scratch p-66 vultee vanguard WWII

Wes,

ik ga die """proberen"" te glassen en spuiten....
en wat scale details toe voegen....
is mooier voor een warbird....dus zal nog even een tijdje duren ;)
ik hoop dan ook dat hij een lang leven zal beschoren krijgen, want er zitten nu al wat aardig uurtjes werk in....

Mooi mooi!
Ik kijk er naar uit wanneer je deze zal beginnen bespannen.
Mvg Wes.

Heb hier niet echt ervaring mee maar komt dit niet zwaarder uit dan folie?
Zeker in dit formaat van vliegtuig toch een aandachtspuntje.
Mvg Wes.

Hoogteroeren...rrrrrrrrreaddddyyyy:p
hoogteroer1.jpg
[/URL

Uploaded with ImageShack.us

Laatst bewerkt:
Ik geloof dat je 2 laatste foto's bij mij niet zichtbaar zijn. ben wel benieuwd. De rest van de foto's zie ik overigens wel.

Freek

na wat balsa bij elkaar gesprokkeld te hebben ben ik begonnen om
de romp aan te kleden….
het bochtwerk is geen lachertje, maar ik denk dat het best goed zal komen….
is nu wat verpakt, gelijk ne kerstboom :)

ik heb een volle aluminium buis besteld, omdat ik toch de rolroeren wil voorzien van het verborgen RDS systeem, ze noemen het rotary drive system, een simpel en vernuft systeempje

tevens heb ik ook glasmat 25gr meegebracht, maar dat is voor later….:rolleyes:

Laatst bewerkt door een moderator:
ik had er eerst zonder gedaan, en toch zie je lichtjes de sporen van de sterk aangespannen elastiek hoor…het kan zijn dat het hout wat terug komt ook….

maar beter voorkomen dan genezen….

zoals ik al zei, het moeilijkste deel van de romp is bekleed met balsa.
Maar omdat ik dit voor de eerste keer doe heb ik vragen….
ik heb 2mm balsa hiervoor gebruikt.
de naden zijn mooi dicht,
maar op de naden stel ik vast dat op enkele plaatsjes het balsahout soms iets hoger ligt, niet veel, ik praat over een 0,5-0,6mm verschil.
Ik neem aan dat de perfectie niet bestaat en dat een gering verschil toegestaan is klopt dit?

wat doe ik dan best, het balsa gelijk schuren ….
of
plamuur gebruiken en het lager gelegen balsa zo dikker maken….?

ik hoop dat je op de foto's het een beetje kan uitmaken, wat macro trekken met een tablet is niet zo evident…. :cool:

Eerst een beetje gelijkschuren en dan de spleet opvullen met plamuur en terug schuren.
Je gaat het anders nooit mooi gelijk krijgen.

Johan.

Net wat zachtjes gelijk geschuurd, komt allemaal goed!
Ik ga zelfs weinig plamuur nodig hebben , want de naden zitten nettjes tegen elkaar :-)
Ondertussen ook het zelfgemaakt staartwieltje eens op zijn plaats gezet:-)

wMIvHvjO

één lapje balsa reeds op de vleugels, en de romp al half bedekt...

toen ik vroeger mijn huiskamer met vliesbehang moest plakken gebruikte ik een super fijne afwerkingsplamuur om de naden niet meer zichtbaar te maken.
Dit product heet red devil het is zo licht dat je haast zou denken dat het opgeklopte slagroom is :D ....ideaal voor modelbouw dus....
wel enkel te verkrijgen in de vakhandel ......

Laatst bewerkt:
vleugel en vleugeltippen verder afgewerkt, met volgend resultaat =

ik heb 3 Futaba's 3001 gekocht (rolroeren, hoogteroer), en toch even de HK 15138 servo proberen (voor 3.05$ het stuk :p)....2 stuks voor gas en richtingsroer

Laatst bewerkt:
Mogelijk zijn deze sevo's wel goed.

Maar zelf zou ik voor de rolroeren naar Hitachi gaan.
Heb hier ook een hoop goedkope servo's liggen, geschikt voor richtingsroer en in uw geval het gas voor de motor, maar voor rolroeren en hoogteroer ga ik deze niet gebruiken.
Mijn laatst gekochte toestel komt ook ongeveer op 2300gr.
Daarom beter investeren in een wat duurdere servo.
Tot 1500Gr kan je best gebruik maken van de goedkope servo's, maar dit zijn dan ook toestellen uit schuim en geen balsa toestellen.
Beter een Eurotje meer besteden aan een zelfbouw, je wild er toch een tijdje plezier aan beleven.

Johan.

Back