel van “carpoolen”…Meestal zijn er meer rijders van jou club, die in een landelijke competitie deelnemen, maar er zijn ook rijders die alleen de thuiswedstrijden rijden, omdat ze niet zelf beschikken over vervoer, of soms de landelijke wedstrijden, te duur of te ver vinden om te reizen.

Spreek een tijd af op een bepaald plek, bv bij je club of een ander grote parkeerplaats die gunstig gelegen is, verzamel daar met de mensen die carpoolen interessant vinden, verdeel de mensen en het materiaal over de beschikbare auto’s. Het bespaard je echt heelveel kosten.. Bv het ritje Eindhoven > Den Haag heen en weer, is voor een behoorlijk formaat auto al gauw zo’n 40 euries, deel dit maar eens door 2 of door 3…als je naar veel evenementen rijdt, dan scheelt dat al gauw “serieuze euro’s”..!!

Ik doe dit al meer dan 10 jaar bij allerlei evenementen waar ik naar toe ga, en met verschillende mensen …. Zeer belangrijk…"wat je niet moet doen” is:… met een dichte portemonnee afspreken, zoals bv om de beurt rijden, …of: …haii joh..meerijden kost niks, laat maar zitten…!!! De beste manier van regeling is:… “direct aftikken na de rit”..!!!…dit is het meest vrijblijvend, en gevoelsmatig het meest eerlijke systeem, want je kan daardoor altijd reizen met de auto(s) die daar het best voor geschikt is/zijn!!!

PS. @Jaap, mooi alternatief systeem van inschrijving, maar er hebben al veel mensen gebruik gemaakt van de mogelijkheid bij tedrcshop, een beroep doen om nogmaals in te schrijven…???

8. drift-junkie

drift-junkie

Lid geworden:
    22 jan 2005
    Wanneer we het weerbericht mogen geloven voor as zondag, dan krijgen we een enkel buitje veelal in de ochtend, en daarnaast ook nog periode met zon. Super mooi RcRallyCup weer dus, onvoorspelbare rijomstandigheden, wat een hoog beroep doet op inzicht en rijvaardigheid, gokken met de afstelling, en dat de gehele dag door.

Zorg dus dat je elektronica “waterproof” is, dit is echt eis nr 1 over het gehele RcRallyCup seizoen...!!

Ondanks dat de pits bij de HFCC warm en droog is, zorg voor goede kleding, en waterdicht schoeisel, baaninzet is nog steeds een verplicht onderdeel, laat ook niemand in kou op U wachten als U baan in moet zetten, andersom wilt U dit ook niet, een beetje “respect voor elkaar”, op alle fronten (baan, pits, rijderstelling, bij baaninzet) is toch niet teveel gevraagd!!! Neem een keukenrol mee of oude handdoeken, hiermee kunt U uw auto mee drogen, maar ook U pittafel en alles daaromheen, zodat het netje achtergelaten wordt aan het eind van de dag!

Mocht je, je nog niet hebben ingeschreven (vergeten) doe dit als nog, iedere late invoer op de wedstrijddag zelf, kost enorm veel tijd waardoor we veels te laat kunnen beginnen, en daardoor ook eindigen. Er zijn mensen die van ver komen, die nog effe 2 uurtjes of meer moeten rijden naar huis, je maak de dag voor hun “onplezierig” lang..!!

See You zondag

9. drift-junkie

drift-junkie

Lid geworden:
    22 jan 2005
    Tijdsindeling

TIJDSINDELING.

Standaard tijdsindeling voor ongv bijna iedere electro rc wedstrijddag, dus ook de RcRallyCup!!

Aanwezig zijn om: 09:00
    Aanmelden dat U present bent/betaling inschrijfgeld (7,50euro ??), etc!!

Rijdersmeeting: nog steeds een verplicht onderdeel trouwens, dus ook voor U geen uitzondering!!

Aanvang wedstrijd gepland om: 10:00
    Alles wat er later begonnen wordt, komt hoofdzakelijk door “te laten inschrijvingen”, die nog “effe” door de wedstrijdleiding op de wedstrijddag zelf ingevoerd moeten worden, of storingen in/aan het systeem, enz, overmacht!!!

Heats/finales
    We rijden 3 quali’s van elk 7min, en 2 finales van elk 7min (tenzij het systeem ons langer laat rijden ;) )
    Over het algemeen: 01:00 tussen de heats/finales

Sluiting is gepland: 16:00 – 16:30 *
    We streven er naar om de dag zo kort mogelijk te houden (later liever niet ivm de lange reistijden van sommige rijders)

10. jeffrey1976

jeffrey1976

Lid geworden:
    3 nov 2008
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  11. Bart_Banaan

Lid geworden:
    26 nov 2003
    Leuk filmpje, Jeffrey. Jammer dat ik er niet bij was, maar dat gaat zeker goed komen...

12. blabo

blabo

Lid geworden:
    11 jul 2006
    Hey leuk filmpje !
    Leuke dag gehad op HFCC. Mooi dat de rallyklasse weer eens een waardig deelnemersveld had. De Rs4 ging super na een technische aanpassing in de aandrijving. De concurrentie had bijna (gaat steeds beter Pietertje) het nakijken, ha. ;) :2gunfire:
    Dus voor de twijfelaars, meld je aan voor de volgende heat ! Hoe meer auto's op de baan hoe spectaculairder het wordt.:p

Laatst bewerkt: 11 nov 2013
  13. drift-junkie

drift-junkie

Lid geworden:
    22 jan 2005
    Een goede opening van het RcRallyCup winterseizoen, zo kan je het best de eerste wedstrijd van het seizoen omschrijven,... bladeren, regen, af en toe hagel, maar ook zonneschijn, zorgde voor dat extra tintje herfst weer, met de daarbij behorende gladheid!!! Met een goed gevuld rallycar klasse veld, en een A en B finale in de Unlimited, mogen we niet klagen wbt het aantal deelnemers. Een flink aantal nieuwe gezichten gezien, en bekende gezichten uit andere klasse, al dan niet herintreders, die het prima naar hun zin hadden..!!

Foto's RRC HFCC 10-11-2013 Photos by drift-junkie | Photobucket

Rallycars: 1) Paul Seyn, 2) Robert Dronzek (left), 3) Bouke Blaauw (right)

[​IMG][/URL][/IMG]

Unlimited A-Finale: 1) Rober Krens, 2) Jari Luijkenaar (right), 3) Ed van Giezen (left)

[​IMG][/URL][/IMG]

Unlimited winnaar B-Finale: Ilco Boogers (some experiences in life, are “price-less”, ...like winning the B-Final ;) )

[​IMG][/URL][/IMG]

Unlimited 1ste A-Finale

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  14. bono

bono

Lid geworden:
    26 jan 2006
    Dat ziet eruit als een leuke rallydag zo! Ik had helaas andere verplichtingen maar ga zeker de mogelijkheid bekijken om er volgende keer bij te zijn.

15. drift-junkie

drift-junkie

Lid geworden:
    22 jan 2005
    Inschrijven erce eindhoven

Inschrijven

Aanstaande RcRallycup wedstrijd wordt verreden in Eindhoven op 8-12-2013, dan zijn we te gast bij de ERCE, die ieder jaar weer voor een leuke baan zorgt, ik ben benieuwd wat ze dit seizoen in de planning hebben voor ons!!!

Ik zag bij MyRCM al de inschrijflink voorbij komen, dus inschrijven is al mogelijk kennelijk!!! Uiteraard hopen we daar weer iedereen te zien, en natuurlijk de evt nieuwe gezichten of van andere die bij de laatste wedstrijd verhinderd waren…!!!

Inschrijven ERCE Eindhoven 8dec 2013

16. bono

bono

Lid geworden:
    26 jan 2006
    Ik ben al bezig een ta05 om te bouwen en te preppen als rally aan de hand van de handige tips en links uit het 'algemeen rally forum' en hey rctech forum. Ik ben alleen nog opzoek naar de voor rally klasse toegestane carson cup motor. Bij tedsrcshop is deze out of stock?!

:edit: Al gevonden bij zijn concullega 2brothers rc dus never mind. Dit weekend even bestellen.

Laatst bewerkt: 16 nov 2013
  17. bono

bono

Lid geworden:
    26 jan 2006
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  18. nusti

nusti

Lid geworden:
    22 nov 2004
    Ik ga proberen om 8 dec 's ochtends langs te komen. Niet om te rijden, maar om met mijn oudste zoon (6) te komen kijken. Ik denk dat hij het helemaal geweldig vind.

19. drift-junkie

drift-junkie

Lid geworden:
    22 jan 2005
    Unlimited trucks

UNLIMITED

De Unlimited (truck) klasse is niet alleen “Unlimited” maar ook veelal “zeer divers” wbt de modellen! Ook in de eerste wedstrijd waren er weer nieuwkomer op het toneel, die je misschien niet zo snel zou verwachten, in de loop van het seizoen zal ik enkele van deze modellen aan U voorstellen!!

Er waren een aantal rijders met een “HPI mini Savage XS Flux”, een zeer wendbaar truckje die met het juiste schoeisel er onder, prima hun mannetje stonden, de snelheid was ook genoeg te noemen, het is dus enkel nog even “fijn-tunen” voor de mannen!!! Voor wat ik begrepen heb, waren de aanschafkosten van een aanvaarbaar niveau, aangezien er een stuntaanbieding was, waar men handig gebruik van heeft gemaakt!!!

Laatst bewerkt: 27 nov 2013
  20. drift-junkie

drift-junkie

Lid geworden:
    22 jan 2005
    Inschrijven

Voor wie het vorige bericht gemist mocht hebben over het inschrijven…!!!

Aanstaande RcRallycup wedstrijd wordt verreden in Eindhoven op 8-12-2013, dan zijn we te gast bij de ERCE, inschrijven is mogelijk via MyRCM, even zoeken op “rallycup” mocht onderstaande link niet werken op je pc..!!!

Inschrijven ERCE Eindhoven 8dec 2013

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina