scratch p-66 vultee vanguard WWII

@Juweeltje: ja ik ken red devil, en het is ongeveer 25% zwaarder dan balsaplamuur. Ik heb het zelf een jaar geleden uitgewogen omdat ik op zoek was naar de juiste plamuur (lees: zo licht mogelijk).

@Razor: Alabastine allesvuller is iets COMPLEET anders dan balsaplamuur. Je spreekt jezelf dan ook in je eigen posting al tegen, eerst zeg je dat het hetzelfde is, later zeg je dat het anders uithard. Dan is het dus ook niet hetzelfde, he.

een update.

ondertussen zijn de 2 vleugelhelften aan elkaar gezet.
Deze avond, ook de eerste kant geglast….oef..alles goed gelukt….
20120719_214509.jpg

20120719_214503.jpg

20120719_214539.jpg

20120719_214531.jpg

Word inderdaad een juweeltje.
Merk ook dat je naar raad van anderen geluisterd hebt, qua vezelrichting van het balsa.
Je word nog een topper in het bouwen.
Respect.

Johan.

@Johaver, bedankt voor de complementen.....
Als deze goed vliegt, dan weet ik al wat het volgende gaat zijn om te bouwen.....:-)

@Femmo, ja...moet vooruit gaan he, anders valt men in eenbouwdipje en vliegt hij nooit....
Ik ben wel razend benieuwd of het me allemaal wel zal goed aflopen....de maiden....als de vleugel klaar is zal ik ook die primer opzetten, servo s monteen, tank, motor en dan maiden.
Vliegt hij goed dan bouw ik de motorkap en werk ik deze verder af....

die bedoelde ik...mijn spaan is ook niet best blijkt.
ben maar blij dat het wat kleiner is voor je het weet wordt je aangehouden op het vliegveld..

Eindelijk een klein beetje verder gedaan.
Nu is de alles geglast, dus ook de volledige vleugel...
Volgende opdracht :
Alles in de primer zetten.
imag0424er.jpg

Door dat de vleugel nu geglast is, voelt die ook veel steviger aan....nu maar hopen dat hij geheel blijft bij een voorziene maiden....

vandaag lekker wat verder gedaan.

De vleugel gespoten met enduit
en vervolgens mooi effen geschuurd.
Ben blij met mijn resultaat , vooral omdat dit mijn allereerste bouw is:D

en voor de lol de rivetten met houtlijm erop aangebracht..;;
niet slecht he….wel veel werk….hop hop hop
foncxe.jpg

2lwncpt.jpg

volgend stadium: primmer opzetten.

Laatst bewerkt:
Anders schuur je alles weer weg.
En dat schuren is geen klusje van 10 minuten.
Geloof me maar.
Eeen huis schuur je toch eerst en dan een plamuurtje dan de grond en dan pas de kleur.

Han.

Han,
na het glassen heb ik geschuurd, daarna enduit erop en terug geschuurd.dan met lijm de rivets erop en nu moet ik nog een primer opzetten.Na de primmer ga ik nog eens heel heel licht schuren en dan spuiten;;;;

Anders schuur je alles weer weg.
En dat schuren is geen klusje van 10 minuten.
Geloof me maar.
Eeen huis schuur je toch eerst en dan een plamuurtje dan de grond en dan pas de kleur.

Han.

Back