scratch p-66 vultee vanguard WWII

daar ik niet beschik over een verf spuitpistool, en de keuze voor camouflage kleuren op waterbasis niet in mijn buurt te verkrijgen is....EN ik wondermooie modellen op Amerikaanse forums zag die gemaakt werden met flite metal FLITEMETAL.COM stootte ik in de plaatselijke bouwmarkt op deze aluminium tape van www.hpx.eu
795alu_tape_hpx_tn.jpg

en ik moet zeggen, het resultaat is geweldig mooi....de tape is erg kleverig, erg licht en sterk. Ik heb nog nooit die flite metal in mijn handen gehad, maar volgens mij is dit krak hetzelfde + het is ECHT spotgoedkoop, 7 euro voor een rol!!!!!!!!!!!! (flite metal = 58$ :) :) )
mijn rivetten van houtlijm komen er prachtig door....
nadeel; heeeeeeeel veel werk, maar een schaalbouwer zal daar niet van afschrikken:p

to be continued.....

7432013_05_11_17.jpg

4692013_05_11_17.jpg

Laatst bewerkt:
De folie goed plat strijken met een zachte doek, zodat je geen krassen maakt....lukt aardig niet?
Ik sta er zelf perplex van hoe mooi het uitkomt.
Precies alsof ik het warm water heb uitgevonden ;-)
Niet alleen het resultaat is wondermooi, het is nog goedkoper dan coracover ;-)
Alleen een hels werkje....

Heel mooi!!!!!
Probeer ook eens een creditcard om glad testrijken.
Heb nog wat tezeuren.
De paneeltjes wel doorlaten lopen tot over de rivetjes.
Dus dakpans gewijs.

Succes verder.

Gr Han.

he die tape gebruik ik ook altijd voor zulke dingen! kleeft idd zeeer goed...+ is warmtebestendig. ik heb zo ooit een 1m40 mustang rond de neus daarmee herkleeft op een doordrongen methanolneus en dat bleef mooi kleven daarop.

succes verder, ziet er goed uit!

ja , het begint wel al een vet ding te worden hoor…ze wordt mooier met het uur….:thumbsup:
even een tussenstand ….foto….
wel een enorm werkje….
13049898.jpg

13049913.jpg

ja , het begint wel al een vet ding te worden hoor…ze wordt mooier met het uur….:thumbsup:
even een tussenstand ….foto….
wel een enorm werkje….

Zal echt prachtig worden! Hopelijk zal je dit moois niet crashen hé. Want zal pijn doen denk ik. :-)

Ja zal mooie plaatjes opleveren, en hopelijks veel..
Heeft wel moed om en trapje hoger te gaan in het bouwen, alleen eerst nog wat vliegen met deze en de bearcat..
Zou wel later eens een vailly aviation fw190 willen bouwen, met een moki S180, maar dat is toekomst muziek.....;)en zal ons plein'tje' hiervoor voldoende lang zijn…..:)

Laatst bewerkt:
Back