schip in zee/grote golven

Discussie in 'Algemeen scheepsbouw' gestart door tradelord, 22 feb 2012.

1. Roel van Essen

Roel van Essen Forum veteraan

Lid geworden:
    13 jul 2002
    Wat denk je dat het oorspronkelijke doel van dit schip was, Niels?
    Als men gedacht had dat er met het vervoeren van mensen (veerbootfunctie) meer geld te verdienen was geweest, had men wel een veerboot gebouwd.

Nu heeft men een sleper gebouwd en o ja: als het druk is (in de zomer dus, als er weinig te bergen valt wegens het mooie weer) kunnen we wellicht een paar centen bijverdienen door mensen en auto's te vervoeren.

Blijft recht overeind staan dat de combinatie cruiseschip en sleper een belachelijke is.

2. sleper

sleper

Lid geworden:
    11 apr 2010
    Niels

3. tradelord

tradelord

Lid geworden:
    4 mrt 2011
    ja maar ik bedoel hij ziet er uit een beetje uit als een cruiseschip maar hij kab slepen

4. Baggeraar

Baggeraar

Lid geworden:
    31 jan 2010
    zucht.

5. Vincent1979

Vincent1979

Lid geworden:
    29 aug 2009
    Harm, maak je eigen niet druk, is slecht voor je hart en er zijn andere dingen in het leven waar je je eigen druk om kan maken... ;)

6. ahcling

ahcling

Lid geworden:
    8 jan 2006
    Ach ja, met mijn zeilschip vervoerde ik ook vracht/lading, kon er een veerdienst mee onderhouden (passagiers vervoeren) en zeilde er ook nog wedstrijden mee..
    O ja, kon er ook nog een bootje mee slepen....
    en starte ik de motor dan was het zeilschip wettelijk een motorschip geworden....
    Voor dit alles was het schip ingericht... gevolg was wel dat er compromissen gesloten moesten worden....

Ja Niels, stukje verschansing eruit, autootje erop (is de breedte niet <10meter) en varen maar.
    Voor de veerdienst niet optimaal en voor het slepen dus ook niet...
    Je ziet en dat bedoeld o.a. Roel, dat wanneer je iets goed wilt hebben aan een schip, er eigenlijk maar een functie/etiket opgeplakt kan worden, anders krijg je compromissen.

@Tradelord, het ziet eruit als ... en ook een beetje als..., ra ra ra wat is het???

7. tradelord

tradelord

Lid geworden:
    4 mrt 2011
    hallo

Laatst bewerkt: 5 mrt 2012
  8. tradelord

tradelord

Lid geworden:
    4 mrt 2011
    heb nu net mn 1ste foto rest komt nog ivm camera leeg....[​IMG]

Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  9. tradelord

tradelord

Lid geworden:
    4 mrt 2011
    heb nu net mn 1ste foto rest komt nog ivm camera leeg....

10. tradelord

tradelord

Lid geworden:
    4 mrt 2011
    foutje me pc doet raar en krijg het niet weg

11. Baggeraar

Baggeraar

Lid geworden:
    31 jan 2010
    Dat herken ik nog wel van de sinterklaas surprises, heerlijk was dat.
    Veel te laat aan beginnen, omdat ik er iedere keer weer tegen op zag en dan maar wat bedenken op het allerlaatste moment kwamen er dan dit soort dingen op tafel.

12. tradelord

tradelord

Lid geworden:
    4 mrt 2011
    moet ik dat zien als compliment

13. setsunakaede

setsunakaede

Lid geworden:
    19 jun 2011
    Met alle respect, maar zelfs mijn sinterklaas surprises zagen er nog netter uit.
    Dominique, ik snap dat je dit en Baggeraars commentaar knap beledigend vindt, maar kom op en stop met jezelf voor te liegen.

Begin nou eens, hééél simpel, met een "hééél saai" houten bootje die je rustig, netjes, liefst met wat hulp van paps of een mede-modelbouwer, in elkaar gaat zetten. Gewoon van een plaat triplex en desnoods nog wat balkjes voor de stevigheid, en met een fatsoenlijke houtlijm. Rust die uit met een net schroefasje en een roertje, en een goedkoop setje electronica. Maak daar een paar mooie details op, ga lekker varen.
    Maak daarna nog eens een bootje, íetsje ingewikkelder... Enzovoorts.

Je bent nog jong, je hebt de tijd, niemand neemt het je kwalijk als je hulp vraagt.
    Ingewikkelder schepen zoals dat ramschip, kan je je hele leven nog bouwen... áls je tenminste de moeite neemt om eerst te "leren lopen" met een simpel bootje als een Springer.

14. Baggeraar

Baggeraar

Lid geworden:
    31 jan 2010
    Hoeft geen springer te zijn, je kan ook zoiets als mijn eerste "officiële" schip gaan maken.

Krijg hier mijn showcase niet open voor de afmetingen, zal een 60 cm lang zijn.

Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  15. tradelord

tradelord

Lid geworden:
    4 mrt 2011
    ik maak hem zoiezo af!!!

16. Baggeraar

Baggeraar

Lid geworden:
    31 jan 2010
    Je gaat toch niemand bedreigen hoop ik? :teacher:

17. Vincent1979

Vincent1979

Lid geworden:
    29 aug 2009
    Oke, heb een flinke joint op en kratje bier in me mik, Nu zie ik er wel een boot in :rolleyes:.

Dominique, wees even realistisch, Ik snap best dat er een goede bedoeling achter zit en dat je graag wil varen,
    Maar begin bij het begin, Neem de raad van setsunakaede en de rest tot je en doe er wat mee,
    Het is niet bedoelt om je af te branden of je de grond in te boren, maar zie het als opbouwende kritiek en advies....

18. ahcling

ahcling

Lid geworden:
    8 jan 2006
    Tradelord, wees realistisch en maak de zin eens af

Op de foto zie je mijn (jouw eigen) sleepboot, maar ziet eruit als een .............

Je dromen zijn mooi, kun je ook verwezelijken, maar wel in kleinere stapjes en over een langere tijd genomen dan je nu lief is / voor ogen staat.

Op school begon je ook met 1, 2, 3 te tellen, breuken kwamen pas vele groepen later en worteltrekken moet je waarschijnlijk nog leren. Zo gaat het ook met modelbouw.

Suc6

19. tradelord

tradelord

Lid geworden:
    4 mrt 2011
  20. ahcling

ahcling

Lid geworden:
    8 jan 2006

Deel Deze Pagina