Smit Frankrijk

peter

deze is echt te mooi om mee te gaan varen, dit hoort thuis in een museum.
het zou zonde zijn om met transport naar het water dat er iets afbreekt of beschadigd raakt.
hij is echt te mooi maar is zeker niet negatief bedoeld hoor,alle eer komt je zeker toe.
deze is in een woord FANTASTISCH en kijk al uit naar je volgende project.

mvg rudieke

zo het word mooi met die mast :D klasse :)
maar als je hem wil maken net na de golf periode wat ik even terug las, moet je hem dan grijs en rood maken lol....maar goed genoeg geplaagd. het word een mooie boot en durf mijn Frankrijk er al eigenlijk niet meer naast te zetten. maar bij deze een nieuwbouw foto van de frankrijk. foto is niet van mij. moet bekennen dat ik de maker ook niet meer weet.
dus zei de schoen passe trekke hem aan...

helaas de frankrijk wel wat slecht te zien maar wel de beste foto die ik kon vinden...
de foto stamt uit mei 1981
Hallo

Deze foto is gemaakt tijdens een afscheid van een matroos welke met pensioen ging.Ik zat zelf op de Frankrijk ten tijde van deze foto.
Al eerbetoon voeren we in optocht om hem uit te zwaaien.

Leuk deze foto weer te zien.:D

@Rudy,

Wat mijn volgende project ben ik nog over aan het twijfelen, of het wordt de Apollo of een suppliër, ben er nog niet over uit.

Gr,

Peter

Wellicht ten overvloede, maar ik wil het wel even kwijt: Vakwerk!! Het is een lust het bouwverslag te lezen, de bijbehorende foto's te bekijken en de hulp en ideeën die anderen geven te lezen. De detaillering die je aanbrengt is werkelijk ongelooflijk precies en een lust voor het oog. Top!!

Hallo

Deze foto is gemaakt tijdens een afscheid van een matroos welke met pensioen ging.Ik zat zelf op de Frankrijk ten tijde van deze foto.
Al eerbetoon voeren we in optocht om hem uit te zwaaien.

Leuk deze foto weer te zien.:D

ok kijk eindelijk een kenner in de zaal ;)

weer wat info er bij want ik heb nog een paar van deze foto's welke ik wel wil mailen.

@ peter de Apollo...tja ik kan mijn frankrijk al niet meer naast de jouwe zetten, dan blijf ik straks nergens meer met mijn apollo ook hahahaha. de bouw daarna toch niet stiekem de Drado he!! :P

blanke zijdeglans lak, nog niet aan gedacht maar wel een waanzinnig goed idee.
daarnaast, wat voor plaat heb je gebruikt voor je smit logo's? want de Drado wil ik ook van die *** stickers af. heb het al vanuit ABs geprobeert, maar dat lukt mij voor geen meter.
misschien verkeerde mesjes, of materiaal ik weet het niet, maar heb de handdoek in de ring gegooid voor de apollo en nu ik dit zie....heb je wat tips?

oja morgen vanaf een uur of half 11 ben ik in zevenkamp tot 2 uur denk ik met de Drado.

greetszz Maurice

Hé Maurice,

Ik zal je beloven dat ik niet de Drado zal bouwen hoor! De reden dat ik zit de denken om de Apollo te gaan bouwen is dat ik vroeger weleens met mijn oom mee ging op de Apollo en ja dan blijf je wat houden met zo'n boot.
Als je meer foto's heb hou ik me aanbevolen om ze te ontvangen van je, ik stuur ze dan ook weer door naar mijn neef Jurjen.

Het logo heb ik van een 0.5mm kunststofplaat gemaakt, ik geloof dat het styreenplaat is. Ik heb eerst het logo uitgeprint en daarna gelamineerd vervolgens uitgeknipt (misschien een beetje omslachtig) en met een penpotlood de omtrek gedaan op de kunststofplaat. Daarna met een nieuw hobbymesje de schakels uitgesneden. Het kost een beetje tijd maar het maakt het net iets meer af als met stickers.

Gr,

Peter

ok dan gaan we eens kijke nvoor styreen plaat. omslachtig of niet ik wil ze ook graag hebben en heeft me al aardig wat plaatjes ABS gekost en ermee gestopt, nu krijg ik weer kriebels ;) btw je heb een PB'tje

Hallo allemaal,

Het is inderdaad weer een tijdje geleden dat ik wat gepost heb. Ik heb het nogal een beetje druk gehad maar toch niet stilgezeten om wat aan de Frankrijk te doen. Ben op het moment bezig met de sleeplier. Deze maak ik van messing in grote delen volgens het model van de heer van Gent.
dsc02864.jpg

dsc02865m.jpg

De as zit in bronzen glijlagers, deze heeft iemand op de vereniging gedraaid voor mij. Ik maak hem wel zo dat hij altijd gedemonteerd kan worden.
Voor de rest heb ik ook nog wel een paar kleine dingetjes op de stuurhut geplaatst maar deze post ik van de week wel.

Groetjes,
Peter

ik vind het er echt super uit zien ben zelf bezig met een smit nederland in 1.50 is zowat geen beslag voor te vinden en als ik u verslag lees leer ik er veel van bedank blijf het zeer zeker volgen
>

Bouwverslag Smit Frankrijk

Hallo,

Ik ben nog niet zolang lid van dit fantastische forum. Mijn naam is Sjoerd en naast een supplier ben ik ook bezig met een Smit Nederland van BB. Vandaar ook mijn interesse in dit bouwverslag( Naast de andere verslagen die op het forum staan) Wat ik echter vreemd vind is dat dit specifieke verslag zijn laatste topic heeft in Maart 2007 terwijl het model in mijn ogen nog niet klaar is. Hoe zit dat? Of wordt het bouwverslag elders voortgezet? Wil graag het uiteindelijke resultaat van dit prachtige schip zien.

Groet
Sjoerd

@Frederik
Bedankt voor het compliment. Hoe ging het gezegde ook al weer "beter goed gejat..........."

@Sjoerd
Ik blijf lekker verder bouwen hoor en de Frankrijk is nog niet helemaal klaar. Zo moet de kraan nog gebouwd worden en ben ik nu ook bezig met de sleeplier. Voor de rest moet ik ook nog een aantal kleine dingen bouwen om de boel een beetje levendig te maken.

Groetjes,
Peter

Hallo Peter,

Ik heb voor de SL Nederland nog 2 motoren liggen , type monoterm 6Volt. Zijn deze zwaar genoeg? Daarnaast heb ik nog vele vragen, mag ik die via een PBtje aan jou persoonlijk stellen of liever via deze weg? En man wat ziet die boot van jou er schitterend uit. Mijn boot kan bijna varen in het kwijl wat ik hierdoor produceer!!

Groet
Sjoerd

Back