helaas was de ontvangst nog steeds slecht.
Verder dan 40 Meter en het kill relais kwam in actie ......motor stil.
Geprobeert zonder kap te varen en dat was als een stuk beter maar ja dat kan natuurlijk niet bij deze boot.
En het rietje in de boot kan niet hoger dus.........
toch stiekiem de ontvanger draad even snel verlengt en aan de binnenkant van de kajuit aan de antennemast van de boot bevestigd.
De hoogte wordt hierdoor verdubbeld en volgens mij gezien de vorm van de mast ook een betere ontvangst.
Resultaat op de kant:
bij een afstand van +/- 100 meter werkte alles nog naar behoren en nog geen storing.

Heb nu de ontvangerdraad via de snelsluiting van de kajuit lopen.
Dus zodra je de kajuit vast klikt heeft de ontvanger ook gelijk contact met de antennemast.
Vandaag even wezen varen bij het strand van Lemmer.
De wind stond wat aflanding dus jammer genoeg geen grootte golven, maar wel een beter filmpje dan de vorige keer en nu met noodstop.
Veel kijkplezier.
[URL="
- modelreddingboot Koos van Messel bij strand Lemmer[/URL]
[URL="
- modelreddingboot Koos van Messel bij strand Lemmer 2[/URL]
PS:
nog geen kantelproef aangezien het water daar bij het strand te ondiep was, en ik niet is de zwembroek was.
gr.
leo.
Verder dan 40 Meter en het kill relais kwam in actie ......motor stil.
Geprobeert zonder kap te varen en dat was als een stuk beter maar ja dat kan natuurlijk niet bij deze boot.
En het rietje in de boot kan niet hoger dus.........
toch stiekiem de ontvanger draad even snel verlengt en aan de binnenkant van de kajuit aan de antennemast van de boot bevestigd.
De hoogte wordt hierdoor verdubbeld en volgens mij gezien de vorm van de mast ook een betere ontvangst.
Resultaat op de kant:
bij een afstand van +/- 100 meter werkte alles nog naar behoren en nog geen storing.

Heb nu de ontvangerdraad via de snelsluiting van de kajuit lopen.
Dus zodra je de kajuit vast klikt heeft de ontvanger ook gelijk contact met de antennemast.
Vandaag even wezen varen bij het strand van Lemmer.
De wind stond wat aflanding dus jammer genoeg geen grootte golven, maar wel een beter filmpje dan de vorige keer en nu met noodstop.
Veel kijkplezier.
[URL="
[URL="
PS:
nog geen kantelproef aangezien het water daar bij het strand te ondiep was, en ik niet is de zwembroek was.

gr.
leo.
Laatst bewerkt door een moderator: