Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
als ik de 9cm als cg punt zal nemen moet er een kleine 230gram in de neus bij (kap nog niet gemaakt)
op 9 cm cg, komt het toestel uit op 2kg6 uit…..zou een 0.40fs voldoende zijn….?
hm.. als de tekening minimaal .40 2stroke aangeeft is .40 4stroke een beetje aan de krappe kant lijkt mij? Misschien toch voor save spelen en die 230 gram benutten met wat extra vermogen?
(Ik kan niet helemaal opmaken welke tekening oid je nou precies hebt gebruikt, dus heel zeker weet ik het niet. Maar .40 4stroke klinkt wat krap voor een 2.6 kilo kist warbird!)
Uw motor dat je hebt was toch een 40 sf??? is toch een 2takt motor?
Of heb ik het mis en is uw motor een fs?
Zou er minimum een .46 2takt opzetten.
Mvg Wes.
ja een 2takter methanol...
ik ga voor een 0.50 gaan, heb toch gewicht nodig...
nu een occasie zoeken die betaalbaar is, want je weet nooit dat het bij die ene vlucht blijft.....lol
Een 0.60 brengt TE veel gewicht mee.
met een 0.50, zal ik zo goed als geen extra neusgewicht moeten steken...
zoals ik dus zei, het zal een 0.50 worden....
mocht er iemand ééntje nutteloos in zijn kast liggen hebben,en aan een democratisch prijsje....
jep maar op een model wat bedoeld is voor een .40 6,5cc 2 takt heb je een grotere 4 takt nodig
meestal een 8cc maar dan liever wat meer dus een .60 10 cc 4 takt
Denk iets te zwaar
En ik zoek toch iets goedkoper, omdat ik niet echt weet of die echt goed zal vliegen, het is mijn aller eerste bouw, en als hij zou crashen...God spaar mij daar van.....geen zo'n licht motorke opnieuw ga nodig hebben....
Mocht ik zeker zijn van mijn slag, dan zou het geen probleem zijn...
ik denk niet dat deze te zwaar is, eerder perfect voor jouw model.....
ik had die motor op een great planes super sportster en een Kyosho spitfire (was ie een beetje licht voor)
maar qua kosten kan je misschien toch beter een 2 taktje pakken ja...