Retracs voor een Mick Reeves Hawker Hunter

In ons geval niet zo een succes verhaal... bij de 140 was de ECU onmiddelijk kapot, en bij de 200 de startmotor na enkele vluchten kapot...
ECU werd onmiddelijk vervangen, maar blijkt nog altijd niet goed te werken... Maw, mijn 2 vliegvrienden op de sukkel, terwijl ik doodleuk de ene vlucht na de andere maak... Kan natuurlijk ook toeval zijn en een beetje geluk moet je altijd hebben. Minder geluk heb ik met de Hawker, er blijken talloze stukken te ontbreken... Pfff vervelend! Nu een zijsteun van de airbrake.

P1020743.jpg
 
Heeft iemand ervaring met een P90RXI van Jetcat... Ga ik genoeg power hebben om vanaf gras op te stijgen?
Bedankt voor jullie ervaring te delen!
 
Ik heb de Mick Reeves kit van de BAC Electric Lightning nog liggen.
De kwaliteit is om te huilen, je kan hem nog beter van tekening bouwen is mijn mening.
5 jaar geleden aangeschaft en nog niet veel mee gedaan, dacht dat deze vrij snel gebouwd zou kunnen zijn maar helaas.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Beste jetfanaten... ik moet het stillaan toegeven, hoe langer ik bezig ben met deze kit, hoe droeviger het verhaal wordt. De wing dowels passen niet en zijn te kort en deze van de elevator ontbreken... alsook de rib-nummering van de elevator op het plan is fout. nog een geluk dat ik alles nog niet had verlijmd.
Zou het kunnen dat de jetcat P100 RX, dat daar de pomp nog niet intern is? En volgens de specificaties de de P90RXI een halve kilo meer stuwkracht heeft. Ik vond deze specs. op de site van aerobertics.be.
 
Beste jetfanaten... ik moet het stillaan toegeven, hoe langer ik bezig ben met deze kit, hoe droeviger het verhaal wordt. De wing dowels passen niet en zijn te kort en deze van de elevator ontbreken... alsook de rib-nummering van de elevator op het plan is fout. nog een geluk dat ik alles nog niet had verlijmd.
Zou het kunnen dat de jetcat P100 RX, dat daar de pomp nog niet intern is? En volgens de specificaties de de P90RXI een halve kilo meer stuwkracht heeft. Ik vond deze specs. op de site van aerobertics.be.


http://www.jetcat.de/jetcatturbinen/strahlturbinen.htm
 
Ja, het is een uitdagende kit om het maar eens netjes te zeggen. Er zitten heel veel fouten in het ontwerp en de tekening. Vertrouw vooral de tekening niet (b.v. positie van de spanten) . Pas alles eerst goed. Ook de panel lines op de romp tbv van de wieldeuren kloppen niet (zowel voor het neuswiel als die van de vleugels). Lees alle draadjes van dit model goed door, en ga er van uit dat alle fouten die zijn geconstateerd er nog in zitten. Ik ben inmiddels al weer een stuk verder maar heb nog geen zin/tijd gehad om mijn draadje te updaten.
succes, Cees
 
Dag Cees, had ik ook ondertussen reeds door. Maar ik heb nog het meeste moeite met het vinden van de retracs. Ik wil de Ripmax poten en wielen met pneumatische remmen combineren met EVO 40 van electron. Van de meeste leveranciers krijg ik te horen dat ik de aparte delen van Ripmax niet kan bestellen. heb ondertussen naar Ripmax gebeld die hebben mij doorverbonden met een leverancier. (dus ik wacht af wat die te vertellen heeft) Kan iemand mij hiermee helpen. Ik heb het gevoel dat ik op een dood spoor zit. Had wel een oplossing via een nederlandse leverancier, die wou dan de niet gebruikte ripmax delen (flessen, kleppen...) overnemen . Maar dat vind ik ook een raar verhaal. en alles komt dan ruim boven de 1000 euro.

Alvast bedankt, ik geraak er wel uit.

Mvg, Jan
 
Volgens de B2B site van Ripmax is er voor de Hunter op het moment niks leverbaar. Nu lieg ik de neuspoot, afwerptanks, uitlaat en losse hoofdbanden schijnen beperkt op voorraad te zijn.
Verder is er niets op voorraad.

Zelfs de complete retract set is niet leverbaar (en de totaal prijs hiervan is zo`n € 850 tot 900,--).

Het systeem geeft aan dat het 26 september weer leverbaar zou moeten zijn maar dat werkt ook niet want elke dag veranderd die verwachte leverdatum in die bewuste dag, heb ik al eens eerder meegemaakt met bestelling voor de Hunter.

Die kwamen wel maar ook dat heeft best wel lang geduurd :-(

Grt,
Berto.
 
Dag Berto, zal verdorie nog niet zo eenvoudig zijn? Zou er geen andere oplossing zijn via een andere leverancier?

Was dit weekend in Maubeuge, heb ook een paar nederlandse en belgische collega's ontmoet die dit ook aan het volgen waren en ondertussen ook wat tips gekregen. Het weer was helaas een beetje een spelbreker, maar toch 4 mooie vluchten kunnen maken...
F15 gaat in onderhoud en in slaap...

Ondertussen heeft Jim Reeves wat ontbrekende onderdelen opgestuurd, nu heb ik geen cruciale onderdelen meer tekort.

De P90RXI van Jetcat komt volgende week, dus dat is positief nieuws... geeft 10,5 kilo stuwkracht...
 
Hey Jan, leuk om hier mee te volgen!!

Bij mij zit de Scorpion in onderhoud, moeten o.a. nieuwe mechanieken in voor de poten.... niet leuk als je 2 op 3 vluchten moet landen met een poot die niet uitkomt. ook fuel-systeem krijgt een update.... en dit alles voor de Fortune op de tafel komt... ;-)

Hopelijk kunnen we komend seizoen eindelijk terug eens wa samen vliegen!!

Enne, die Jetsmunts, is da van VDV en PC?

Wim
 
Dag Wim, de jetsmunts zijn van Peter en Geert, maar gelukkig hadden ze dit weekend geen problemen in Maubeuge. Het weer was even spelbreker, maar heb toch 4 vluchten kunnen doen met de F15. Ik begin er stillaan uit te geraken met de retracs voor de Hawker. Ondertussen zijn ook de servo's (JR 9811) toegekomen samen met de P90RXI bij Aerobertics. Mick Reeves heeft ook de meeste ontbrekende stukken opgestuurd, dus ook dat komt goed. Ik hoop het bouwverslag hier te kunnen blijven posten, want ik heb al een paar zeer goede tips gekregen van deze volgers. Groeten en hopelijk tot binnenkort. Nu nog wat sparen voor de powerbox Mercury :)
 
P1020754.JPG
P1020755.JPG
P1020757.JPG
P1020757.JPG
P1020759.JPG
P1020760.JPG
P1020761.JPG
P1020762.JPG
Terug de Hawker bouw opgepikt... voor de liefhebbers, hier zijn wat foto's van de laatste vorderingen. Powerbox mercury is ook in da house. De poten en wielen zijn besteld bij Der jetmodel in Taiwan. retracts komen van electron: EV40 en de tailord pilot is onderweg... We kijken er naar uit.
P1020752.JPG
P1020753.JPG
 

Bijlagen

  • P1020763.JPG
    P1020763.JPG
    177,8 KB · Weergaven: 264
De staartsectie begint stillaan klaar te raken om te coveren met proskinn. De 2 elevators zullen de enige 2 items zijn die ik doe met proskinn, omdat ik teveel moet afschuren van de ribben om alles mooi in de opening van de rom te laten passen. Ook heb ik niet gekozen om de aansturing van de rudder te doen zoals de bouwbeschrijving. Daar word de control horn van de servo rechtstreeks onderaan de rudder geplaatst. Maar als de rudder naar boven schuift in de vlucht koppelt de control horn van de servo af. Een beetje afbouw aan de scale look, maar safety first. De JR8911 passen net in de elevators, enkel de rubber blokjes dienen een beetje te worden afgeschuurd. Ik had de hidden servo-drive bijgekocht, maar ook dat systeem zinde me niet. Ook de afneembare cone voor de mercury is afgefreesd en de airbrake zit in positie. ik ga de tail volledig afwerken, alvorens ik de romp aan elkaar zet. Goed nieuws! De retracts zijn onderweg en arriveren normaal woensdag. Ik kijk er naar uit. Is trouwens Sinterklaas binnenkort, en ik ben héél braaf geweest!
 
Laatst bewerkt:
P1020766.jpg
P1020767.jpg
P1020768.jpg
P1020769.jpg
P1020771.jpg
P1020772.jpg

Hey Jan, leuk om hier mee te volgen!!

Bij mij zit de Scorpion in onderhoud, moeten o.a. nieuwe mechanieken in voor de poten.... niet leuk als je 2 op 3 vluchten moet landen met een poot die niet uitkomt. ook fuel-systeem krijgt een update.... en dit alles voor de Fortune op de tafel komt... ;-)

Hopelijk kunnen we komend seizoen eindelijk terug eens wa samen vliegen!!

Enne, die Jetsmunts, is da van VDV en PC?

Wim
 
Poten, wielen met pneumatische remmen zijn aangekomen van Derjet uit Taiwan en zien er schitterend uit. De triunion is 12,6 mm, heeft iemand ervaring of ze dit bij electron kunnen aanpassen? Want daar is de standaard waarde 12 of 13 mm. En op het eerste gezicht lijkt een hoek van 90° prima. Ik ga ze wel moeten reversen of vraag dat direct aan electron.

nt they look great...
P1020773.jpg
P1020774.jpg
 
Back
Top