scratch p-66 vultee vanguard WWII

als ik de 9cm als cg punt zal nemen moet er een kleine 230gram in de neus bij (kap nog niet gemaakt)
op 9 cm cg, komt het toestel uit op 2kg6 uit…..zou een 0.40fs voldoende zijn….?

hm.. als de tekening minimaal .40 2stroke aangeeft is .40 4stroke een beetje aan de krappe kant lijkt mij? Misschien toch voor save spelen en die 230 gram benutten met wat extra vermogen?

(Ik kan niet helemaal opmaken welke tekening oid je nou precies hebt gebruikt, dus heel zeker weet ik het niet. Maar .40 4stroke klinkt wat krap voor een 2.6 kilo kist warbird!)

Een 10 tot 15 cc 4 takt
dat zou mooi klinken op dit model

beter te veel dan te kort vermogen
wat is de spanwijte van het model

Ik had een great planes super sportster arf +- 2.3 kg dacht ik die vloog mooi, maar zeker niet verticaal met een saito. 62

.40 lijkt mij ook erg krap.

.70 is goed denk ik

Laatst bewerkt:
Uw motor dat je hebt was toch een 40 sf??? is toch een 2takt motor?
Of heb ik het mis en is uw motor een fs?
Zou er minimum een .46 2takt opzetten.
Mvg Wes.

Zo te zien inderdaad een OSMax .40 SF, dus een 6.5cc tweetakt:

10106554.jpg

Groeten, Ramses

ja een 2takter methanol...
ik ga voor een 0.50 gaan, heb toch gewicht nodig...
nu een occasie zoeken die betaalbaar is, want je weet nooit dat het bij die ene vlucht blijft.....lol

Een 0.60 brengt TE veel gewicht mee.
met een 0.50, zal ik zo goed als geen extra neusgewicht moeten steken...
zoals ik dus zei, het zal een 0.50 worden....
mocht er iemand ééntje nutteloos in zijn kast liggen hebben,en aan een democratisch prijsje.... :)

Ik heb nog een Irvine 53 tweetakt liggen:

Irvine 53 abc, inhoud 8.5 cc, vermogen 1.82 pk, prop 11x7 - 13x6 en gewicht 385 gram

Wilde ik in de Chippy bouwen, maar bleek te licht (1,75m span) en heb daar nu een Saito 80 voor. Heb geen plannen voor de Irvine dus mag weg.

Hoor het wel als je interesse hebt.
Groeten, Ramses

ik denk niet dat deze te zwaar is, eerder perfect voor jouw model.....
ik had die motor op een great planes super sportster en een Kyosho spitfire (was ie een beetje licht voor)

maar qua kosten kan je misschien toch beter een 2 taktje pakken ja...

gewicht is zonder uitlaat….is natuurlijk een 4takt uitlaat, dus wel wat lichter….
maar voor kost opteer ik inderdaad een 2takt 2de handsje….

Back