scratch p-66 vultee vanguard WWII

vleugel nu in de primer gezet.
Ik vind het beste nettjes…..:p

35mfcro.jpg

de romp is nu eveneens met klinknageltjes voorzien.Ik heb die proberen zo goed als weten te doen zoals de echte p-66 maar helaas zijn er weinig foto's te vinden....maar ik heb wel een schema...

mijn (meer dan) 26 jaar oud motorke zal na zijn 8tal vluchten die hij gehad heeft in de jaren '80 weer een nieuw leven krijgen...hoop ik....

romp nu ook in primer.
Ik heb nu ook eens de vleugel aan de romp gehangen, en mijn canopie erop gezet, ik moet zeggen begint echt mooi te worden...:p

Motortje zal het nog wel doen, lijkt mij goed bewaard gebleven.

Dus had je deze voor je tiende verjaardag?

Johan.

Johan,
nee, 39-26=13jaar…;zelfs bijna 27 jaar oud.
Motortje heeft met moeitje een aantal vluchtjes gehad, en dan jaaaaaaaaren stof zitten vangen…
Dit motortje heeft een ziel, het heeft betekenis en het zou dus leuk zijn dat hij echt (goed) vliegt….

Sorry, eventjes verkeerd gerekend.

Maar je hebt al een boel tijd in je toestel gestoken zeg, het is al een prachtexemplaar aan het worden.

Johan.

Super draadje

Zonet het draadje ... zeg maar Draad (met een hoofdletter) in één keer doorgelezen. Gewoonweg super Juweeltje. Ik kan het haast niet geloven dat dit je eerste bouwwerk is. Laat je ons weten waar en wanneer de maiden zal plaatsvinden?

Nog een tip wat het (glazen) betreft. ik heb onlangs ook mijn Stuka schaal 1/7 (die trouwens te koop staat op dit forum) in 25gr glasvlies en G4 gezet. Als eindafwerking is er nog een laagje G4 gemengd met een soort kalk overgeen gegaan. Dit zorgde ervoor dat nadien alle poriën dicht waren.

Groeten,
Kris

dank je voor de complimenten hoor Kris, dat doet deugt…
ik hoop alleen maar dat hij goed gebouwd is, en daarmee bedoel ik de graden van de vleugel en zo….dit is echt mijn eerste bouw, daarom zit de schrik er ook in dat ik iets verkeerd doe zonder dat echt gezien te hebben, efein, we zullen het wel merken bij de maiden zeker…

de bouw komt eigenlijk van een simpel plannetje waar niet echt veel opstaat. Ik mis bijvoorbeeld ook de C.G ….dus ik weet nog niet goed hoe die EXACT te vinden…..hulp is dus welkom….

weer een stapje verder.
De (wiel) poten zijn gemaakt, staart en staartwiel afgewerkt :p

Nu kunnen we eindelijk beginnen met de servo's aan te sluiten…:D

He ho stop
zo een mooi gebouwde kist verdient mooie semi schaal pooten
en een demper die binne de neuskap valt
mocht je dat niet zelf kunnen maken
dempers maken doe ik al heel lang
met goed sucses voor verschilende motoren
en ik wil je daar graag bij helpen

het model word echt mooi

hei j.weel
thanks voor de complimenten, maar ik zal volgende redenen aanhalen:

ik wil alles een beetje "goedkoop" (ho als ik dat nu nog mag noemen, durf de som al niet meer maken) houden omdat dit mijn allereerste bouwproject is!
bovendien is het plan waarmee ik werk zeer vaag.dus of hij gaat vliegen (ik vermoed van wel) is nog de vraag…..maar u mag erop rekenen dat, als hij vliegt, mijn volgende bouw wel deftig schaal zal worden….

dit alles hier is dus eigenlijk een probeersel om te zien of ik wel een echte schaalbouwer kan worden….

de motor is sentimenteel….tuurlijk moet die eigenlijk IN de motorkap …

hij ligt al meer dan 20 jaar op de kast…ooit toen ik een klein ventje was…..blablabla…met mijn papa……blablabla….ge kent dat wel he….:D

He ho stop
zo een mooi gebouwde kist verdient mooie semi schaal pooten
en een demper die binne de neuskap valt
mocht je dat niet zelf kunnen maken
dempers maken doe ik al heel lang
met goed sucses voor verschilende motoren
en ik wil je daar graag bij helpen

het model word echt mooi

Back