Serpent 977E conversie

Als er een Elektro conversie kit was voor je 1:8, zou je die kopen?


  • Total voters
    33
ja maar als je motor 120 amp trekt is 100 misschien wat weinig...

En ze zeggen allemaal eerlijk te zijn... Persoonlijk zou ik voor andere batterijen gaan maar als jij dit wil doen moet je het vooral doen...

Ik zelf zou mikken op iets van 6s1p(scheelt weer massa/size) en dan niet onder de 5Ah 35S gaan zitten... die 5Ah pakketten van hobbywing/turnigy zijn goedkoop en goed, nouja goedkoop is relatief bij 6s pakketten maar toch zullen ze de bodem aanraken...
 
Gezien het feit dat ik 5 minuten haal met de accu's, is de gemiddelde stroom dus 12x4=50 A.... Dus de 100 continu is dan genoeg. Er speelt overigens nog 1 niet onbelangrijk detail mee, deze accu's zijn de enige die passen, alle anderen zijn te groot......
 
Vandaag tussen de bedrijven door de tijd gevonden om het 2de deel van de motor mount te maken. Op het volgende filmpje is de fabricage van de 977E motor mount voor de voorzijde te zien.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
De eerste 3 onderdelen voor de 977E conversie kit die tot nu toe af zijn bij elkaar.

977E preview - projectverslag - 08.jpg
 
Thanks guys, ben zelf ook tevreden over het resultaat.

@Ruud: ik vind zo'n CNC freesmachine inderdaad ook heel handig.
@Danny: Zoals je ziet doe mijn uiterste best met het maken van alle benodigde onderdelen, heb er erg veel plezier in :) Nu maar hopen dat we het allemaal goed uitgedacht hebben :p

Het volgende onderdeel wordt de motorplaat voor de Tekin motor (en andere vergelijkbare gangbare motoren, zoals bijvoorbeeld die van Hobbywing, passen er dan ook in. Dat zal uiteindelijk een zeer fraai CNC werkstukje worden. Maar eerst moet ik een halffabrikaat (= het onderste onderdeel in het afbeelding), uiteraard rondom 2mm laten staan om te verspanen, maar vooral de 2 slobgaten op maat en de juiste plek om 'm daar op te kunnen spannen. Houdt in dat er ook een opspanmal (= het bovenste onderdeel in het afbeelding) gemaakt moet worden. Het geheel zou er dan als volgt uit moeten zien, voordat ik daarna de definitieve, relatief complexe vorm in de motorplaat kan CNC-en.


977E preview - projectverslag - 09.jpg
 
Gisteravond het halffabrikaat (= het onderste onderdeel in de bovenstaande afbeelding) voor de motorplaat gemaakt, zie filmpje.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vanavond de opspanmal (= het bovenste onderdeel in het afbeelding) gemaakt gemaakt, zie filmpje.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Erg leuk om te volgen dit :). Heb je zelf zo'n machine staan? Of vind de baas het niet erg als je in je eigen tijd wat voor jezelf maakt?

Wie weet stuur ik ooit op een dag nog eens een PM voor wat onderdelen ;)
 
Bart, de Spur adaptor heb ik gemaakt van 7075 alu, de code van het 10mm + 12mm alu plaatmateriaal weet ik niet exact, maar wel redelijk hoogwaardig alu, verspaant superfijn.

Dankjewel Wesley, ja ik heb zelf vorig jaar gewoon een CNC machine gekocht, ik had een paar jaar geleden al een conventionele draaibank aangeschaft. Voor mijn werk doe ik overigens echt iets totaal anders, dit is allemaal hobby. Doe ik in de vrije uurtjes. Een PM voor wat onderdelen kun je altijd sturen, zolang er om te beginnen maar een 3D tekening bij zit. ;)

Het halffabrikaat voor de motorplaat alsook de opspanmal zijn af, en zijn als volgt geworden.

977E preview - projectverslag - 10.jpg


Voor de voorbereiding van de volgende bewerking neem ik even de tijd, dus even een paar dagen geduld, wordt een mooi CNC freeswerkje, en dito programmeerklusje. Heb eerst even een aantal totaal andere privé zaken die ik eerst moet doen, maar wordt uiteraard vervolgd. Ben al begonnen met de tekeningen en een beginnetje van het NC programma.
 
Privé een draaibank en/of CNC freesmachine hebben is op zich inderdaad niet zo heel erg bijzonder, ik ken er wel meer die dat hebben, is gewoon een hele extra hobby erbij :) Vereist wel wat kennis van machines, materialen en bewerken, maar ik leer veel van cnczone.com, zit in een Yahoo werkgroep voor EMCO F1 CNC, en mijn opleiding is Werktuigbouw.

Daarnaast heb ik me middels zelfstudie en hulp / opleiding van mijn pitmaatje annex co-designer Danny het 3D tekenen eigen gemaakt. Dat is inmiddels ook een belangrijk stuk gereedschap geworden. Scheelt enorm als je op het beeldscherm alles al kunt passen en meten, zonder dat je daarvoor eerst een of meerdere echte prototypes moet maken.

Gisteravond even gaan zitten voor het NC bewerkingsprgramma voor de S977E motorplaat. Aangezien Danny zich behoorlijk had uitgeleefd op het design is dat een leuk programmeerklusje geworden. Dit weekend hopelijk tijd om dit onderdeel te gaan maken.

977E preview - projectverslag - 11.jpg


Hierbij zal ik dan gebruik gaan maken van de eerder al gemaakte opspanmal om het gehele werkstuk in 1 opspanning en in 1 verdere bewerking in zijn geheel af te kunnen maken. Op de volgende tekening is te zien hoe ik dat uitgedacht heb.

977E preview - projectverslag - 12.jpg
 
Gisteravond had een of andere miereneuker nog een kleine afwijking t.o.v. de tekening gevonden. Was geen programmeerfout, maar meer een leesfout. De uitsparing voor het asgat van de motor niet helemaal goed genoeg naar de maatvoering gekeken. Moest geen 8 maar 10mm zijn. Vanochtend dus alsnog maar even aangepast.


Zo goed Danny?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dankjewel Danny !!!

En Bart, inderdaad :D

Na montage, van de onderdelen die ik tot nu toe af heb, ziet het er nu als volgt uit.

977E preview - projectverslag - 13.jpg


977E preview - projectverslag - 14.jpg


977E preview - projectverslag - 15.jpg


977E preview - projectverslag - 16.jpg
 
Back
Top