Reely Ice Land

• Topicstarter Topicstarter Blight
  • Startdatum Startdatum
De koelkop met locktite heeft geen zin die laat los als ie warm wordt. Behalve rode locktite heb ik net vernomen. Ik gebruik het voor de koelkop niet, wel kruislinks aandraaien.

Ah okay, daar had ik niet aan gedacht. Dan maak ik hem nu maar vast, jammer dat het regent :P

De koelkop met locktite heeft geen zin die laat los als ie warm wordt. Behalve rode locktite heb ik net vernomen. Ik gebruik het voor de koelkop niet, wel kruislinks aandraaien.

zoveel verschil zit er niet in rode of blauwe locktite
het enige verschil is de droog tijd en de hardheid van de gedroogde locktite
maar persoonlijk zet ik het altyd in de locktite want dat zuigertje doet wel 29000 rpm en dus veel trillingen en hitte

succes :D:D

Een beetje late reactie maar hier is ie: Conrad Electronic - Europa's grootste webwinkel in elektronica en techniek
2 versnellingsbak, ik denk dat ik die er ook binnenkort op ga zetten. Conrad weet blijkbaar niet het verschil tussen een 2-speed gearbox en 2-wheel drive. Maar het is echt een versnellingsbak :P

Gezien de klappen die zo'n versnellingsbak krijgt, zou ik deze bak met KUNSTSTOF-tandwielen niet aanraden. Daarbij, deze bak wordt verkocht voor de 3,5cc buggy, de Ice-Land heeft nog een beetje meer power.

Laatst bewerkt:
Gezien de klappen die zo'n versnellingsbak krijgt, zou ik deze bak met KUNSTSTOF-tandwielen niet aanraden. Daarbij, deze bak wordt verkocht voor de 3,5cc buggy, de Ice-Land heeft nog een beetje meer power.

Hmmm, daar zit wat in... Had dat kunststof niet gezien. Ik denk dat ik hem toch ga halen, conrad heeft mij toegezegd dat als het product niet geschikt was voor de ice land ik hem terug mag sturen. Ze zullen er misschien niet blij mee zijn als ik hem kapot terugstuur maar het is in iedergeval bewijs dat hij niet geschikt is voor de ice land. Ik post mijn ervaringen wel ^^

Wat een onzin.... De meeste auto's tot hoogvermogen competitiemodellen maken gebruik van plastic tandwielen.

Ah, da's mooi. Hoewel de volledige overbrenging van de ice land wel van metaal is, met uitzondering van de verbindingen van de diffs en de assen. (En de rubberen koppelingsschoentjes)

Haha, schroef je auto eens wat vaker uit elkaar, koppelingschoenen van rubber.. hah
Aandrijfassen zijn op een 1:8 altijd van staal..
Wat bedoel je met Verbindingen?

Trouwens, metaal is niet altijd beter, het is sterker, maar plastic maakt een breekpunt in de aandrijflijn van de auto, wat je aandrijflijn beschermt.
Een denkpuntje kan zijn, dat als je springt met een reely 2 bak, dat je waarschijnlijk wel vaaaak de onderdelen van de bak moet vervangen, omdat de auto geen slipperclutch heeft, en zodoende die draaiende massa gelijk doorgeeft aan het metalen plaatje van de 2bak, vaak als je in de lucht gas geeft, schakelt die zeker gelijk door naar de 2e versnelling.

Je hebt gelijk maar ik vind deze auto sowieso zeer slecht geschikt om te springen. Aangezien hij slechts een enkele shock bij elk wiel heeft en deze knalt vrij stel door. Als je er een 2e bij zet (daar is wel plaats voor) lijkt het me al een stuk beter gaan. Ik maak zelf geen sprongen ermee. Nog niet tenminste, ff schocks kopen binnenkort ;)

En dat komt omdat de ice land geen MT is, het is een wannabe Monstertruck.. het is namelijk een Buggy omgebouwd tot Truggy, met iets langere veren en hogere shock tower, met 8 veren rondom kom je al een stuk verder maar als je wil springen zonder je bodemplaat om zeep te helpen, kom je toch uit bij een purpose build monstertruck zoals de LST, MTA4, Savage..

Als je wilt bashen op een skateboard baan bijv. daar is geen een auto op gebouwd, de ondergrond is gewoon te hard. De auto's zijn gemaakt voor onverhard, daarom heten ze ook offroad. Zowel de buggy, truggy en de monstertrucks zijn zo gebouwd om op onverhard terrein te bashen/racen.
Met enkele kleine aanpassingen aan veren, shockolie kun je hem aanpassen aan het terrein waar jij rijdt. Maar je moet de auto wel gebruiken waar die voor ontworpen is.

De bodemplaat dient in ieder geval bij de buggy en truggy wel degelijk om de kleine klappen op te vangen. Deze zal niet zo hard slijten als je op het onverharde blijft.

@Anko: De sprongen die wij maken op de club met de buggy en truggy die ga jij echt niet nadoen met de Savage:mrgreen:

En dat komt omdat de ice land geen MT is, het is een wannabe Monstertruck.. het is namelijk een Buggy omgebouwd tot Truggy, met iets langere veren en hogere shock tower, met 8 veren rondom kom je al een stuk verder maar als je wil springen zonder je bodemplaat om zeep te helpen, kom je toch uit bij een purpose build monstertruck zoals de LST, MTA4, Savage..

hahahahaha iceland geen monstertruck hahahahahah.
de reely iceland is overgenomen van xtm mammoth
de opa onder de mt's, de buggy en de truggy zijn van de mt afgeleid.
maar wat je zei over zwaardere shocks 8x daar heb je gelijk in
daar is natuurlijk de prijs ook naar want voor 255 pleuri is het zeker geen miskoop
p.s xtm mammoth mt bestaat sinds 1994

maar als je echt gaat jumpen en bashen dan blijf je altyd hoge
onkosten houden of je nou reely,hpi,mta of lst hebt

gr dies2000:rolleyes:

Laatst bewerkt door een moderator:
Back