scratch p-66 vultee vanguard WWII

11x10 is te groot, ik had een 13x6 daarmee werd hij te warm en viel uit in de vlucht en altijd na 5 minuten (praat ik over de 55 AX in een motorkap van een dechatlon) ik heb daarna een 12x7 gebruikt en dat ging goed ook mede omdat ik de koellucht een betere uitgang had gegeven in de motorkap (lees groter).

Gr. Edwin

Edit:

ik heb eventueel een 12x6 en een 13x6 liggen......

Laatst bewerkt:
Ik zie dat je nog een gepaste prop zoekt?
Heb er nog diverse liggen. Zelfs nog apc 12x7 en ook een 12x6.
Je mag ze gerust es proberen welke past past hoor. Mag je zo hebben.
Mvg Wes.

vandaag een prachtige dag …om de motor in te lopen….

geen taxirun, want het gras staat veel te hoog, van het minste komt zijn staart omhoog…. te hoog gras voor die kleine wielen…..

starten gaan goed, met een chicken stick, geen startmotor gebruikt

motor is erg krachtig, denk dat ik maar een 40% ga nodig hebben

Laatst bewerkt door een moderator:
Oh God, ja...
Na het ontleden van zijn zinsconstructie....inderdaad.....
allereerste post....bij schaalmodel....zegt veel....:D

[/B]UOTE=Edwin Lievaart;2895506]Ik denk dat hij dezelfde kist wil kopen....[/QUOTE]

Ik denk dat PilotMik van de Whatsapp generatie is...kort en bondig.
En tsja, helaas staat "exegese" niet in het woordenboek der kort en bondige taal....

dus of ie snapt wat je bedoelt jan....

Ik weet niet waar je zon een kan kopen waar kan dat
Forumtipjes
  • Geef behalve je leefttijd ook je woonplaats of regio in je profiel op, dan kan iedereen dat altijd links onder je gebruikersnaam zien. Is handig voor verwijzen naar evenementen, winkels, clubs, personen, handel, locaties, drinkgelagen en wie weet, misschien woont er wel een behulpzame ervaren MBF'er bij jou om de hoek. En leeftijd kan een (zeer) ruwe indicatie geven van de 'kwaliteit' van jouw antwoorden.
  • Indien je leeftijdsweergave activeert in jouw profiel, is die ook altijd zichtbaar naast je berichten. Met die kennis kunnen forumleden beter maatwerk leveren in hun antwoorden. Leeftijd geeft indicatie van budget, aantal jaren scholing (= talen, wiskunde, natuurkunde, rij- en zwemles etc) en het al dan niet aanwezig zijn van een hogere instantie, eventueel in combinatie met handenbindertjes. Of dat je wellicht zelf nog in de categorie handenbindertje valt.
  • Met andere woorden, het vergemakkelijkt en verbetert de communicatie, en de persoonlijke contacten.

Gisteren was het heel mooi wind, maar 4 tot 5 beaufort was niet verstandig, dus geen vliegdag !

vandaag was het anders, mooi weer in de namiddag en met een beaufort of 3 was het nog te pruimen….

Ik was alleen, het gras was hoog….ik twijfelde alles…..of niets……

ik heb de gok genomen en jongens…..

mijn allerEERSTE zelfgebouwde vlieger vliegt ! beter nog ! hij vliegt FANTASTISCH goed zeg !

ik heb niets, maar dan ook niets moeten trimmen, de CG lag meteen PERFECT;;;

ik kon mijn ogen niet geloven, helemaal zelf gemaakt uit fruitkistjes en met een vaag plan…..

ik ben vandaag zo fier als een gieter !:alien:

helaas geen beelden, ik was (weer) alleen….

volgende stap is de vlieger verder afwerken, de motorkap maken en spuiten…..

weet er iemand van jullie welke SPUITBUS verven tegen die methanol kunnen?????

Gefeliciteerd!! Succes met afwerken en veel vliegplezier!

Groeten, Ramses

Ultra gefeliciteerd! Super mooi!

Betreft verf uit een spuitbus die bestand is tegen brandstof, ik heb zelf bij een autospuiter een blanke lak gekocht. Omdat het tegenwoordig ook mode is sommige auto's mat af te werken ipv glimmend kunnen ze nu dus ook matte blanke lak leveren. Goed voor de warbirds!

Volkert

Back