jan brilman
Forum veteraan
En dan: pensioen!
Preciezer: pre-pensioen.
38, ipv. 40 jaren.
Da's wel een duur grapje, maar dat is dan even niet anders . . .
En maar weer on topic.
jan.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
En dan: pensioen!
Tijd is mijn enige vijand!Kim, je bent niet iemand van half werk! Mooi!
Niet negatief bedoeld, maar meer voor mij persoonlijk: het laat ook zien dat dit soort technieken een beste investering is in tijd en geld: de leercurve is aanzienlijk. De kans bestaat dat je uiteindelijke doel naar de achtergrond verdwijnt omdat deze leerstappen zowel leuk en uitdagend zijn!
Zo was ik altijd van plan om lassen en draaien/freezen te gaan leren, maar na 15 jaar heb ik mijn lasapparaat verkocht en ik heb een kleine draaibank, soms meer voor hout dan metaal...... Het kan gewoon niet allemaal tegelijkertijd. Verder, net zoals met lassen, het is iets wat je regelmatig moet blijven doen, anders raak je de vaardigheid kwijt.
Heb in nu wat te lassen (hooguit 1 X pj) dan breng ik het weg naar een kennis. Idem met draai/freeswerk. Of tegenwoordig printen, ook al zoiets wat een leercurve heeft en bovendien zichzelf snel ontwikkeld door nieuwe technieken, apparatuur en spuitmateriaal.
En nog loop ik achter met nieuwe (modelbouw) projecten en andere dingen, die op mijn tijdlijn steeds voorbij komen.... De dag heeft helaas maar 24 uur....
Richard
Tijd is mijn enige vijand!
Zolang de lijst er is heb je altijd iets om naar uit te kijken . Dat is nou het mooie van deze hobby vind ik .Kim, je bent niet iemand van half werk! Mooi!
Niet negatief bedoeld, maar meer voor mij persoonlijk: het laat ook zien dat dit soort technieken een beste investering is in tijd en geld: de leercurve is aanzienlijk. De kans bestaat dat je uiteindelijke doel naar de achtergrond verdwijnt omdat deze leerstappen zowel leuk en uitdagend zijn!
Zo was ik altijd van plan om lassen en draaien/freezen te gaan leren, maar na 15 jaar heb ik mijn lasapparaat verkocht en ik heb een kleine draaibank, soms meer voor hout dan metaal...... Het kan gewoon niet allemaal tegelijkertijd. Verder, net zoals met lassen, het is iets wat je regelmatig moet blijven doen, anders raak je de vaardigheid kwijt.
Heb in nu wat te lassen (hooguit 1 X pj) dan breng ik het weg naar een kennis. Idem met draai/freeswerk. Of tegenwoordig printen, ook al zoiets wat een leercurve heeft en bovendien zichzelf snel ontwikkeld door nieuwe technieken, apparatuur en spuitmateriaal.
En nog loop ik achter met nieuwe (modelbouw) projecten en andere dingen, die op mijn tijdlijn steeds voorbij komen.... De dag heeft helaas maar 24 uur....
Richard
Thanks Ray! Ik heb het nog nooit gebruikt, dat is niet net als een lapje koolstof of glas met G4 plakken wat jij bedoelt, toch?Ik zou als je de ribben en boven ligger geplaatst hebt bij de wortel rib de boven en onder ligger verbinden door middel van kevlar draad. Dus tussen de ribben omwikkelen. Dan kan daar nooit een scheur ontstaan.
Thanks Ray! Ik heb er geen ervaring mee; twee/drie keer eromheen? Het aantal lagen bedoel ik dus.Kim, het is kevlar garen/roving die je dan erom heen wikkelt. Wat epoxy of seconde lijm er op zodat de vezels op hen plek blijven.
Bekijk bijlage 510306
Te verkrijgen bij Conrad.
Ik zou als je de ribben en boven ligger geplaatst hebt bij de wortel rib de boven en onder ligger verbinden door middel van kevlar draad. Dus tussen de ribben omwikkelen. Dan kan daar nooit een scheur ontstaan.