Big Boat,
zomaar even een gedachtenspinsel............
Als je kijkt naar de complete aandrijving van motor tot jet, dan is volgens mij eerder de zwakste schakel de bevestiging van:
1 de verbindingsbussen (alu) van verlengas op jets: met 2x M2,5 stelschroef.
2 de pullies (alu) op de verlengas: met 1x M3 stelschroef
3 de flexas op de vaste verlengas stalen koppelbus:met 1x M4 stelschroefje.
Dus zouden deze verbindingen niet eerder gaan "slippen" dan dat bv. het riempje zou gaan breken.
En elke verbinding met loctite vastzetten is geen optie aangezien je het dan bijna niet kan demonteren in geval van bv. schade aan de jets.
gr.
leo
zomaar even een gedachtenspinsel............
Als je kijkt naar de complete aandrijving van motor tot jet, dan is volgens mij eerder de zwakste schakel de bevestiging van:
1 de verbindingsbussen (alu) van verlengas op jets: met 2x M2,5 stelschroef.
2 de pullies (alu) op de verlengas: met 1x M3 stelschroef
3 de flexas op de vaste verlengas stalen koppelbus:met 1x M4 stelschroefje.
Dus zouden deze verbindingen niet eerder gaan "slippen" dan dat bv. het riempje zou gaan breken.
En elke verbinding met loctite vastzetten is geen optie aangezien je het dan bijna niet kan demonteren in geval van bv. schade aan de jets.
gr.
leo