Snelle, sterke auto.

Ik heb zelf een Slash 4x4 gehad, en standaard is die niet echt super. Heeft een paar upgrades/aanpassingen nodig om hem goed te maken.
(aluminium middendiff/slipperclutch lager houder bijvoorbeeld, en gaaten direct voor dat lager in het chassis en de achterste skidplate omdat anders dat lager kapot gaat door in zand te rijden.
Ook is het ding vrij gevoellig voor steentjes bij de center as. verder wel een mooie auto.
Echter zou mijn voorkeur dan toch naar een Hong Nor SCRT10 oid. die zijn op basis van een 1/8 buggy gemaakt. andrijving is lang niet zo gevoellig als bij de Slash 4x4.

qua besturing in de lucht zijn ze allemaal wel goed, door de 4wd. de 2wd SCT's hebben hier wat meer probleempjes, omdat de wielen tov de auto toch vrij licht zijn.

Ik heb zelf een Slash 4x4 gehad, en standaard is die niet echt super. Heeft een paar upgrades/aanpassingen nodig om hem goed te maken.
(aluminium middendiff/slipperclutch lager houder bijvoorbeeld, en gaaten direct voor dat lager in het chassis en de achterste skidplate omdat anders dat lager kapot gaat door in zand te rijden.
Ook is het ding vrij gevoellig voor steentjes bij de center as. verder wel een mooie auto.
Echter zou mijn voorkeur dan toch naar een Hong Nor SCRT10 oid. die zijn op basis van een 1/8 buggy gemaakt. andrijving is lang niet zo gevoellig als bij de Slash 4x4.

qua besturing in de lucht zijn ze allemaal wel goed, door de 4wd. de 2wd SCT's hebben hier wat meer probleempjes, omdat de wielen tov de auto toch vrij licht zijn.

En wat zou jij zeggen, de merv of de slash 4x4?

Hmmm. Als ik zo kijk op youtube naar de snelheid van de slash valt het me een beetje tegen. Of is dit makkelijk te veranderen dmv een andere pinion? Krijg ik dan geen overhittings problemen?

Pfff... Nee de slash gaat zo'n 80. Misschien nog sneller. Dat overhitting gedoe slaat nergens op. Traxxas is een goed merk! Er zijn ook kinderen/ouderen die gewoon naar een winkel gaan en kopen. Dat heb ik ook gedaan. Een overhitting met een VXL en een koeling kan gewoon nooit gebeuren. Wel als je zo stom als mij gedaan heb met 35 graden 2 accu's speed runs rijden...

Ik ging als jochie van 11 naar de winkel... Had hard gespaard en kocht wat wil leuk vond. Toen wist ik nog geen eens van overhitting... En al die verhalen. Dat youtube moet je ook niet altijd geloven. Je weet nooit wat hun er mee gedaan hebben of hoe oud de motor is

Om antwoord te geven op je vraag,

Dat kan... Snelheid ik ook niet alles... Mijn FG haalt met moeite 65 en hij niet perfect afgesteld. Ik rij gewoon op fabrieks instelling. Zelfs iets rijker.

je zegt het al fout... Oververhitting met koeling. Als je al koeling nodig heb zit het al niet goed...Moet je al naar beneden gearen. Er is dus wel zeker spraken van oververhitting met de VXL motor/esc op de 4x4.

en traxxas is een goed merk maar het word toch wel overschat word. het zijn goede auto's, daar niet van te spreken maar mensen doen op dit forum alsof het nooit stuk kan. het kan wel degelijk stuk. maar de prijs/kwaliteit is gewoon erg goed

Dat het stuk kan geen weet ik alles van... Maar overhitting toch een beetje overdreven. Ieder z'n mening.

Edit : Ja daarom, Ik heb nooit met koeling gereden. Gewoon oppassen met heet weer...

nou..... iedere motor/regelaar kan oververhit raken hoor. er zijn merken die dat veel minder snel hebben maar die kunnen ook oververhit raken.

Ja dat weet ik. Maar het is overdreven dat je gewoon bij een traxxas met een VXL motor zo moeilijk over koeling en tempratuurs meters en gearing gaat doen. Als traxxas makkelijk overhit hadden ze het zo snel mogelijk aangepast.

Weet niet hoor...Maar volgens mij wil je graag dat je motor toch een tijdje mee gaat?
Tuurlijk kan je met vxl motor rijden die 80 graden wordt, maar of het goed is dat is de vraag.

Het is een feit dat vxl setjes gewoon wat sneller warm lopen, als je gewoon goed geared dan is er niks mis met de vxl setjes (imo beter ezrun, maar dat is mijn mening).

Ja ik weet er alles van... Als je hem gewoon stock houd gaat het gewoon goed.

De tempratuur is met deze hobby nou gewoon belangrijk. Mijn FG baja werd 109 graden omdat ik ben ingegaan op verkeerd advies. ( Hitte schild ) Er is verder niks gebeurd. Maar zonder schild zat hij mooi tussen de 80 a 90.

Iedereen geeft hier advies en z'n eigen mening. Het is jou keuze... Als jij maar tevreden bent met je aankoop en koop waar jou gevoel op af gaat.

je kan ook al met batterijen sneller laten lopen alleen moet je je dan wel aan de vertanding houden die op de traxxas site staat. verder is de slash een hele goede auto!

Back